اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • مقاله سرکار خانم دکتر زهرا وفاداری در زمینه روش های افزایش زیبایی

    1402/8/25

    افتخاراین را داشتیم تا باردیگردرخدمت خانم دکترزهرا وفاداری پزشک پوست مو وزیبایی، متخصص حاذق دراستان البرزدرقالب مقاله باشیم؛توجه شما را به این مقاله جلب می‌نماییم:

    زمانی که جوان ماندن را به دست خودتان بسپارید، می‌توانید ازروش‌های مختلفی برای افزایش زیبایی خود استفاده کنید. یکی از این روش‌ها، تزریق ژل وبوتاکس است. تزریق ژل و بوتاکس به طورمعمول درزمینه زیبایی وجوان سازی صورت استفاده می‌شود.این روش‌ها به شما امکان می‌دهند تا خطوط وچین وچروک‌های صورت را کاهش دهید وبه آن ظاهری جوان تروشاداب ترببخشید.

    تزریق ژل

    تزریق ژل به عنوان یک روش غیر جراحی برای افزایش حجم و شکل دهی به لب‌ها، گونه‌ها وسایر مناطق صورت استفاده می‌شود. این روش با استفاده از ژل‌هایی که شامل موادی مانند هیدروکسی‌اپاتیت کلسیم و هیالورونیک اسید هستند،انجام می‌شود.تزریق ژل می‌تواند به شما کمک کند تا لب‌هایی پرتراکم و جوان ترداشته باشید وچین و چروک‌های صورت را کاهش دهید.

    بوتاکس

    بوتاکس نیز یک روش معروف برای کاهش چین و چروک‌های صورت است.این روش با استفاده از تزریق موادی که شامل بوتولینوم توکسین Aهستند،انجام می‌شود. بوتاکس به عنوان یک ماده مسدود کننده عضلات عمل می‌کند وبا کاهش فعالیت عضلات صورت، چین و چروک‌های آن را کاهش می‌دهد. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری جوان تروبدون چین و چروک داشته باشید.

    مزو نیدلینگ

    مزو نیدلینگ یک روش دیگراست که برای جوان سازی ،کاهش لک و جای جوش و اکنه صورت استفاده می‌شود.نیدلینگ همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا پوست صورت را ترمیم کنید وبه آن ظاهرشاداب ببخشید.

    مزایای استفاده ازدستگاه لیزر

    لیزردستگاهی است که می‌تواند طول موج خاصی از امواج نورانی را تقویت کند و در یک نقطه متمرکز کند، این کار باعث افزایش انرژی و قدرت نفوذپذیری امواج نورانی می‌گردد و انرژی گرمایی که حاصل می‌شود در منطقه موردنظر باعث اثر درمانی لیزر می‌شود. به طور کلی لیزرها دررفع چین و چروک، جوانسازی، لایه‌برداری سطحی وعمقی،لیفتینگ و جوان‌سازی پوست، رفع موهای زائد صورت و بدن، رفع لک‌های پوستی،رفع کک و مک، رفع بعضی خال‌ها،رفع جای زخم، رفع جای آکنه و جوش، پاک کردن تاتو، رفع ترک‌های پوستی ناشی ازحاملگی یا کاهش و افزایش وزن، درمان ضایعات عروقی، ماه گرفتی، واریس‌ها و…به کار می‌رود.

    سه اصل مهم درانجام لیزرحتماً باید موردتوجه واقع شود:

    .1فرد درمانگر حتماً تخصص کافی برای درمان با لیزرها را داشته باشد.

    .2پزشک، روش لیزر مناسبی را برای درمان مشکلات پوستی انتخاب کند.

    .3پزشک ازتکنولوژی، دستگاه مناسب واستاندارد برای درمان استفاده کند.

    هرکدام از این سه اصل اگر رعایت نشود،باعث یک نتیجه درمانی غیرقابل‌قبول خواهد شد و در موارد شدیدتر باعث ایجاد عارضه درفرد خواهد شد.

