اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر سید محسن افخمی، متخصص طب اورژانس:

    نسبت به داروهای شیمیایی، نگرش منفی وجود دارد

    روزنامه جام جم البرز با دکتر سید محسن افخمی، متخصص طب اورژانس گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

    1402/9/5

    یکی از بزرگترین مشکلاتی که درباره مصرف داروها وجود دارد، نگرش منفی جامعه نسبت به داروهای شیمیایی است. افراد معتقدند که داروهای شیمیایی عوارض جانبی دارند و استفاده از داروهای گیاهی مطمئن ‌تر است. در حقیقت، تمام داروهای موجود در پزشکی از منابع طبیعی ساخته می‌ شوند و به همین دلیل تقسیم‌ بندی داروها مشکلات ساختاری دارد. داروهای شیمیایی در داروخانه‌ ها به فروش می‌ رسند و تحت نظارت سازمان غذا و دارو قرار دارند، اما داروهای گیاهی ممکن است از منابعی تهیه شده باشند که تایید شده نیستند و هیچ برچسبی برای شناسایی آن ‌ها وجود ندارد. اصلی‌ ترین مشکل ما عدم وجود استانداردهای ملی برای تولید داروها است که عدم استاندارد بودن داروها در صنعت داروسازی را نشان می‌ دهد. علت این امر نیز در مصرف بالای دارو در کشور قرار دارد و به همین دلیل، داروهای خارجی تأثیر بیشتری دارند. رعایت استاندارد های ISO می‌تواند ما را موفق‌تر سازد.

    یکی از دلایلی که ما نمی ‌توانیم استانداردها را رعایت کنیم، نبود تجهیزات مناسب است. برای تولید داروها، نیاز به ابزارهایی است که به دلیل تحریم‌ ها، دسترسی به آن ‌ها دشوار است. همچنین، بحث قیمت نیز یک عامل است که هرچقدر دارو با کیفیت تر باشد، قیمت آن بیشتر است. باید طب سنتی ما به سمت طب علمی پیشرفت کند تا دیدگاه منفی درباره آن برطرف شود.

    بیماران باید آگاه شوند که استفاده مداوم از یک دارو باعث بهبود سلامتی آن‌ ها می‌ شود. وابستگی به دارو زمانی رخ می‌ دهد که به تدریج دوز دارو افزایش می‌ یابد، در حالی که اثر دارو ثابت است و بنابراین بیمار نمی ‌تواند دارو را ترک کند. برای مثال، داروهای فشار خون و چربی خون به وابستگی نیاز ندارند، زیرا شرط وابستگی افزایش دوز بدون بهبود است. پزشکی یک عشق است و پزشکان با عشق، به مردم خدمت می کنند، اگرچه بیماران اغلب نمی‌ توانند این عشق را درک کنند، اما ارزش آن کاهش نمی ‌یابد.


    برچسب ها

    دکتر سید محسن افخمی

    متخصص طب اورژانس

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "