اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دختر مرحوم جمشید ناصر جباری طی گفتگو با جام جم البرز خبر داد:

    چاپ خاطرات مدیرتدارکات جبهه مهدیه تهران

    زهرا ناصر جباری، دختر مرحوم جمشید ناصر جباری، مدیر تدارکات جبهه و جنگ مهدیه تهران در دوران دفاع مقدس روایت کوتاهی از پدر خود دارد. وی همچنین همسر مرحوم عیسی سیدی جوقان ، خادم و مدیر تدارکات گمرک در تهران است. این دوقرابت خدمت؛ بهانه ای شد تا جام جم البرز مصاحبه ای با این معلم فرهنگی بازنشسته داشته باشد که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

    1402/9/30

    ما شاهد بودیم که مرحوم فقید، جمشید ناصرجباری به عنوان مدیر تدارکات مهدیه تهران در دوران دفاع مقدس زحمات بسیاری در راستای پشتیبانی از رزمندگان متحمل شدند؛ سرکارعالی چه خاطراتی از آن بزرگوار دارید؟

    پدرم معمولا در جبهه بودند و یا در پشت جبهه برای کمک و ارسال نیازهای رزمندگان تلاش می‌کردند یعنی در تهران وسایل مایحتاج جبهه را تهیه، جمع آوری و ارسال می‌نمودند. در طی سال های جنگ تحمیلی اکثرا در خدمت رزمندگان بودند. در شهر نیز معتمد مردم بودند. البته تمام خاطرات ایشان قراراست به صورت یک کتاب به چاپ برسد.

    باتوجه به زحمات ایشان بفرمایید در حال حاضر، مسئولین چه وظایفی را برعهده دارند؟

    زمانی پذیرای مسئولیت باشند که بتوانند با تمام توان برای رفع نیاز مردم تلاش کنند و هنگامی که در مسند قدرت قرار گرفتند ازشرایط خود سوء استفاده نکنند.

    مهم ترین ویژگی که یک مدیر موفق باید از آن برخوردار باشد، چیست؟

    نسبت به کار احساس مسئولیت داشته باشد و تمام سعی خود را به کار گیرد که آن وظیفه را به نحو احسنت انجام دهد.

    مطلع هستیم که مرحوم عیسی سیدی جوقان ، دولتمردی دست پاک بودند و در زمره خدمتگزاران این نظام تلاش می کردند؛ لطفا به عنوان همسر، به فعالیتهای ایشان نیز اشاره فرمایید.

    ایشان متولد سال ۱۳۳۰ بودند و قبل از انقلاب در گمرک ایران فعالیت داشتند. ازآنجا که تخصص ایشان در رشته حسابداری بود، جذب سازمان شدند. بعد از یک سال در سمت معاون امور مالی گمرک جلفا خدمت کردند. همچنین به مدت سه سال در زاهدان فعالیت داشتند، ادامه فعالیت ایشان در شهرمشهد نیز در حیطه امور مالی بود. درنهایت سال 13۷۶ به تهران نقل مکان کردیم و ایشان در سمت مدیرکل تدارکات گمرک مشغول خدمت گردیده و در سال 1390 بازنشسته شدند.

    ویژگی های برجسته و بارز شخصیتی ایشان چه بود؟

    از ویژگی های شخصیتی بارز ایشان در رابطه با مردم و دیگر کارکنان سازمان می توان به: فعالیت کاری همراه با صداقت و وجدان کاری و داشتن حس مسئولیت بالا اشاره نمود. علاوه بر این، ایشان همواره عاشقانه و بدون کم کاری در سمت خود خدمت رسانی می کردند. امور محوله را به نحو احسنت انجام می دادند، حتی اگر محدودیت‌هایی در میان بود؛ برای مثال با اینکه هفته ای 3 ساعت به صورت مشاور در آتش‌نشانی فعالیت می کردند، اما در انجام این کار روحیه ای فداکار و مسئولیت پذیر داشتند. در کل بسیار مردمی بودند و به قدری با باغبان و راننده صمیمی بودند که بیشترین معاشرت ما با این خانواده ها بود، در کل، روابط اجتماعی و مردمی خوبی داشتند.

    از نوع رفتار و رویکرد ایشان در روابط خانوادگی نیز بگویید.

    علی رغم حساسیت کار و مسئولیت مهمی که داشتند نه تنها به خانواده بسیار اهمیت می‌دادند بلکه فردی عاطفی بوده و از هیچ لطفی در امور منزل کوتاهی نمی‌کردند و حتما وقتی را برای خانواده اختصاص می‌دادند.

    عقیده همسرتان درباره نحوه عملکرد مسئولین در رابطه با مردم چگونه بود؟

    ایشان همواره معتقد بودند که مسئولین باید با خلوص نیت، شفاف و از جان و دل انجام وظیفه کرده و دغدغه اصلی‌شان رفع نیازهای مردم باشد. خود را از بطن مردم بدانند و به خاطر داشته باشند جایگاهشان به خواست و نظر آنها بوده است. در هر سمتی هستند با تمام توان در جهت رفع مشکلات مردم کوشا باشند و در نهایت حامی مقام معظم رهبری باشند.

     

    برچسب ها

    مرحوم جمشید ناصر جباری

    مدیرتدارکات جبهه مهدیه تهران

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "