اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر فهیمه سرزعیم، متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت:

    بیان دغدغه‌ های دندانپزشکان در قاب رسانه، منجر به افزایش اعتماد مردم می‌شود

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان متخصص و توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ دکتر فهیمه سرزعیم، متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت جلب می ‌نماییم:

    1402/9/12

    در حال حاضر مهمترین دغدغه دندانپزشکان، به ویژه متخصصین پروتز و ایمپلنت چیست؟

    با توجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر همه آن را تجربه می‌ کنیم، مهمترین دغدغه ما به عنوان دندانپزشک در حوزه کاری خود که شامل پروتز و ایمپلنت است، مسأله قیمت مواد و تجهیزات مصرفی می باشد. در این زمینه، با نوسانات قیمت و افزایش تعرفه ‌ها و قیمت مواد، دسترسی به مواد با کیفیت و خوب برای ما دشوار می ‌شود، و در صورت توانایی در دسترسی به آن‌ ها، باید آن ‌ها را با قیمت‌ های چند برابر قیمت اصلی تهیه نمائیم.

    سرکارعالی به عنوان یک متخصص در این زمینه چه راهکارهایی ارائه می دهید؟

    این مسئله در کلینیک ‌ها وجود دارد و ما باید قادر باشیم مواد با کیفیت و با کارایی مناسب را به بیماران ارائه دهیم. همچنین، باید تعرفه‌ ها را متناسب با قیمت مواد اولیه افزایش دهیم.

    این موضوع به تعرفه ‌گذاری باز ‌می گردد که هر ساله برای پزشکان انجام می ‌شود، اما متأسفانه همواره افزایش قیمت‌ ها و افزایش تورم در جامعه، تعرفه‌ ها همسان نیستند. این موضوع واقعاً یک دغدغه بزرگ است، به ویژه برای دندانپزشکان جوان. به عنوان کسی که سال ‌ها در این حوزه فعالیت داشته‌ ام، به خوبی این مشکلات را درک و احساس می ‌کنم و متأسفانه به دنبال این چالش ‌ها، مشکلات بیشتری را مشاهده می ‌کنیم.

    درخصوص واسطه گران و همچنین وجود تحریم ها چه دیدگاهی دارید؟

    یکی از دلایل این مسأله، تحریم‌ها و واسطه‌ ها است. اگر هماهنگی و کنترلی بر روی ارائه‌ دهندگان مواد و تجهیزات به ما وجود داشته باشد، و یا چنان چه این مواد بدون واسطه در اختیار ما قرار بگیرد، قطعاً بیماران می‌توانند خدمات را با قیمت مناسب ‌تری دریافت کنند. متأسفانه، هیچگونه هماهنگی، کنترل و نظارتی بر شرکت ‌های ارائه‌ دهنده مواد و افزایش قیمت ‌های آن ‌ها وجود ندارد و این مشکل از گذشته تاکنون برقرار است.

    مطالبات خود را در این رابطه از مسئولین مربوطه مطرح فرمایید.

    این مشکلات در جلسات مختلف مطرح می‌ شود، اما باید یک نهاد یا سازمانی وجود داشته باشد که واقعاً تاثیرگذارباشد و این مسائل را مطرح کند. زیرا ما به عنوان دندانپزشک، توانایی تأثیرگذاری و اعمال قدرت نداریم.

    به نظرشما رسانه ها در این عرصه مهم چه نقشی دارند؟

    به عنوان یک دندانپزشک که مستقیماً با بیماران در ارتباط هستم و هیچ مسئولیت و سمت دولتی ندارم، معتقدم که با بازگو کردن صحبت‌ ها و دغدغه‌ های خود به عنوان یک دندانپزشک که در کنار مردم هستم و به آن ها خدمات ارائه می‌ دهم، مردم به ما بیشتر اعتماد خواهند کرد. این امر یکی از مشکلات بزرگ ماست که می ‌توان با افشای صادقانه مشکلات آن را برطرف نمود.


    برچسب ها

    دکتر فهمیه سرزعیم

    متخصص پروتز های دندانی

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "