اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر محمدرضا بندری، پزشک عمومی و مدیر کلینیک:

    سعی داشته ایم، مرکزدرمانی دکترفولادی بهترین کلینیک ترک اعتیاد هشتگرد باشد

    دکتر محمدرضا بندری، سال ۱۳۷۳ از دانشگاه علوم پزشکی اهواز (با نام فعلی جندی شاپور) فارغ التحصیل شد. وی بعد از اتمام تحصیلات در بیمارستان های دولتی این شهر فعالیت حرفه ای خود را آغاز نمود؛ پس از آن با مهاجرت به شهرهای شمالی، در نهایت استان البرز را برای زندگی انتخاب کرد. ایشان بیش از ۱۰ سال است که در منطقه هشتگرد مطب شخصی اش را تأسیس کرده است. دکتر بندری بعد از پنج سال از تاسیس مطب اقدام به راه اندازی کلینیک ترک اعتیاد در همان منطقه نمود. رویکرد و هدف این پزشک متعهد از تاسیس این کلینیک علاوه بر درمان، جلوگیری از شیوع بیماری بین اطرافیان و سطح جامعه می باشد. به همین دلیل حمایت از عملکرد چنین کلینیک هایی قطعا می تواند منجر به کاهش و کنترل اعتیاد گردد. در ادامه، توجه شما را به مطالعه گفتگوی جام جم البرز با این پزشک حاذق جلب می نماییم:

    1402/9/1

     

     فرآیند ترک اعتیاد در کلینیک های تخصصی چگونه طی می شود؟

    حدود ۲۵ سال است که اعتیاد به عنوان یک بیماری مزمن عود کننده وارد علم پزشکی شده است. مراکز ترک اعتیاد سرپایی، تحت نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین معاونت درمان دانشگاه‌های هر استان است. درمان دارای دو بخش می باشد؛ یک بخش شامل مباحث روحی و روانی می شود که توسط روانشناس انجام می پذیرد.

    در بخش پزشکی نیز میزان و نوع دارو تعیین می گردد. این همکاری بین پزشک و روانشناس و همچنین همکار پرستار به انجام می رسد. داروهای تجویز شده خاص است و تحت نظر وزارتخانه و هیئت مبارزه با مواد مخدر ارائه می شود. همچنین به جهت اعتماد سازی بیمار، دارو توسط پرستار در برابر چشمان وی آماده می گردد.

    در واقع بسیاری از معتادان خیابانی که به سرنگ آلوده بودند با مراجعه به این مراکز، کمتر این آلودگی را به مردم عادی انتقال می دهند.

    فعالیت مراکز ترک اعتیاد به چه صورت و زیر نظر کدام سازمان است؟

    مراکز ترک اعتیاد زیر نظر سازمان مبارزه با مواد مخدر که در راس آن جناب سردار مومنی قرار دارد، فعال هستند. مرکز مبارزه با مواد مخدر زحمات وافری را در این راستا متحمل می شوند.

    وجه تمایز کلینیک شما با سایر مراکز ترک اعتیاد چیست؟

    داروهایی که ما از طرف وزارتخانه به بیماران می دهیم اکثرا مخدر است. ولی دارای دوز پایین و قابل کنترل می باشد. همه می دانیم این داروها از کجا تهیه می شود. میزان داروهای تعیین شده زیر نظر روانشناس و طی مدت بستری، کمتر می شود تا زمانی که درمان صورت گیرد. در کل سعی داشته ایم، مرکزدرمانی دکترفولادی بهترین کلینیک ترک اعتیادهشتگرد باشد‌.

    در پایان چنانچه سخنی با خوانندگان دارید بفرمایید.

    ستاد مبارزه با مواد مخدر از دل و جان در تلاشند و فعالیت می کنند. در این راستا مراکز ترک اعتیاد نیز جهت کنترل پخش بیماری اعتیاد در سطح جامعه بسیار تأثیرگذار عمل می کند. اگر این مراکز نباشند ضریب اعتیاد به شدت بالا می رود. به همین دلیل از دست اندرکاران تقاضا دارم شرایط افزایش فعالیت این مراکز را فراهم آورند.

    در حال حاضر کلینیک های ترک اعتیاد به علت تحریم دارو تحت فشار قرار دارند. لذا از وزارتخانه بهداشت انتظار می رود مساعدت بیشتری را از نظر میزان دارو و حقوق پرسنل لحاظ نمایند.

    جهت اطلاع خوانندگان نشانی و شماره تماس کلینیک و مطب را اعلام نمایید.

    آدرس کلینیک:شهر قدیم هشتگرد-روبروی مسجد جامع-پاساژ آزادی

    شماره تماس: ۰۹۱۹۸۳۱۳۱۳۸

    آدرس مطب: شهر جدید هشتگرد مهستان - میدان یادبود-نبش خیابان ستاره شمالی

    برچسب ها

    دکتر محمدرضا بندری

    پزشک عمومی کرج

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "