روزنامه جام جم البرز با یوسف عطاالهی، مدیرعامل گروه صنعتی بازرگانی تخت جمشید، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
1402/9/2
فردی که یک صنعت و کارخانه را راه اندازی می کند، با مشکلات زیادی رو به رو می شود. این اشخاص با تلاش فراوان سعی می کنند تا به مرحله تولید برسند و نیازهای جامعه را برآورده کنند. برای موفقیت در این زمینه، ضرورت دارد که صدای آنان به جامعه منتقل شود، زیرا آن ها مشکلات مرتبط با حوزه کاری خود را حل کرده و نیازهای مردم را تأمین می کنند.
در صنعت سقف شیروانی، به تازگی محصولاتی تولید می شود که تمامی مشکلات مربوط به این زمینه را مرتفع کرده اند. این محصولات پوسیده نمی شوند، صدا ندارند و از استحکام بیشتری برخوردارند. با این حال، تولیدکنندگان در این حوزه هیچ گونه تسهیلات و کمکی دریافت نمی کنند. هزینه های تولید و راهاندازی بسیار بالاست و علاوه بر آن، هزینه تبلیغات نیز بسیار زیاد می باشد. بنابراین، نیاز به حمایت از این صنعت ملی و مفید برای جامعه وجود دارد.
بیشتر صنعتگران مشکلات مالی ندارند و نیازی به وام و تسهیلات نیز نخواهند داشت. چنان چه می خواهیم که یک محصول ارزشمند تولید شود، باید به صادرات آن کمک کنیم.
قطر بالاترین استاندارد در اروپا را دارد و پروژه های جام جهانی و فیفا پروژه هایی عظیم هستند. اگر توانایی صادرات داشته باشیم، می توانیم در این پروژه ها همکاری کنیم و یک چرخه اقتصادی خوب برای خاورمیانه ایجاد کرده و به پیشرفتی بزرگ برای کشور دست یابیم. در زمینه صادرات و واردات، وزارت صمت باید افرادی را معرفی کند که بتوانند راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات ارائه دهند.
راه رشد تولید، براساس علم، تجربه، همت و نوع تفکر فرد می باشد. اگر فرد دیدگاه مالی و اقتصادی داشته باشد، محصولات جدید را تولید نمی کند. اما اگر دیدگاه مالی نداشته باشد، هدف او پیشرفت جامعه و ایجاد یک صنعت نو است.
هفتاد درصد مشکل ما به رسانه ها مربوط می شود. ما از سازمان صدا و سیما دلگیر هستیم و معتقدیم که تبلیغات باید برای محصولاتی باشد که برای اولین بار در کشور تولید می شوند، ناشناس هستند و نیازمند معرفی به مردم هستند؛ نه برای محصولاتی که همه مردم در همه رده های سنی آن را می شناسند. به طور کلی رسانه باید حامی و معرف تولیدکنندگانی باشد که ناشناس هستتند.