اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • سهیلا خواجه، مدیریت رستوران مستر چیلی :

    غذاهای فرنگی را به سبک ایرانی تغییر داده‌ ایم

    1402/10/7

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ سهیلا خواجه، مدیریت رستوران مستر چیلی  جلب می‌ نماییم:

    مشکل اصلی و ابتدایی مربوط به  اجاره بهای سنگین مغازه ها است. زمانی که نرخ اجاره ها بالا باشد، برای مجموعه‌ ای که خواستار استفاده از متریال با کیفیت است، سودی باقی نمی‌ ماند. در صورتی که کیفیت را کاهش دهد، به موفقیت نخواهد رسید.ما در ابتدا با استفاده از متریال قوی فعالیتمان را آغاز نمودیم، اما به دلیل عدم امکان تبلیغات فعال، در جذب مشتری نسبت به برخی همکاران عقب مانده‌ ایم.

    به نظر بنده بین غذاهای فرنگی و ایرانی تفاوت چندانی وجود ندارد. همچنین، در حال حاضر برخی از غذاهای فرنگی را به سبک ایرانی تغییر داده‌ ایم و حتی این تغییر، لذت بخش ‌تر است. این نوع غذاها به صورت فوری آماده می ‌شوند و در دسترس مردم قرار می‌ گیرند. از طرفی، غذاهای فست فود به سرعت آماده و سرو می ‌شوند در حالی که غذاهای ایرانی نیاز به زمان بیشتری برای پخت دارند. با این وجود، غذاهای فرنگی سرعت بالایی در طبخ داشته و بسیار خوشمزه هستند. ما تمام مواد را با طعمی لذید تهیه می‌ کنیم که باعث افزایش کیفیت غذا می‌ شود.

    به نظر من، غذاهای فرنگی از نظر سلامت بهتر هستند، اما غذاهای ایرانی خوشمزه‌ تر می باشند. البته، ذائقه ‌ها متفاوت است. چنانچه بتوانیم آشپزی ایرانی را با غذاهای فرنگی ترکیب کنیم، عالی خواهد بود. ما از ادویه‌ جاتی برای طعم دار کردن گوشت و مرغ استفاده می ‌کنیم که در ایران یا هند متداول است و در کشورهای خارجی به کار نمی ‌رود. همچنین از این ادویه‌ جات در غذاهای فرنگی استفاده می ‌کنیم که باعث بهبود در طعم غذا می‌ شود.پیتزایی که ما تهیه می ‌کنیم، می ‌تواند با پیتزاهای هتل ‌های پنج ستاره رقابت کند.

    در رابطه با پنیر پیتزا برند مطهر، موزارلا و مارک‌ های مختلفی وجود دارند. اما برند مطهر با کیفیت است و با پنیرهای خارجی قابل رقابت می باشد. انتخاب ما باید صحیح باشد و در نظر بگیریم که در پنیر مطهر، به دلیل درصد کشسانی زیاد، آن را با پنیرهای دیگر ترکیب می ‌کنیم تا تعادل به وجود آید. علاوه بر این، طعم بسیار خوبی را به پیتزا و پاستا می ‌دهد، اما نحوه استفاده از مواد اولیه به عهده آشپز است. به هر حال، به طور کلی، ما مواد ایرانی را قبول داریم و به عنوان مدیریت مجموعه، آگاهیم که مواد ایرانی بسیار خوب و شایسته هستند.

    مجموعه‌ های ایرانی نمی‌ توانند به طور گسترده از مواد خارجی استفاده نمایند. این مسئله از نظر اقتصادی مناسب نیست و همچنین ممکن است که مواد خارجی به راحتی در دسترس نباشند. بنابراین، ما باید قرارداد هایی با شرکت ‌های مختلف منعقد و آن ها را متقاعد کنیم تا مواد مورد نیاز ما را تأمین کنند. البته باید توجه داشت که شرکت ‌ها خود نیز درجه کیفیت متفاوتی دارند. در مجموعه ما، سعی می ‌شود از مواد درجه یک استفاده شود تا رضایت مشتریان را به همراه داشته باشیم.

     

    برچسب ها

    سهیلا خواجه

    رستوران مستر چیلی

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "