عارفه فرج زاده، مدیر آموزشگاه و سالن زیبایی چیچک پیشنهاد داد:

راه رشد تولید آرایشی بهداشتی در ایران

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ عارفه فرج زاده، مدیر آموزشگاه و سالن زیبایی چیچک جلب می‌ نماییم:

1402/9/2

چالش های مربوط به حوزه سالن های زیبایی شامل چه مواردی می شود؟

یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، عدم وجود سر فصل‌ های مشخص برای آموزش است. در واقع، آموزش در این حوزه به سلیقه و تجربه هر فرد بستگی دارد. همچنین، در بخش هزینه ‌ها نیز سلیقه دلخواه برخی افراد اعمال می ‌شود. هزینه ‌های آموزشگاه‌ ها براساس مکان و وضعیت مالی منطقه تعیین می ‌شود و گاهی اوقات در برخی از آموزشگاه ‌ها هزینه‌ های بسیار بالایی دریافت می‌ شود، در حالی که کیفیت آموزش متناسب با شهریه نیست. همچنین، این امکان وجود دارد که برخی آموزشگاه ‌ها شهریه های بسیار پایین دریافت کنند، اما از لحاظ کیفیت آموزش بسیار برتر باشند. با این حال، آن ها نمی ‌توانند به میزان شهرتی که آموزشگاه ‌های معروف دارند، هنرجو جذب کنند و بنابراین کسب و کارشان رشد قابل توجهی نخواهد داشت.

با این توضیحاتی که ارائه دادید، چه پیشنهاداتی برای رفع مشکلات دارید؟

آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای و سالن ‌های زیبایی باید تمرکز خود را بر روی آموزش و خدمات مرتبط با زمینه کاری خود قرار دهند. در حال حاضر، برخی افراد در سالن ‌های زیبایی به عنوان استاد در یک حوزه خاص فعالیت می ‌کنند و به جای اینکه به عنوان مدرس در آموزشگاه ‌ها فعالیت کنند، در سالن خود با شهریه‌ های نامتعارف آموزش می‌ دهند. این کار در واقع وظیفه آموزشگاه‌ ها است و سالن باید خدمات زیبایی ارائه دهد. در واقع این سالن های زیبایی به ما اجازه جذب هنرجو را نمی‌ دهند، کیفیت آموزش در این گونه مکان ها پایین است و تنها به مدرک‌ دهی متکی است. ما تنها محدود به شهریه‌ های کم هستیم و تلاش می ‌کنیم تا با معرفی خود به سازمان‌ های مربوطه، مجوزهای مورد نیاز را بدست آوریم.

ارزیابی سرکارعالی درخصوص تولید مواد آرایشی و بهداشتی داخلی چیست؟

متأسفانه، ایرانی ‌ها در مصرف مواد آرایشی رتبه اول در جهان را دارند، اما علم و فناوری تولید در این حوزه را نداریم. بیشتر برندهای معروف در چین تولید می شود. بنده در سفرهایم به چند کشور اروپایی، با تحقیقاتی که انجام دادم، متوجه شدم که در ایران می ‌توانیم زمینه تولید را فراهم کنیم. ما دارای استعداد و توانایی برای انجام این کار هستیم. با این حال، موانعی برای تولید به مقدار زیاد وجود دارد و امکان رشد در این حوزه وجود ندارد.

رسانه چه نقشی در این زمینه ایفا می کند؟

رسانه در هر کشوری نقش بزرگی در شکل‌ دهی به یک فرهنگ دارد و در حال حاضر، فضای مجازی تأثیر زیادی در معرفی کار ما دارد.

برچسب ها

عارفه فرج زاده

اموزشگاه چیچک

سالن زیبایی چیچک

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "