اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • آبتین رضاپور، مدیریت املاک آسمان:

    خواستار تمرکز بیشتر دولت در صنف املاک هستیم

    روزنامه جام جم البرز با آبتین رضاپور، مدیریت املاک آسمان، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

    1402/9/21

    در حوزه املاک، مشکلات متعددی وجود دارد، اما بیشترین مشکلات مشاوران املاک به حوزه مالیاتی مربوط می ‌شود. مالیات‌ هایی که از این حوزه دریافت می ‌شود، به نظر می‌ رسد که به نسبت ناحقی از مشاوران املاک اختصاص می ‌یابد و تا امروز به درستی بررسی نشده است. مبنای محاسبه مالیات، هزینه ای است که به حساب مشاوران املاک واریز می ‌شود، اما این سرمایه ها متعلق به مشاوران املاک نیست.

    بسیاری از افراد تصور می ‌کنند که صنف املاک درآمد قابل توجهی دارد؛ بنابراین بسیاری از جوانان به این حوزه وارد می ‌شوند، اما آن ها به اصطلاحات قانونی و حقوقی آشنایی ندارند و به عنوان مشاور قادر به ارائه مشاوره حرفه‌ ای نیستند. این امر باعث می‌ شود که اعتبار حرفه املاک به خطر بیفتد. یک دفتر املاک پس از حدود ۵ سال فعالیت مداوم، به موفقیت می ‌رسد و اعتبار بسیار حائز اهمیت است.

    مشاوران املاک به دلیل وضعیت مالی خود، به دنبال آموزش هستند. آن ‌ها باید حداقل یک دوره آموزش آنلاین اجباری را طی نمایند تا ادبیات معاملات ملکی را بیاموزند، نحوه برقراری ارتباط با مردم را بدانند و قادر باشند به صورت حرفه‌ ای قیمت ‌گذاری انجام دهند. قیمت ‌گذاری غیرحرفه ‌ای به منظور جلب رضایت مشتریان، باعث ایجاد تورم در این صنعت می ‌شود.

    حق کمیسیون در این صنعت، منجر به فساد گردیده است، زیرا نرخ ‌های تعیین شده بسیار اندک بوده و هیچ کس با این میزان پاداش، کار نمی‌ کند.

    سخت‌ گیری در اعطای گواهی عدم سوء پیشینه در این صنعت بسیار مهم است. متأسفانه، بسیاری از قراردادها دارای جمله ‌بندی نادرست هستند و افراد زیادی با مشکلاتی روبه ‌رو می‌شوند. باید دانش قرارداد نویسی از مشاوران املاک جدا شود و آموزش جدی در این زمینه ارائه شود. یکی از بیشترین میزان معاملات در این صنعت تهاتر است و بسیاری از مشاوران املاک نمی‌ دانند چگونه تهاتر را انجام دهند. همچنین، قرارداد های مشارکت در ساخت دارای بار حقوقی زیادی هستند که باید به طور کامل بررسی شود، زیرا یک اشتباه کوچک می ‌تواند منجر به ورشکستگی و مشکلات جبران ناپذیر شود. عملکرد رسانه ‌ها در جامعه سهمی بسیار مهم در پیشرفت شغلی و درآمد ما دارد. بنابراین، ما خواهان تمرکز بیشتر دولت در حوزه املاک هستیم.

     

    برچسب ها

    ابتین رضاپور

    املاک اسمان

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "