اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • شاخصه طبابت دکتر ارسلان پارسا یگانه، خدمات زیبایی پوست بدون درد

    دکتر ارسلان پارسا یگانه، سال ۱۳۶۸ در رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شد. وی در حال حاضر علاوه بر طبابت در مراکز دولتی استان البرز، همچنین در حوزه استتیک نیز فعال می باشد. استتیک اصطلاحی کاملا علمی ، هنری در زمینه پزشکی زیبایی است. حوزه ای که در آن به سلامت و مراقبت از پوست و مو پرداخته می شود. دکتر پارسایگانه با ورود به حیطه استتیک، دوره مراقبت پوست را در تهران نزد اساتید این حوزه تکمیل کرد. توضیحات بیشتر در مصاحبه روزنامه جام جم البرز با این پزشک حاذق و خوش خلق از منظر خوانندگان می گذرد:

    1402/9/1

    تعریف شما از استتیک چیست و چه شد که وارد این حوزه حرفه ای شدید؟ 

    در واقع معنی استتیک (زیبایی شناسی) علمی است که درباره اصول زیبایی آفرینی بحث می کند که متفاوت با واژه  بیوتی (زیبایی) تعریف می‌شود.  واژه بیوتی( زیبایی ) بیشتر در سالن های زیبایی غیر پزشکی کاربرد دارد. ولی آستتیک ( زیبایی شناسی )  در پزشکی  یک حوزه کاملا علمی در رابطه با مراقبت از پوست و مو و ایجاد زیبایی و حس مطلوب به کار می رود. با استفاده از روش های تزریقی ، غیرتزریقی و جراحی مثل بوتاکس ، ژل و فیلر، مزوتراپی یا  همچون لایه برداری ، پاکسازی ، میکرونیدلینگ و لیزر و از بین بردن انواع لکه، خال ، اسکین تگ ، و غیره.

    بعد از اتمام تحصیلاتم در رشته پزشکی عمومی بلافاصله وارد دوره تخصصی پزشکی اطفال شدم. اما بنا به دلایلی این رشته تخصصی را کنار گذاشتم. از آن زمان تا کنون در حوزه زیبایی شناسی فعالیتم را ادامه دادم.

    برای آگاهی افرادی که می خواهند از این روش درمان استفاده نمایند ، در مورد این شیوه بیشتر توضیح دهید.

    شیوه درمان به شکل دارویی ، غیردارویی و جراحی های سرپایی انجام می پذیرد. البته روش ما خیلی تهاجمی نیست. اما برای بازگشت جوانی و بهبود لایه های پوست مفید است. اکثر مردم تصور می کنند بوتاکس فقط برای درمان چین و چروک صورت استفاده می شود. در صورتی که کاربردهای درمانی دیگری نیز دارد . مثلاً بوتاکس موجب کاهش حملات میگرن می شود. همچنین جهت درمان تعریق بعضی از نواحی خاص بدن مثل زیر بغل و کف دست به کار می رود. برای اسپاسم های عضلانی و نیز در برخی موارد در حوزه جراحی از بوتاکس استفاده می شود.

     در مجموع هنر پزشک در انتخاب بیمار و روش درمانی مناسب او بسیار مهم است. چنانچه انتخاب درست باشد، روند درمان به نفع بیمار انجام می پذیرد. در مقابل با انتخاب نادرست، فرد دچار عارضه می شود.

    انواع روش های شیمیایی و غیر شیمیایی در پاکسازی پوست و برای افرادی که ظاهر پوستی ناخوشآیندی دارند، انجام می گیرد. افرادی که مایل هستند خال ها و لکه های پوستی خود را از بین ببرند. همچنین برای مراجعه کنندگانی که مبتلا به تومورهای خوش خیم پوستی، گوشت اضافه و یا زگیل های پوستی می‌باشند، درمان صورت می پذیرد. انجام تمام عمل ها بدون درد و روند بهبودی نیز سریع است.

    در روند کاری خود چه اولویت هایی را مد نظر قرار می دهید؟ و چه توصیه ای به همکاران جوانی که قصد ورود به این عرصه را دارند، قابل ذکر می دانید؟

    در طبابت اخلاق خوش و حسن برخورد  در کنار دانش کافی حرف اول را می زند. به واقع بسیاری از بیماران ما عارضه جسمی ندارند. افرادی هستند که جنبه روان تنی مشکلاتشان بیشتر است. مطمئنا حسن برخورد پزشک و تسلط بر طبابت بر روحیه آنها تاثیر مثبت می گذارد.  بارها شاهد بوده ایم که بیمار به پزشک مراجعه کرده و درد خود را فراموش می کند. برخورد خوب و مناسب پزشک باعث تسکین جنبه های روانی درد می شود.

    خوش رویی در کنار دانش بالا اعتماد مراجعین را جلب می کند. فردی که به پزشک خود اعتماد دارد، قطعا روش های درمانی پزشک را می پذیرد. در این حالت بهبودی نیز حاصل می گردد. اگر خلاف این باشد بیمار در مطب ها سرگردان شده ، مدام پزشک خود را عوض می کند، زیرا بی اعتمادی اولیه آفتی برای پزشک و بیمار محسوب می شود. در کل شیوه اصلی درمان من این بوده که بیماران را درک کنم و آنان را جزئی از خانواده خود بدانم.

    ضمن تشکر از این گفتگو، نشانی و ساعات کاری خود را ذکر نمایید.

    ساعت فعالیت  شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۵ تا ۸ شب است.

    آدرس: کرج-طالقانی جنوبی-کوچه شهید غفوریان-مرکز درمانی مهر

    تلفن: ۳۲۷۰۹۷۶۷-۰۲۶

    ۰۲۶-۳۲۷۴۷۵۲۴

    پیج اینستاگرام:

    @dr.arsalan_parsa

     

    برچسب ها

    دکتر ارسلان پارسا یگانه

    پزشک زیبایی

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "