اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • اعظم دهقان، مدیریت آموزشگاه و سالن زیبایی کابوک:

    آرایشگران به عنوان هنرمندان خلاق شناخته می‌ شوند

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ اعظم دهقان، مدیریت آموزشگاه و سالن زیبایی کابوک جلب می‌ نماییم:

    1402/9/12

    مشکلات و مسائلی که در حیطه کاری شما وجود دارد را ذکر بفرمایید؟

    با بیش از ۲۴ سال سابقه مدیریت سالن زیبایی، شغل ما به نوعی مظلوم و نادیده گرفته شده است. به علت استفاده مداوم از مواد شیمیایی و طولانی بودن ساعات کاری، آرایشگران پس از ده سال فعالیت، با مشکلات جسمی مواجه می ‌شوند. مشکلاتی همچون مشکلات ریه و قلبی، که بنده نیز به آن ها دچار شده ام، همچنین مشکلاتی نظیر واریس پا و گرفتگی کمر نیز ایجاد می ‌شود. با این حال، هیچ بیمه‌ ای برای ما وجود ندارد و هیچ سازمانی ما را حمایت نمی ‌کند. مسئله بیمه یکی از بزرگترین چالش‌ های ماست. در کشورهای دیگر، آرایشگران به عنوان هنرمندان خلاق شناخته می‌ شوند.

    در خصوص موفقیت های کسب نموده خود طی سال های فعالیتتان توضیح فرمایید.

    اینجانب از سال ۲۰۱۸ در مسابقات روسیه شرکت نموده و تیم ایران را حتی در مقابل رقبای قدرتمندی مانند روس‌ ها به مقام اول رساندم. پس از آن، در مسابقات آنتالیا، دبی و فرانسه (که بالاترین مرجع آرایشگری جهان است و بعد از آن هیچ مرجع دیگری وجود ندارد) شرکت کردم. متأسفانه در مسابقات فرانسه به دلیل تفاوت سبک کاری ما با آنچه که در کشورهای دیگر انجام می ‌شود، نتوانستیم مقامی را کسب کنیم. در کشور ما، آرایش به محدوده سالنی محدود می ‌شود، اما در کشورهای دیگر، به سطح فشن و سطح بالاتری برتری می ‌یابد. در سال اولی که در مسابقات شرکت کردم، تنها نماینده از ایران بودم که پرچم کشورم را برافراشتم. سال بعد، به کشور ایتالیا دعوت شدم تا در کنگره مدرسی بین‌المللی و به عنوان داور شرکت کنم. حدود دو هفته پیش، برای اولین بار در کشور روسیه به عنوان داور در مسابقات زیبایی حضور یافتم و همچنین تعدادی از بچه ‌های ایرانی نیز برای اولین بار در زمینه‌ ای که در ایران هنوز آموزش داده نشده (به نام آوانگارد) شرکت کردند و با همکاری و راهنمایی من، به مقام دست یافتند.

    چه موضوعی باعث شد که شما در این راه ثابت قدم بوده و به فعالیت خود ادامه دهید؟

    بنده از سن ۱۰ یا ۱۲ سالگی، همانند بسیاری از دختران دیگر، به لوازم آرایشی علاقه‌ مند بودم. این علاقه، من را به طور تخصصی وارد حرفه آرایشگری کرد. متأسفانه، خانواده‌ ام کاملاً سنتی و مخالف این تصمیم بودند. حتی سه بار آن ها سعی نمودند تا سالن کار من را جمع کنند، اما من مقاومت کرده و ناامید نشدم. سرانجام توانستم آن ها را متقاعد کنم که این شغل، یک شغل زیبا، هنرمندانه و شرافتمندانه است.

    در فرآیند انتخاب یک آرایشگر حرفه‌ ای، چگونه می ‌توان تجربه و تخصص آرایشگر را ارزیابی کرد؟

    قطعاً در زمینه آرایشگری رقابت بسیار زیادی وجود دارد. متأسفانه، بسیاری از افراد به خاطر اینکه فکر می ‌کنند درآمد آرایشگری زیاد است، با حضور در یک دوره آموزشی ساده در یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ ای، فکر می ‌کنند که می ‌توانند یک سالن آرایشگاهی راه ‌اندازی نمایند. در حقیقت، حرفه آرایشگری نیازمند تجربه و تخصص بسیاری است و باید به طور جامع آموزش‌ های مرتبط با آسیب ‌شناسی را فرا گیرید. همچنین، نمونه‌ هایی از کارهای آرایشگری صحیح را باید مشاهده کرده باشید. برای من همیشه اهمیت داشته است که نمونه کارهای آرایشگران را مورد بررسی قرار دهم، همچنین به سابقه کار و تجربه و تخصصی که آنان دارند توجه ‌کافی نمایم.


    برچسب ها

    اعظم دهقان

    اموزشگاه کابوک

    سالن زیبایی کابوک

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "