اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • چگونه به توسعه فردی برسیم

    فرنگيس نجارزاده کارشناس ارشد روانشناسی

    1402/10/19

    همه انسانها علاقه دارند در زمینه های اجتماعی ، شغلی ، در آمد و امکانات زندگی روز به روز پیشرفت کنند و این زمانی میسر می شود که بتوانند در جهت توسعه فردی خود اقداماتی انجام دهند  پیشرفت در این زمینه  ، کشف رمز موفقیت در زندگی است.

    توسعه فردی راهی است برای ارزیابی توانایی‌های شخصی‌ ، اگر بتوانید اهدافی برای خود داشته باشید و توانایی‌هایتان را در جهت رسیدن به آنها تقویت کنید، در مسیر درستی از توسعه فردی قدم برداشته اید.

    به‌کمک توسعه خود می‌توانید تصمیمات بهتری در زندگی بگیرید.این که بدانیم چه توانایی هایی داریم و از کجا و چگونه می توانیم دست به کار شده روی خود کار کنیم نقش سازنده ای در توفیق ما  خواهد داشت.

    هر زمان که در زمینه‌ای به دیگران کمک می‌کنیم، در آن حیطه به مهارت بیشتری هم می‌رسیم پس اهمیت کمک به دیگران  را در جهت توسعه فردی دست‌کم نگیریم.

    تمام  موفقیت ها با عبور از  روزهای سخت و تلاش‌های بی‌دریغ همراه است. نابرده رنج گنج میسر نمی شود  اگر می‌خواهید به توسعه خود کمک کنید ، باید تلاش و سخت کوشی سر لوحه کار  باشد  همچنان که یکی دیگر از  لوازم پیشرفت  پیگیری ما خواهد بود که  از اهمیت زیادی برخوردار است .همچنین نوع نگرش ما نیز تعیین کننده است حتما بین کسی که فکر می کند من ناتوان از انجام این کار هستم و کسی که به خودش می گوید حتما این کار را  انجام می دهم  من می توانم ،  تفاوت است پس با نگرش مثبت و قوی تلاش کنید و بدانید تمام افراد موفق دنیا نیز این چنین عمل کرده  و به موفقیت های بزرگ دست پیدا کردند. به یاد داشته باشید  سبک زندگی ما برگرفته از مدل تفکر ما و تعیین خواهد بود.

     

    حالا چگونه شروع کنیم

    ارزش‌ها و اهداف خود را به‌دقت مشخص و مسیر حرکت خود را مبتنی برآنها  تعیین کنید

    اگر آنها  راخوب  بشناسید مسیرهای دیگر زندگی‌ هم روشن می‌شود.

    هر زمان که با شرایطی دشوار مواجه شدیم  باید از خود بپرسیم آیا در آن، دریچه‌ای رو به روشنایی هم وجود دارد ؟ در واقع  به سرعت نگران نشویم و برای  موانع پیش رو راه حل پیدا کنیم.

    برای داشتن زندگی موفق توام با پیشرفت باید انگیزه‌ ای در کار باشد که ما را در پیچ‌وتاب‌های مسیر زندگی به جلو هدایت کند مثلا داشتن برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت چشم‌اندازی درباره آینده‌  خواهد بود  حالا بررسی کنیم ببینیم در حال حاضر کجای برنامه زندگی خود هستیم و نقطه شروع ما از کجا خواهد بود به یاد داشته باشید مکتوب کردن برنامه ها کمک شایانی برای تنظیم آن خواهد کرد و حتی شرایط پیگیری را نیز برای ما هموار می کند.کشف نقاط قوت و ضعف خود در طول برنامه و تاثیر گذاری روی آن نیز ما را به سمت پیشرفت و ترقی سوق خواهد داد.یعنی ضعف ها را  پیدا کرده برطرف کنیم ویا آن را کاهش دهیم. هم چنین قوت ها را افزایش دهیم.

    بنابر این در جهت پیشرفت فردی باید با برنامه ریزی و مطالعه و تحقیق و از همه مهمتر با پشتکار گام برداریم   همچنین پیدا کردن راه حل برای کاهش یا از بین بردن موانع پیش رو نیز کمک شایانی در پیشبرد اهداف خواهد داشت  از دیگر ارکان پیشرفت ،  شناخت ویژگی‌های مثبت و سخت کوشی است که مارا  در رسیدن به سر منزل مقصود یاری می کند خودتان را باور کنید و  در مسیر روشنی که مشخص کرده اید قدم بردارید و گام به گام پیشرفت های خود را ارزیابی کنید و هر کجا که کمتر پیشرفت کرده اید اشکالات را بررسی کنید یقین داشته باشید پاداش زحمات خود را دریافت خواهید کرد.

    برچسب ها

    فرنگيس نجارزاده

    روانشناسی

    توسعه فردی

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "