معماری داخلی یکی ازمحبوب ترین وپرطرفدارترین رشته های دانشگاهی است .این شاخه ازهنردارای دوجنبه هنری وفنی است وبه بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان میپردازد. ازاین جهت میتوان معماری را یکی ازتاثیرگذارترین انواع هنربر دیگرشاخه های هنری دانست.
دراین رابطه خبرنگارجام جم البرزگفت وگویی بامهندس پژمان بختیاری مدیر و صاحب امتیاز برند گروه معماری رَف یکی ازتوانمندترین وزبده ترین مجموعه هایی که دراین زمینه فعالیت میکنند، انجام داده که ماحصل آن را خواهید خواند:
دغدغه ها و چالشهای مرتبط با معماری داخلی را تحلیل نمایید.
بخشی ازچالشهایی که معماران داخلی این روزها با آن روبروهستند درارتباط باعدم دسترسی به متریالهای روزدنیا و محدودشدن ذهن خلاق این گروه ازمهندسین به نمونه ها و تنها متریالهای موجود دراغلب شرکتهای وارد کننده میباشد بطوری که آنها به اجبارباید طراحی خود را با امکانات موجودتغییردهند .
بخش دیگرمربوط به عدم شناخت درست ازتوانایی ها وفواید مشورت گرفتن ازیک معمارداخلی درجهت مدیریت مالی واجرای به جا ازالمانها درفضا میباشد.این باورغلط که اغلب سازندگان به پشتوانه ساخت و اجرای یک یا چند ساختمان خود را د رجایگاه معمار داخلی قرارمیدهند و لزوم مشورت ونظارت یک متخصص دراین زمینه رادراولویت های چندم قرارمیدهند خودیکی ازدلایل مهم وجودنقایص و مشکلات فنی ومعماری در ساختمانهایی است که اغلب توسط این عزیزان ساخته میشود درصورتی که حضور ونظارت یک معمارداخلی درچگونه انجام پذیرفتن پروژه خودکمک بزرگی درجهت جلوگیری ازبسیاری دوباره کاری ها وحفظ سرمایه وسرعت اجرای پروژه میباشد.
درخصوص سبک و سیاق فعالیتهای حرفه ای خود اشاره هایی بفرمایید.
در ابتدای یک مذاکره کاری با کارفرمااین مجموعه بابهره گیری از یک مصاحبه روانشناسی وشناخت خصوصیات وی اطلاعاتی درخصوص میزان توقع کارفرماـ سطح اطلاعات معماری ـ وهمچنین حدود تراز مالی وی را دریافت میکند تابامدیریت وتنظیم سطح توقعات با آلترناتیوهای مرتبط درنهایت خروجی قابل قبول وشایسته ای را ارائه دهد.
و درمراحل بعدی به ترتیب گروههای فنی جهت برداشتهای مختلف وتهیه نقشه های اجرایی ازمحیط به محل پروژه اعزام میشوند که بعد از مدت کوتاهی اولین پیشنهادهای طراحی و فنی جهت کورکسیون با کارفرما آماده میشود.
درحقیقت کارفرما گام به گام با تیم طراحی و اجرایی پیش میرود و خود در جریان کامل اتفاقات وتغییرات قرارمیگیرد.
اهمیت تبلیغات درحرفه تان را چگونه ارزیابی میکنید؟
البته که امروزه باکمک رسانه های مختلف وشبکه های گسترده اجتماعی دسترسی عامه مردم به توانایی های گروه های مختلف بسیارآسان شده ولی به همان نسبت راستی آزمایی ازاین تبلیغات گسترده خودمستلزم کنکاش بیشتری است .
درحوضه کاری مایعنی منطقه شهریارکرج اندیشه واطراف آن این اتفاق به نوعی دیگرصورت میگیردبه این معنی که اغلب مراجعین ما توسط کارفرمایان قبلی وبا تایید وسفارش آنهامراجعه میکنند
آنچه که قراراست مابا ارائه نمونه کارویا مستندات دیگرجهت ایجاداطمینان به نمایش بگذاریم خود با تایید نفرات قبل راستی آزمایی شده وباعث اطمینان خاطردوچندان میشود.