    پزشک متخصص با توجه به نوع پوست، رنگ پوست و ضخامت موهای زائد و محل آن‌ها می‌تواند از سه نوع لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کند که شامل: لیزر دایود، لیزر الکساندرایت، لیزر nd yag و لیزر IPL است.هرچند امروزه لیزر IPL جای خود را به لیزرهای جدیدتر داده و استفاده از آن خیلی کمتر از قبل شده است. در نژاد ایرانی با توجه به طول موج ایجادشده دردستگاه‌های الکساندرایت، این نوع از لیزربهترین طول‌ موجی است که با پوست ایرانی و بهبودی درمان موهای زائد بیشترین نتیجه را می‌دهد، به همین دلیل است که در کشورما بیشتراز لیزر الکس برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود.

    هرچند گاهی پزشک متخصص تصمیم می‌گیرد ازدستگاه‌های دیگری در کنار لیزر الکساندرایت و یا به تنهایی ازلیزرهای دیگر برای رفع موهای زائد با توجه به رنگ پوست، نوع پوست، ضخامت ورنگ موهای زائد استفاده کند.

    هدف لیزرهای موهای زائد، ملانین و یا رنگ‌دانه‌های مو است و بیشترین تأثیرشان روی موهای تیره(جاهایی از بدن که رنگ‌دانه‌ها بیشترین تجمع را دارند) دارد. معمولاً فاصله جلسات لیزرموهای زائد بین 4 تا 8 هفته یک‌بار و تعداد جلسات لازم برای رفع موهای زائد بین 6 تا 8جلسه متغیر است. بهترین حالت نتایج درمانی لیزر موهای زائد 70 تا 80درصد است.

    پزشک متخصص جهت حصول نتایج بهتر و بیشتر، ممکن است تعداد جلسات اضافی‌تر با فواصل بیشتر توصیه کند تا نتایج درمانی به بالای 90 درصد برسد.

    پرکاربردترین لیزرهای پوستی

    لیزردی‌اکسید کربن

    لیزر دی اکسیدکربن یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین انواع لیزرهاست. به وسیله‌ی این نوع از لیزرها پزشک می‌تواند لایه‌برداری عمقی پوست را انجام دهد که باعث جوان‌سازی،بهبود اسکارها، ازبین بردن جای زخم و آکنه، بهتر شدن منافذ بازپوست واز بین بردن ترک‌های پوستی می‌شود.همچنین از لیزردی اکسید کربن برای درمان انواع زگیل‌های پوستی و زگیل تناسلی استفاده می‌شود.

    لیزراربیوم

    بیشترین کاربرد لیزر اربیوم در جوان‌سازی پوست است و می‌توان در لایه‌برداری‌های سطحی پوست و همچنین رفع چین و چروک‌های سطحی از آن استفاده می‌شود.

    لیزرPDL

    از لیزر پی دی ال در درمان ضایعات و خال‌های عروقی، ماه‌گرفتگی‌ها استفاده می‌شود و همچنین در درمان اسکارها هم استفاده می‌شود.

    لیزرND-YAG

    لیزرnd-yagبیشتربرای تغییرات رنگی پوست، رفع لک‌های پوستی، ازبین بردن رگ‌های زیرپوستی(واریس‌ها)، رفع موهای زائد، پاک کردن تاتو به کار می‌رود.

    لیزرQ-Switch

    یکی از انواع لیزر برای لک صورت، لیزر کیوسوئیچ است که برای درمان کک‌ ومک، پاک کردن تاتو و برداشتن خال‌ها نیز استفاده می‌شود.

    لیزرالکساندرایت

    ممکن است نام لیزرالکساندرایت برای شما آشنا باشد، بیشترین کاربرد لیزر الکس دررفع موهای زائد است.دستگاه آراف فرکشنال با استفاده از فناوری پیشرفته امواج رادیویی، لایه‌های عمیق پوست را گرم می‌کند. دراین روش به اپیدرم ولایه‌های بالایی پوست صدمه‌ای وارد نمی‌شود.اگرما باعث انقباض، سفت‌شدن پوست و کلاژن‌سازی می‌شود. پس ازدرمان پوست به مرورشروع به کلاژن‌سازی می‌کند.

    آر.اف فرکشنال

    آر.اف در اصل انرژی الکتریکی است. گرم‌شدن لایه‌های پوست با این روش تا۶۰درجه سانتی‌گراد می‌باشد. دراین حالت پوست سفت شده و کلاژن‌سازی انجام می‌شود. در این روش از سوزن‌های بسیار ریز با روکش طلا استفاده می‌شود. آر.اف فرکشنال سوزنی به آرامی لایه‌های پوست را سوراخ کرده و انرژی راحت‌تر به لایه‌ها می‌رسد.

    عمق نفوذ این سوزن‌ها به طوردقیق کنترل می‌شود.مزایای آر اف فرکشنال چیست؟

    روش آر اف فرکشنال نسبت به بسیاری از روش‌های زیبایی مزیت داشته و کاربردهای زیادی دارد.این روش لایه‌برداری به دلیل موارد زیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌است.

    برای تمامی طیف رنگ‌های پوست ایمن و موثراست.

    برای بیماری‌های پوستی مختلف درمانی انعطاف‌پذیرمحسوب می‌شود.

    نسبت به روش‌های سنتی بازسازی پوست راحت‌تراست.

    جلسات درمانی کوتاه است.

    کمترین عوارض احتمالی را دارد.

    نتایج حاصل ازدرمان بسیاررضایت‌بخش است.

    از لیزر آر.اف فرکشنال می‌توان در نواحی مختلف بدن استفاده‌کرد. هر قسمتی از صورت یا بدن که چین و چروک، لک پوستی یا افتادگی داشته‌باشد، این روش کاربرد دارد. متخصصان زیبایی معمولا آر.اف صورت و بدن را در موارد زیر به کار می‌برند.

    افتادگی پوست زیر چانه

    چین نازولبیال یا خط خنده

    چین و چروک در اطراف دهان

    خطوط یا چین اطراف ابروها

    خطوط روی پیشانی

    خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم

    خطوط یا افتادگی پوست زیر چشم

    پوست شل یا ترک‌های پوستی در نواحی مختلف بدن(شامل شکم، قفسه سینه، زیر بازوها و موارد دیگر(

    هایفوی صورت چیست؟

    سونوگرافی متمرکزبا شدت بالا (HIFU) یک درمان زیبایی نسبتاً جدید برای سفت کردن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیرتهاجمی، بدون جراحی و بدون درد برای لیفت صورت می‌دانند.هایفوتراپی ازانرژی اولتراسوند برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌کند که این فرایند منجربه سفت‌ترشدن پوست صورت شما می‌شود.

    کاربردهای هایفوتراپی:

    کاهش چین و چروک ها

    سفت کردن پوست

    بالا بردن ابروها و پلک ها

    بهبود قابلیت ارتجاعی

    صاف و نرم شدن پوست

    هایفو تنها برای پوست شل وافتاده به کار نمی رود بلکه ازروند پیری جلوگیری می کند و شل شدن پوست رابه تعویق می اندازد.

    اکثر افراد اثرگذاری کامل را درطول سه ماه مشاهده خواهند کرد.این روش را بهتر است یک یا دو بار در سال انجام دهید.

    راه‌های ارتباطی با خانم دکتروفاداری:

    ساعت کاری:

    از ساعت۱۱تا۲و۴تا۷

    آدرس:استان البرز شهرستان کرج،منطقه باغستان،ساختمان پزشکی  فرسام ،طبقه پنجم مرکز تندیس

    آدرس:استان البرز شهرستان کرج، گوهردشت،دورمیدان طالقانی،مرکز درمانی  پوست و موی زیبایی مه‌آسا

    شماره تماس:

    09125684832واتساپ

    09919600986تلگرام


    برچسب ها

    دکتر زهرا وفاداری

    پزشک پوست مو وزیبایی

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "