اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • تورج اخلاقی، مدیرعامل توانمند مجموعه بازی مهد خاطرنشان ساخت :

    تقویت خلاقیت در کودکان با طراحی اسباب بازی های جذاب

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با تورج اخلاقی، مدیرعامل خوش فکر و انسان مدار مجموعه بازی مهد جلب می‌ نماییم:

    1402/10/21

    درحال حاضر کیفیت اسباب بازی های تولید ایران در چه سطحی قرار دارند؟

    بسیار خرسندم که اسباب‌ بازی ‌های تولید شده در ایران در سطحی قرار دارند که با محصولات خارجی قابل رقابت هستند و در بسیاری از موارد حتی برتری آنها نسبت به همتایان خارجی مشاهده می شود. یکی از عواملی که به پیشرفت تولید بهتر کمک می ‌کند، شناخت بهتر نیازهای خانواده ‌ها است. در حال حاضر، سبک زندگی خانواده‌ ها به سمت آپارتمان نشینی متمایل شده است و به همین دلیل، اسباب ‌بازی ‌ها باید با توجه به این سبک زندگی طراحی شوند. با این کار، مخاطبان بیشتری که در این خانه ها زندگی می ‌کنند، از اسباب ‌بازی ‌های ویژه برای آپارتمان بهره بیشتری خواهند برد. یکی از مشکلاتی که اغلب از این اشیاء مطرح می ‌شود، رنگ آن ‌هاست. اسباب ‌بازی ‌ها باید از رنگهایی شفاف و براق برخوردار بوده و دارای جذابیت ویژه‌ ای باشند.

    در سایر موارد، مشکل خاصی در تهیه، تولید و قطعات یدکی این نوع محصولات نداریم. احتمالاً در سال‌ های گذشته، می‌ توانستیم تفاوتی بین اسباب ‌بازی‌ های خارجی و ایرانی مشاهده نماییم. اسباب ‌بازی‌ های خارجی دارای کیفیت و جذابیت بیشتری بودند. اما طی چند سال اخیر، به دلیل فعالیت در زمینه تولید، کیفیت این محصولات داخلی بهبود یافته و حتی در برخی موارد با محصولات خارجی رقابت می ‌کند. در حال حاضر، نیازی به عرضه اسباب ‌بازی خارجی در ایران نیست و تولیدات داخلی برای تامین این نیازها کافی است. در صورت وجود نقص یا تفاوت، می ‌توان با همکاری تولید کنندگان در آینده این مشکل را حل نمود.

    درخصوص اهمیت جنبه‌ های آموزشی و چالشی اسباب بازی ها بگویید.

    اسباب ‌بازی ‌های تولید شده باید به صورت هوشمندانه ‌تری طراحی شده و صرفاً برای سرگرمی و وقت ‌گذرانی کودکان تولید نشوند . بنابراین اسباب ‌بازی باید به همراه سرگرمی و شادی، جنبه آموزشی نیز داشته باشند تا بتوانند خلاقیت کودکان را تقویت کرده و کارآمدی آن ‌ها را افزایش دهند. این نکته می ‌تواند در تولید اسباب ‌بازی‌ ها بسیار مفید و مثمرثمر باشد.

    با توجه به افزایش هزینه ‌های مواد اولیه و چالش ‌های اقتصادی در دوران کرونا، چه راهکارهایی برای ارتقاء تولید در این حوزه وجود دارد؟

    باید توجه داشت که اسباب ‌بازی ‌همانند سایر ملزومات خانوار، تحت تأثیر تورم قرار می ‌گیرد. هزینه ‌های مواد اولیه در دوران کرونا مضاعف شد و این موضوع چالش ‌هایی را در صنعت اسباب ‌بازی به وجود آورد. با این حال، تولید کنندگان با ارائه قیمت‌ های مناسب، اسباب ‌بازی‌ هایی را ارائه می‌ دهند که نسبت به اسباب ‌بازی‌ های خارجی بسیار مقرون به صرفه هستند.

     رسانه‌ ها و مطبوعات چه تاثیراتی در انتشار فعالیت ‌های صنعتی و هنری دارند؟

    بدون شک، رسانه ها و مطبوعات تاثیر بسیار مهمی در انتشار فعالیت ‌های صنعتی و هنری و سایر زمینه‌ ها دارد و نمی ‌توان این نقش را نادیده گرفت. رسانه توانایی تأثیرگذاری قابل توجهی را دارا می باشد.

     

    برچسب ها

    تورج اخلاقی

    مجموعه بازی مهد

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "