مهندس سید آصف سیدین، فارغ التحصیل رشته عمران در مقطع کارشناسی و نیز کارشناسی ارشد سازه، پس از تجربیات علمی و عملی فراوان در اجرای پروژه های عمرانی و سدسازی، اقدام به تأسیس آموزشگاه علوم آتیه نمود. یکی از ویژگی های شاخص مجموعه وی، علاوه بر ایجاد فضایی دوستانه، آموزش به صورت کارگاهی و ورکشاپ است که عملکرد مهارت آموزان را پس از گذراندن دوره های حرفه ای، بسیار بهینه می سازد. پیشنهاد می کنیم مطالعه گفتگوی خبرنگار جام جم البرز را با این مدیر فرهیخته و مبرز از دست ندهید:
1402/10/6
ضمن تشکر از حضور سبزتان، لطفا خود را معرفی و بخش هایی از رزومه کاریتان را بیان نمایید؟
بنده فارغ التحصیل رشته عمران از دانشگاه آزاد واحد قائمشهر در سال ۱۳۷۵ و نیز کارشناسی ارشد سازه از دانشگاه آزاد واحد رباط کریم هستم. پس از اخذ مدرک کارشناسی، پیوسته در حال اجرای پروژه های عمرانی و سد سازی بودم. سپس تصمیم گرفتم آموزشگاهی تأسیس کنم که در سال 1389 بدان نائل آمدم و آموزشگاه علوم آتیه را راه اندازی کردم.
دوره های آموزشی مجموعه جنابعالی شامل چیست و در پایان دوره ها چه مدرکی به مهارت آموزان خود ارائه می دهید؟
قبلا حیطه آموزش های ما منحصر در مباحث نقشه کشی بود، ولی اکنون علاوه بر آن، خدمات بیشتری همچون دوره های آموزش کامپیوتر و آی تی، حسابداری، گردشگری و... نیز ارائه می گردد.
چون مجموعه ما از سازمان فنی و حرفه ای مجوز رسمی دارد، مهارت آموزان پس از گذراندن یک دوره مهارتی در فضایی علمی و دوستانه، دیپلم فنی و حرفه ای می گیرند و می توانند به مرور، فعالیت خود را آغاز کنند. علوم آتیه یک آموزشگاه علمی کاربردی با مدرک بین المللی است.
درباره ویژگی دوره های خود به لحاظ مدت زمان و مدرکی که به مهارت آموزان ارائه می گردد، قدری بیشتر توضیح می دهید؟
مدت آموزش دوره های مهارتی ما طبق پکیج فنی و حرفه ای، سه ماه و نیم است. برای نمونه، جهت دریافت دیپلم ساختمان، سه دوره گذرانده می شود که شامل نقشه کشی عمومی، نقشه کشی سازه و نقشه کشی معماری است. کل دوره نیز حدود یک سال به طول می انجامد.
به لحاظ کیفی، آیا نظارت و کنترل ویژه ای بر نحوه اجرای دوره های آموزشی دارید؟ سطح علمی مدرسان آموزشگاه به چه میزان است؟
مدرس دوره سازه، خودم هستم و برای مدرسان معماری و نقشه کشی نیز به طور مجزا برای همکاران خانم و آقا مجوز داریم که صبح ها بانوان آموزش می بینند و بعدازظهرها ویژه آقایان است.
درباره مدیریت کیفی و ارزیابی دوره ای نیز در حد توان و امکانات، هم بنده خودم نظارت دارم و هم اساتید مورد نظر باید مدرک مرتبط داشته باشند و دارای سابقه مطلوبی باشند.
برخی از مهم ترین شاخصه های آموزشگاه خود را تبیین می فرمایید؟
چون بنده مدرس دانشگاه علمی و کاربردی در تهران و کرج هستم، به شاگردانم آموزش های کاربردی می دهم. آموزش نقشه کشی در آموزشگاه ما به گونه ای است که به راحتی می توانند در دفاتر فنی مهندسی مشغول کار شوند.
چشم انداز بنده این است که مهارت آموزان باید علاوه بر مباحث تئوری و نظری، به صورت عملی و اجرایی نیز بر مهارت آموخته شده تسلط داشته باشند تا بتوانند از آموزش های این مجموعه به بهترین نحو بهره برداری کنند. به همین منظور ما تعدادی کارگاه یا ورکشاپ نیز داریم که باعث ارتقاء دانش حرفه ای می شود.
آیا انتقاد یا پیشنهادی نیز از مراکز آموزشی دارید؟
یکی از اشکالات فنی و حرفه ای این است که آزمون های سختی دارد و شاگردانی که مهارت خاصی را آموزش می بینند، وقتی در آزمون موفق نمی شوند، دچار افسردگی می شوند و مجددا امتحان نمی دهند. باید مثل دانشگاه، بخشی از نمره در اختیار مدرس باشد تا شاگردان از هزینه ای که می کنند، راضی باشند و بتوانند وارد بازار کار شوند.
لطفا درباره نحوه ارتباط مهارت آموزان و علاقه مندان با آموزشگاه علوم آتیه بگویید.
آدرس: تهران- اسلامشهر- خیابان زرافشان ( امام سجاد) - کوچه ۳۶ - پلاک۹۱
شماره تماس:
۰۲۱۵۶۳۵۱۸۶۰
شماره همراه:
۰۹۱۲۶۰۷۴۸۰۱
وب سایت:
http://Seyyedin-civil.ir