اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • کارن محمودی، مدیر مجموعه خلق و توسعه کسب و کار پویا (برند ایژن):

    بازاریابی، محل کسب درآمد است

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ کارن محمودی، مدیر مجموعه خلق و توسعه کسب و کار پویا (برند ایژن) جلب می‌ نماییم:

    1402/10/21

    بازاریابی، به عنوان محوری برای کسب درآمد، چالش‌ هایی را برای بسیاری از مدیران و کسب و کارها به همراه دارد. از جمله این چالش ‌ها، شناخت ناکافی مدیران سایر حوزه‌ های کسب و کار در زمینه بازاریابی و فروش است. آن ها عموماً اطلاعات کمی در این زمینه دارند و زمانی که به ما مراجعه می ‌کنند، متوجه می‌ شوند که به یک تیم مشاوره یا تیم حرفه‌ ای مارکتینگ نیازمندند. این افراد معمولاً با ضرر مواجه می‌ شوند و در زمان مراجعه به ما، انتظارات زیادی در کنار منابع محدود دارند. یکی از چالش ‌های مهمی که با آن روبه ‌رو هستیم، ورود فرهنگ بازاریابی به ایران است. با وجود گسترش شبکه‌ های اجتماعی، بسیاری از کسب و کارها به سمت فعالیت در فضای مجازی می ‌روند، اما ورود آن ها به کانال‌ های بازاریابی به طرز کافی و کارا صورت نمی ‌گیرد. علاوه بر این، تعداد کمی از افراد به این حوزه علاقه نشان می‌ دهند و اکثر مدیران زمانی که برای مشاوره به ما مراجعه می‌ کنند، با چالش ‌های مالی مواجه شده و نسبت به هزینه بازاریابی بی اعتماد هستند. آن ها فکر می‌ کنند که بازاریابی هزینه برانگیز است در حالی که در واقعیت، بازاریابی منجر به کسب درآمد می‌ شود. این موضوع به یک چالش اصلی برای ما تبدیل شده است.

    کسب و کارها، تا زمانی که نتوانند صدای خود را به گوش مشتریان برسانند، قادر به کسب درآمد نخواهند بود. اما متأسفانه، نگرش خوبی درباره هزینه‌ های مرتبط با آموزش وجود ندارد. برای رساندن علم و دانش مرتبط بازاریابی به مدیران عامل و تیم ‌های مارکتینگ، نیاز است که توسط افرادی که در این حوزه تخصص دارند، به آن ها آموزش داده شود.

    برای حل این چالش، نیاز است که کارگروه‌ های تخصصی بازاریابی با سطح بالاتری در ایران فعالیت کنند. انجمن‌های بازاریابی در ایران وجود دارند، اما به اندازه کافی توجه و اهمیتی به آن ‌ها نمی ‌شود. برای آموزش مدیران نیز سرمایه‌ گذاری کافی وجود ندارد و نیاز به آموزش‌های بیشتر در این زمینه احساس می شود. همچنین، در دانشگاه‌ ها نیز نیاز است که به حوزه بازاریابی از لحاظ آموزشی توجه بیشتری شود.

    در رشته MBA، سرفصل ‌ها و واحد های زیادی در رابطه با بازاریابی وجود دارد، اما متأسفانه به اندازه کافی به آن توجه نمی ‌شود. امروزه، لازم است که کارگروه‌ های تخصصی بازاریابی با سطح بالاتری فعالیت کنند. آموزش‌ها نباید به سادگی ارائه شوند. مدیران و صاحبان کسب و کار به دنبال کسب تجربه هستند و در صورتی که به درآمدزایی برای مجموعه خود علاقه دارند، باید به متخصصان مشاور در این حوزه مراجعه کنند و از تجربه‌ های آن‌ها بهره‌ربرداری کنند. زیرا آزمون و خطا منابع مالی و انسانی را ضایع می ‌کند و هزینه‌ های زیادی دارد. اگر یک مجموعه مقداری هزینه صرف مشاوره برای روشن کردن مسیر نکند، باید چند برابر هزینه صرف تجربه و آزمون و خطا کرده تا به نقطه آغاز دست یابد.

    متأسفانه امروزه آموزش ‌های سطحی در فضای مجازی منتشر می ‌شود و در زمینه آموزش، نقص داریم. در گذشته، با استفاده از برخی تکنیک ‌ها می ‌توانستیم مشتری را متقاعد کنیم، اما امروزه این امر آنقدر آسان نیست زیرا مشتریان با این تکنیک ‌ها آشنا بوده و مطلع هستند. مشتریان امروزی هوشمند و آگاه می باشند، درنتیجه کار مدیران بازاریابی و فروش دشوار شده است.

    اگر بخواهیم یک استراتژی مؤثر برای ارتقای هویت شرکت در رسانه‌ ها ارائه دهیم، باید توجه بیشتری به نقش رسانه‌ ها در پیشرفت و رشد یک کسب و کار داشته باشیم. امروزه، رسانه ‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تبلیغات و آموزش در دسترس عموم قرار دارند. اگر بر رسانه ‌ها تمرکز کنیم، می ‌توانیم از تسهیلاتی مانند اصطلاحات و روش‌های پیشرفته‌ تری بهره‌ برداری کنیم که سبب افزایش سرعت و کارایی فعالیت‌های ما خواهد شد.

     

     

    برچسب ها

    کارن محمودی

    مجموعه خلق و توسعه کسب و کار پویا

    برند ایژن

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "