اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • چگونه كيفيت زندگي خود را تقويت كنيم

    یادگيري مهارت‌‌ها مختلف می‌تواند کیفیت زندگي ما را بهبود ببخشد . مهارت‌های مهمي که به عنوان اصول اوليه و مهم در همه جا و همه وقت برای ما کارایی دارد .

    فرنگيس نجارزاده

    1402/3/31

    يك ااحساس بسيار خوب اين  است که حرف خود را به دیگران بگویید و اجازه بدهید آنها بدانند واقعا چه فکری می‌کنید، اما این احساس خوب زودگذر است. . ماهیت انسان به گونه‌ای است که همیشه می‌خواهد ثابت کند حق با اوست، اما این کار چندان سودمند نیست. بروز احساسات کنترل نشده هنگام تعارض و درگیری باعث می‌شود فرد در برابر تغییر بیشتر مقاومت کند و به گونه‌ای مشاجره کند که مي تواند به روابطش آسیب بزند. اگر از احساسات‌ خود آگاه باشید می‌توانید شیوه‌ی بحث را هوشمندانه‌تر انتخاب کنید و در زمان مناسب موضع خود را مشخص کنید، به عبارت دیگر بهتر است در بيشتر مواقع سنجيده و حساب شده صحبت كنيد كوتاه مودبانه و شفاف  ولي توام با درك و فهم كه به ثبات بهتر و حفظ  روابط نيز كمك خواهد كرد .زيرا تجربه نشان داده وقتي با ادبيات مناسب صحبت مي كنيم ميزان تاثير پذيري و جذب آن بيشتر مي شود . پرهيز از كلام تند و تهديد و كنايه تعاملات انسانها را غنا  مي بخشد .

     يكي از مهارتهاي تاثير  گذار در تقويت روابط بين فردي هوش هيجاني است  .

    هوش عاطفی  كه نشأت گرفته از هوش هيجاني است در همه‌ی  افراد وجود دارد این هوش می‌تواند به شما در مدیریت رفتار ،  کنترل پیچیدگی‌های  زندگي اجتماعی و تصمیم‌گیری‌های فردی که نتایج مثبت دربرداشته باشد، کمک کند . همچنين به توانایی تشخیص و فهم احساسات در خود و دیگر افراد، و توانایی‌ استفاده از این آگاهی برای مدیریت رفتار كاربرد ويژه دارد  . 

    پس از سال‌ها تحقیق دانشمندان دریافته‌اند این هوش در تشخیص  عملکرد عادی و معمولی، از عملكردهاي  متفاوت ، نقش بسیار مهمی دارد و روشی قدرتمند برای تمرکز انرژی‌ فرد در جهتی خاص و کسب نتایج درخشان عمل مي كند .

    بر اساس تحقیقی که به سنجش تأثیر هوش عاطفی در محيط كار پرداخته شده مهم‌ترین عامل در تعیین میزان کارآیی، و عامل ۵۸٪ موفقیت‌ در محیط کار است. در این تحقیق مشخص شد از میان همه‌ی افراد تحت مطالعه، ۹۰٪ افرادی که دارای عملکرد خوب بودند هوش عاطفی بالایی داشتند. از طرف دیگر تنها ۲۰٪ افراد دارای عملکرد ضعیف، از هوش عاطفی بالا برخوردار بودند. شما می‌توانید بدون داشتن هوش عاطفی نیز عملکرد خوبی داشته باشید، اما احتمال آن بسیار کم است. 

    به طور طبیعی افرادی که هوش عاطفی بالایی دارند درآمدبيشتري دارند .

    یکی از مهم‌ترین مواردی که مانع مدیریت مؤثر زمان می‌شود اجبار برای انجام کارهای اضطراری است. به بیان دیگر، انجام کارهای کوچکی که باید همین الان انجام شوند در سر راه کارهای واقعا مهم قرار می‌گیرند. اگر تسلیم این اجبار شوید زمان زیادی را صرف کرده‌اید . براي بهتر انجام دادن كارها مي توانيد ليست تهيه كرده بعد آنها را به لحاظ اهميت انجام ،  اولويت بندي كنيد لازم است زمان و مكان آن را در نظر داشته باشيد ممكن است  دو تا از كارها به لحاظ مكان در مسير يكديگر باشند مناسب ترين انتخاب را انجام دهيد . 

    در پايان روز خودتان را ارزيابي كنيد كارهاي انجام شده را تيك بزنيد و اگر در انجام كارهاي تعيين شده موفق بوده ايد  خودتان را تشويق كنيد به ياد داشته باشيد پيگيري امور و رفع نواقص باعث تقويت برنامه ريزي شده و  سبب حصول بهتر نتيجه خواهد بود .

    موفق باشيد . 

    فرنگيس نجارزاده كارشناس ارشد روانشناسي

    برچسب ها

    فرنگيس نجارزاده

    كيفيت زندگي

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "