علی فعال، مدیر فروشگاه لوازم خانگی پارس خزر:
1402/1/28
لوازم خانگی علاوه بر راحت ترکردن کارهای
روزمره، تاثیر بسیاری بر دکوراسیون دارد. نیاز همیشگی به لوازم خانگی و تقاضای
پایدار آن از جمله دلایلی است که راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی را به یک
کسب و کار خوب تبدیل کردهاست. در حال حاضر، تولیدکنندههای داخلی تقریبا ۶۰ درصد
از نیاز بازار را برآورده میکنند و ۴۰ درصد باقیمانده توسط تولیدکنندگان خارجی
تامین میشود، در نتیجه، هیچ کمبودی در عرضه لوازم خانگی وجود ندارد و فروشندگان
به دلیل عدم موجودی کافی موقعیت فروش را از دست نمیدهند. یکی دیگر از نکات مثبت
راه اندازی یک فروشگاه لوازم خانگی این است که فروش لوازم خانگی امنیت بالایی
دارد. به عبارت دیگر، کسانی که در این فروشگاه فعالیت میکنند به ندرت دچار آسیب
ناشی از حوادث شغلی میشوند. در همین رابطه روزنامه جام جم البرز با علی فعال،
مدیریت زبده و مجرب فروشگاه لوازم خانگی پارس خزر گفتگویی اختصاصی انجام داده است
که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
در خصوص مشکلات موجود در صنف خود
توضیح فرمایید.
از عمده مشکلات ما در بازار می توان به
مشکل با شرکت ها اشاره کرد که هر زمان که می خواهند فروش را متوقف می کنند،
در حال حاضر حدودا یک ماه می باشد که فروش بسته شده است و ورودی جنس وجود ندارد و
برای تمدید کالا با مشکل مواجه شده ایم، که این مورد خود موجب آزار و اذیت مصرف
کنندگان و فروشندگان شده است.
جامعه ایرانی در همه حال سعی بر این دارد
که در مشکلات همیار خانواده و اجتماع باشد.یکی دیگر از مشکلات ما در زمینه
فعالیتمان در رابطه با امانت دادن دسته چک یا کارت خوان به یکدیگر است، علاوه بر
آن مشکل اصلی ما در رابطه با افزایش گردش مالی است که درنتیجه آن مالیات نیز
افزایش پیدا می کند. بالارفتن گردش مالی کارت خوان فروشگاه به دلیل حس انسان
دوستانه مان می باشد. تراکنش ها همیشه مرتبط با کار نیست بلکه خرید و فروش ما
با شرکت ها است که همگی نیز به ثبت می رسند.
در رابطه با افزایش قیمت شرکت ها
چه پیشنهادی دارید؟
چنانچه شرکت ها بخواهند افزایش قیمت داشته
باشند باید با ارگان ها و نهادها هماهنگ شده و کنترل بیشتری صورت گیرد نه اینکه
فروش به مدت یک ماه بسته باشد.