اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • در گفتگو با دکتر طوافی، جراح حاذق، دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست واکاوی شد:

    فرآیند بهینه دانش، تبحر و اخلاق مداری دندانپزشکان

    زوایای توانمندی علمی، زبردستی و اخلاق گرایی دکتر هاشم طوافی، جراح دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست بهانه ای شد که از ایشان جهت گفتگوی اختصاصی دعوت نماییم. در واقع مداقه در اصول نتایج بهینه در پروسه دندانپزشکی درجه یک، محور سئوالات ما را مورد رصد قرار داد. این دندانپزشک خلاق سالیان متمادی است که در عرصه مداوای بیماران فعالیت چشمگیر دارد. از دیدگاه وی یک درمان کامل نیازمند به کارگیری صحیح دانش، تبحر و نیز استفاده از مواد با کیفیت می باشد. دکتر طوافی، مدت ها در مراکز درمانگاهی استان های ایلام و البرز خدمات درمانی به مردم ارائه نموده است. در مصاحبه ذیل، نظر خوانندگان را به گفتگو با این پزشک متخصص و مجرب جلب می نماییم:

    1402/9/22

    در ابتدا شرح حال مختصری از گذشته خود، سابقه تحصیل، مسئولیت ها و دستاوردهایتان بفرمایید.

    من متولد ۱۳۴۳ در شهر کرج هستم. مدرک دپیلم خود را در همین شهر دریافت نمودم و در مقطع دکترا در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال ۱۳۷۵  فارغ التحصیل شدم. در ادامه برای گذراندن طرح و کسب امتیاز بیشتر به استان ایلام رفتم. آن زمان ایلام به نسبت امروز در زمینه های پزشکی در موقعیت محروم قرار داشت. در این شرایط به عنوان یک دندانپزشک فعالیتم را در درمانگاه آغاز نمودم.

    البته با توجه به نیاز منطقه مسئولیت بخش بهداشت دهان و دندان شبکه ایلام را عهده دار و مشغول به کار گردیدم. به این ترتیب ۱۷ درمانگاه تحت پوشش بنده قرار گرفت. همچنین توانستم با سعی فراوان کلینیک مرکزی شهر را  فعال نمایم. در آن دوره درمانگاه ها فعالیت تخصصی چندانی نداشتند و حداکثر کار دندانپزشکان، کشیدن دندان بود.

    به دلیل محروم بودن منطقه، پرداخت هزینه دندانپزشکی برای مردم بسیار هنگفت به نظر می رسید. بنابراین تلاش کردم امکانات لازم جهت درمان، جرم گیری و ترمیم دندان بیماران را در درمانگاه فراهم سازم. همچنین پزشکان درمانگاه نیز متعهد شدند درمان و جرم گیری دندان بیماران را انجام دهند.

    خدمات شما در  مناطق محروم طی این سالها قابل تقدیر است، در استمرار این فعالیت ها چه شد که به شهر کرج بازگشتید؟

    به‌هرحال در این مناطق، خدمات درمانی در سطح حومه تقریبا مناسب بود‌ و خدمات پیشرفته در کلینیک انجام می پذیرفت. البته به دلیل محدود بودن امکانات، برخی بیماران به کرمانشاه اعزام می شدند. در تداوم این فعالیت ها به شهر کرج آمدم و مطب خود را دایر نمودم. سپس کلینیک امید فردا را تأسیس کردم. ولی به دلیل شراکتی بودن مجددا به مطب شخصی خود بازگشتم. 

    در مطب خود چه اصولی را جزو اولویت های کاری مد نظر قرار داده اید؟

    در مطب کلیه درمان های عمومی مورد نیاز بیماران انجام می پذیرد. در حال حاضر تمرکز بیشتر بر روی حفظ و نگهداری دندان های بیمار، در غیر این صورت کاشت ایمپلنت های دندان به جای دندان های غیرقابل نگهداری و یا از دست رفته می باشد. همچنین سعی ام بر این است حداکثر مسائل بهداشتی رعایت گردد. ضمن اینکه راحتی و آرامش بیماران نیز مدنظربوده است.

    از ابتدای ورود به حیطه دندانپزشکی، همواره هدفم درمان بیماران بوده است. هیچ گاه به دنبال اهداف و بعد مادی فعالیت پزشکی خود نبوده ام و از دیرباز تاکنون درمان بیماران برایم ارجحیت داشته است. در کل هزینه های دریافتی از بیماران متناسب با وضعیت درمان آنان و نوع درمان انجام شده تعیین می گردد.

    با توجه به سابقه فعالیتتان و دستاوردهای موفقیت آمیزی که داشته اید، عوامل و دلایل آن را چه می دانید؟

    روند درمان در حوزه دندانپزشکی یک طیف ثابت دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بیمار باید با پزشک همراهی نماید. پزشک نیز باید درمان صحیح و درست را به انجام رساند. یک درمان کامل دارای سه رکن اصلی دانش، تبحر و استفاده از مواد با کیفیت می باشد. البته پیش از همه اینها وجدان کاری و اخلاق مداری دندانپزشک در جایگاه نخست قرار دارد.

    در خاتمه چنانچه صحبت ناگفته ای دارید برای مخاطبان این گفتگو بیان کنید.

    بیمه های موجود پوشش کاملی ندارند و تعرفه های آن ها متناسب با درمان  نیستند. مورد دیگر مربوط می شود به ایمپلنت ها که درجه بندی و قیمت های متفاوتی دارند. اگر ایمپلنت فاقد کیفیت باشد، خودم را در برابر بیمار مسئول می دانم. به همین جهت از بهترین متریال استفاده می نمایم.

    یادآور می شوم نکته مهم در دندانپزشکی علاوه بر درمان، جلب رضایتمندی بیمار است. ایجاد اعتماد به نفس به بیمار و دعای خیر آنان برایمان، به واقع ارزشمند می باشد.

    ضمن تشکر از توضیحات و صحبت های ارزشمندتان، نشانی مطب خود را اعلام نمایید.

    آدرس: کرج-خیابان بهشتی-خیابان امیری- انتهای خیابان امیری-کوچه بیت زهرا_ساختمان دوم شمالی(ساختمان آتا)- طبقه فوقانی گالری مبل آریانا

    شماره های تماس:

    ۰۲۶۳۲۲۴۰۰۴۰

    ۰۲۶۳۲۲۳۰۰۵۰

    ۰۹۳۶۲۰۴۵۳۵۳

    برچسب ها

    دکتر هاشم طوافی

    دندان پزشک

    ایمپلنتولوژیست

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "