اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • رابطه مالی بین پزشک و بیمار بابد حذف شود

    1402/9/22

    افتخار این را داشتیم تا با دکتر مسعود ساکی پزشک عمومی گفت و گوی ویژه‌ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی جلب میکنیم:

    خودتان را برای مخاطبین ما معرفی نمایید.

    مسعود ساکی هستم متولد سال۴۷، پزشک عمومی و شاغل در شهر کرج میباشم.

    چه شد که پزشک شدید؟

    علاقه درونی و ذاتی که به این رشته داشتم و البته الگویی در نزدیکان من وجود داشت و این علاقه را تشدید کرد باعث شد وارد این شغل شوم.

    مسائل و مشکلاتی که در حوزه کاری شما وجود دارد چه چیزهایی هستند؟

    برای پزشکان جوان اکثراً مشکل اشتغال و درآمدزایی و برای پزشکان با تجربه‌تر هم مسائلی مربوط به درامد و ثبات کاری وجود دارد.درامد نسبت به هزینه ها کم است و به همین دلیل پزشکان جوان به سمت کارهای زیبایی گرایش پیدا می‌کنند و متاسفانه مسئله درمان به حاشیه کشیده می‌شود.

    نقش رسانه را چطور میبینید؟

    مسئولین وسیاستگذاران باید گفت و گویی در سطح کلان داشته باشند و اگر این موضوعات حل شود، چه پزشکان جوان و چه پزشکان با تجربه تر به سمت درمان هر چه بیشتر جامعه میروند.رابطه مالی بین پزشک و بیمار باید حذف شود، یعنی پزشک نباید دغدغه مالی داشته باشد و در حد معقولی درامد کسب کنند که به سمت رشته هایی که انگیزه مالی در آن پررنگ تر است کشیده نشوند.البته این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است که جامعه ما به کارهای زیبایی تمایل پیدا کرده است و میتوان گفت مسئله ای چند عاملی است.

    در زمینه دیابت چه توصیه هایی دارید؟

    امروزه با توجه به مکانیزمه و ماشینی شدن زندگی‌ها فقر حرکتی در مردم بسیار زیاد شده است و این نوع زندگی باعث شده مردم به سمت غذاهای اماده مثل فست فود ها کشیده شوند و این سبک زندگی باعث اضافه وزن می‌شود و زمینه را برای ابتلا به دیابت فراهم می‌کند، در نتیجه بهترین کار این است که مردم سبک زندگی خود را اصلاح کنند.

    حرف پایانی

    ضمن تشکرازمسئولین خواهشمندم که مسئله اقتصادی درمان را حل کنند و رابطه مالی پزشک و بیمار را تا جایی که ممکن است کمترکنند.

    بیمه‌ها باید به شکل کاملتری از مسائل درمانی حمایت کنند که پزشکان مجبور نشوند به علت مسائل مالی جایگزینی برای بحت درمان پیدا کنند و از پزشکان خواهشمندم مثل گذشته به ایثار خود ادامه دهند.

    برچسب ها

    مسعود ساکی

    پزشک عمومی

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "