محسن شقاقی، ریاست اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس تاکید کرد:

فقدان بیمه اعضاء، مهمترین چالش اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس

روزنامه جام جم البرز با محسن شقاقی، ریاست اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

1402/9/21

مهم ‌ترین مشکل و چالشی که اتحادیه ما با آن مواجه است، مربوط به مسئله بیمه اعضا می باشد. بیمه اعضا یک موضوع بسیار حائز اهمیت است. این مسئله موجب فرار مالیاتی اکثر افراد گردیده و همچنین یک مانع برای دریافت مجوز می باشد. به عبارت دیگر، زمانی که اعضا بیمه می‌ شوند، مجوز آنها باطل می‌ شود.

مشکل دیگر، عدم حمایت از صنایع و معادن و استان ‌های بالاتر است که این سیستم‌ ها به آن توجهی نمی ‌کنند. حدود 15 سال گذشته بعد از دریافت مجوز، تجهیزات با قیمت‌ های دولتی در اختیار آن ها قرار می ‌گرفت، اما در حال حاضر امکاناتی از این قبیل وجود ندارد.

برخی از مکانیک ‌ها و کارگران به گونه ‌ای قیمت اجرت و اجناس را افزایش می دهند و یا به جای اجناس نو از اجناس دسته دوم استفاده می ‌کنند. این موضوع مشکلات بزرگی را برای اتحادیه خدمات خودرو به همراه دارد.

قیمت اجناس روز به روز در حال افزایش است و هیچ گونه کنترلی در بازار وجود ندارد، و تورم باعث افزایش قیمت‌ ها می ‌شود. اما نرخ اجرت همچنان در سطح سال‌ های گذشته است ولی باید افزایش یابد. این نرخ پایین اجرت به اصناف اجازه می ‌دهد که برای کسب درآمد، به تخلف روی بیاورند. بیشترین شکایات‌ در اتحادیه ‌های املاک و خودرو در شهرستان‌ ها وجود دارد و اکثریت آن ها مربوط به مسئله اجرت است. باید به گونه ‌ای رویکرد کارشناسانه‌ انجام شود که مردم تحت فشار قرار نگیرند و اجرت‌ ها به تناسب زحمات مکانیک و نرخ تورم باشد.

تولیدات داخلی کیفیت بهتری نسبت به تولیدات چینی دارد و حتی می ‌تواند با تولیدات آلمانی رقابت کند، اما متأسفانه اجناس چینی باتوجه به قیمت پایین ، بازار را به خود اختصاص داده ‌اند، در حالی که کیفیت آن ها بسیار پایین است.

تأکید بنده در مورد بیمه بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم که این مسئله به مجلس و مسئولین اطلاع رسانی شود.

 

 

برچسب ها

محسن شقاقی

رییس اتحادیه خدمات خودرو شهرستان قدس

جما جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "