اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • ایرج ثابتی، مدیر مجموعه صنایع غذایی شادان البرز:

    بسته‌ بندی محصولات صنایع غذایی کشور، پیشرفت ‌های چشمگیری داشته است

    روزنامه جام جم البرز با ایرج ثابتی، مدیر مجموعه صنایع غذایی شادان البرز گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

    1402/9/5

    اگر شرکت ‌های کارآفرین از سوی دولت حمایت نشوند، با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. این شرکت، بدون هیچ پشتوانه‌ و تسهیلات بانکی، فعالیت خود را آغاز کرده است. متأسفانه کسانی که جواز کار را صادر کردند، حتی یک مرتبه کار ما را پیگیری نکرده اند و این یک نقص بزرگ محسوب می شود. ما به طور قطع به پشتوانه دولت در این حوزه نیاز داریم. مشکل بزرگ ما مالیاتی است که برای پنج سال ابتدایی فعالیت در نظر گرفته می ‌شود. باید اجازه داد که کار در ابتدا پیشرفت کند و ثمره بدهد و سپس مالیات دریافت شود. تسهیلات بانکی نیز باید به نحوی باشد که مشکلات مالی این حوزه را مرتفع نماید، درصد سود بالایی نداشته باشد و قابل پرداخت باشد.

    اولین اقدام مفید در این حوزه، آموزش است. ما هیچ کارگروهی جهت مشاوره یا نظارت نداریم. افراد زیادی به این حوزه وارد می شوند، اما هیچ آموزشی برای ورود به این حرفه دریافت نکرده اند. در واقع می توان گفت که در دوره های تخصصی و آموزشی لازم شرکت نکرده اند.

     برخی افراد دستگاه‌ های گرانبها برای فعالیت خود خریداری کرده اند، اما حتی نمی‌ دانند چگونه از آن ‌ها استفاده کنند، بنابراین به سرعت ورشکسته می ‌شوند، زیرا هیچ آموزش و دوره‌ ای را طی نکرده ‌اند. برای خرید دستگاه‌ ها، ابتدا باید اطلاعات کافی را داشته باشید. متأسفانه، افراد بسیار دیر به ما مراجعه می ‌کنند. در واقع باید برای شروع هر کاری، با افراد با تجربه، آگاه و متخصص مشورت کنید. افرادی که وارد این حوزه می ‌شوند، حتی در فروش محصولات و صادرات نیز باید آگاه شوند و آموزش ببینند. در زمینه بسته ‌بندی، تاکنون رشد و پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده ‌ایم و کارخانه‌ های ما در حال حاضر بسته‌ بندی خوبی دارند.

    باید به جوانان فرصت داده شود تا با موفقیت کار را آغاز کنند و از آن‌ ها حمایت شود. در دنیای امروز، رسانه‌ ها بسیار مهم هستند و افراد با داشتن یک صفحه کوچک در فضای مجازی می ‌توانند به درآمدزایی و رشد برسند. پیشنهاد من این است که یک بستر برای دیده شدن ما فراهم شود و برای کارخانه‌ ها یک تابلو در نظر گرفته شود تا در سطح شهر تبلیغات شوند و معرفی شوند. در سطح شهر، تعداد زیادی کارگاه تولیدی وجود دارد که باید دسته ‌بندی و سطح بندی شوند و تبلیغات آن ها به صورت گسترده در سطح شهر صورت بگیرد. مداقه و تمرکز بر این امر مهم به بخش تولید داخلی مساعدت بزرگ و شایان توجه ای خواهد کرد.


    برچسب ها

    ایرج ثابتی

    مجموعه صنایع غذایی شادان

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "