اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • حسن فرهمندی مهر، ریاست اتحادیه تصریح کرد:

    فقدان بیمه واحد های صنفی، مشکل اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران شهریار

    روزنامه جام جم البرز با حسن فرهمندی مهر، ریاست اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران شهرستان شهریار، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

    1402/10/13

    امیدواریم که این مصاحبه ها برای حل مشکلات واحد های صنفی موثر باشند. در حال حاضر، ما در اتحادیه تلفن همراه شهرستان شهریار دارای 600 واحد صنفی مجوزدار تحت پوشش اتحادیه هستیم. اما به طور کلی، تعداد 30000 واحد صنفی را در نظر بگیرید. به احتمال زیاد، اتحادیه الکترونیکی به اتحادیه ما پیوسته و تعداد واحد های صنفی را افزایش خواهد داد. این خبر جدید ترین خبری است که کمیته وزارت شهرستان مصوب کرده است و در تهران تصویب شده و با تایید نهایی اجرا خواهد شد. به زودی، دو اتحادیه الکترونیکی عکاسان و چاپخانه ها به ما می پیوندند. با در نظر گرفتن این دو اتحادیه، جمعیت اعضای ما به تقریباً 1500 نفر افزایش خواهد یافت.

    این صنف یک صنف تخصصی و متمایز از سایر اتحادیه‌ هاست و در هر شهرستان و اتاق اصناف، تلفن همراه شاخص‌ ترین اتحادیه است. به طور طبیعی، چالش‌ های زیادی در این زمینه وجود دارد. یکی از مسائل عمده واحد های صنفی، شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و تورم بالا است. در سال 92، ریسک کسب و کار 25 درصد بود، اما در حال حاضر به 75 درصد رسیده است و علت اصلی آن تورم فعلی است.

    مشکل دیگر مربوط به مالیات است. در مقاطع مختلف، تلاش کرده ‌ایم با مسئولین محترم مذاکره کنیم تا با توجه به شرایط دشوار اصناف، وضعیت بهبود یابد. موضوع دیگری که در واحد های صنفی با آن مواجه هستیم، مربوط به اجاره ها است که بی ‌رویه، بالا می ‌رود. همچنین، بیمه واحد های صنفی نیز یکی از مشکلات است و بسیاری از واحد ها هنوز بیمه پایه ندارند.

    رقابت در بازار فروش نیز یک مشکل دیگر است. ما تصمیم گرفتیم سود خرده‌ فروشی را 7 درصد تعیین کنیم، اما بسیاری از واحد های صنفی کمتر از این میزان سود کسب می ‌کنند که جوابگوی هزینه‌ ها نیست. همچنین، بر بعضی از واحد ها به دلیل شرایط خاصی که دارند، حتی کالاها را با قیمت کمتر از قیمت خرید به فروش می ‌رسانند که بر واحد های صنفی دیگر تأثیر منفی دارد.

     

     

     

    برچسب ها

    حسن فرهمندی مهر

    رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران شهریار

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "