طی مصاحبه اختصاصی با مهندس فرشاد عقیلی مدیرعامل واکاوی شد:

تأثیر مجموعه آرکا دکور در تحول و پیشرفت سبک معماری داخلی ایران

مهندس فرشاد عقیلی مدیرعامل استراتژیست و خوش فکر شرکت آرکا دکور است. این تکنوکرات و فن سالار توانمند تا کنون توانسته نقش چشمگیری را در موفقیت های این شرکت ایفا نماید. مجموعه آرکا دکور محصولات تقریبا جدیدی را جهت دکوراسیون های داخلی ساختمان عرضه کرده است. این مجموعه، تولید کننده ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان می باشد. ابزارهایی که جایگزین گچ بری های سنتی و قدیمی ساختمان گردیده و طی سالهای گذشته توانسته تحولی چشمگیر را در این بخش ایجاد نماید. حتی به واسطه توسعه تولید و در دسترس قرار گرفتن این محصول طی سال های جاری، می توان اذعان کرد سبک معماری داخلی تحت الشعاع قرار گرفته است. تاثیر و تحولی که شرکت آرکا دکور در صنعت معماری داخلی کشور بر جای گذاشته است، بهانه ای شد تا روزنامه جام جم البرز با مهندس فرشاد عقیلی گفتگویی اختصاصی را داشته باشد که توجه خوانندگان را به آن جلب می نماییم:

1402/8/10

به عنوان مدیرعامل اولین مجموعه بنیانگذار و تولیدکننده محصولات جدید دکوراسیون داخلی ساختمان، از نقطه آغازین این ایده و فرآیند به ثمر نشستن آن درگستره کشوری بگویید؟

برای این منظور باید ابتدا به تاریخچه ورود محصول به داخل ایران اشاره نمایم. اولین بار این تولیدات توسط چند شرکت محدود از کشورهای بلژیک، ایتالیا و چین وارد ایران شد. اما برای اولین بار کارخانجات معظم آذران پلاستیک با مدیریت آقای مسعود حقیقت که نام ماندگاری در صنعت دکوراسیون داخلی ایران هستند، شروع به جمع آوری و واردات نمونه های اولیه و توسعه و تولید گردید.

تقریبا ازسالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ این پروسه شروع شد و اولین محصولات در شهریور ماه  ۱۳۹۴ در دسترس عموم قرار گرفت.

در آن مقطع زمانی ما نیز به دنبال راه ارتباطی و معرفی این محصول به بازار ایران بودیم. تلاش های بسیاری به منظور معرفی محصول تحت برند آذران کامپوزیت انجام پذیرفت که طی سال های بعدی بخش اعظمی از این بازار را در داخل ایران به خود اختصاص داد.

همزمان با این اتفاق پای محصولات جدید دیگری نیز به بازار باز شد. در واقع این موضوع ما را مجاب به توسعه و تولید این محصول کرد. گرچه به علت اتفاقات رخ داده طی آن سال ها، در یک بازه زمانی کوتاه، تولید محصول توسط این کارخانه در داخل ایران متوقف شد.

با توجه به این شروع موفقیت آمیز و تداوم گستردگی کار در سطوح ملی، در خصوص تعداد و چگونگی عملکرد نمایندگی های شرکت توضیح فرمایید.

هم اکنون در حدود ۱۳۰ نماینده فعال در سراسر ایران داریم. در کنار این ۱۳۰ نماینده حدود چهارهزار و چهارصد پروژه در سطح ایران تا به امروز انجام و یا در حال اجرا می باشد. از سوی دیگر بزرگترین افتخار ما همراهی و اعتماد بزرگترین طراحان و سازنده های ایرانی است. همچنین جلب اعتماد و رضایتی که توانسته ایم برای مشتریان هدف ایجاد نماییم.

مدیریت ۱۳۰ نمایندگی در سطح کشور و اشتغالزایی ۷۰ پرسنل ابعاد بزرگی دارد، در این خصوص رمز موفقیت خود را در چه اهتمام شاخصی محاسبه می کنید؟ در جایگاه یک الگوی موفق برای جوانانی که در ابتدای راه هستند چه مواردی را قابل ذکر می دانید؟

عشق به محصول و هدفی که داشتیم و اینکه با برنامه کار را آغاز کردیم. زمانی که تولید این محصول شروع شد، من و تمام همکاران معتقد بودیم و باور داشتیم قطعا می‌تواند به محصولی موفق در ایران تبدیل شود. بنابراین از هیچ تلاشی دریغ نورزیدیم.

البته نقطه عطف کار در سال هایی نبود که محصول در دسترس قرار داشت. همزمان با اتفاقاتی که طی آن دوره رخ داد و چرخ تولید کارخانه متوقف و تقریبا محصول طی یک بازه زمانی کوچک (منظور محصولی که توسط مجموعه آذران پلاستیک یا آذران کامپوزیت تولید می شد ) از بازار حذف شد، برهه ای بود که تازه چالش ها خود را نشان دادند. به همین دلیل تمام عزیزانی که ما را همراهی می‌کردند معتقد بودند باید فیلد کاری تغییر یابد. اما از جایی که نسبت به تک‌ تک محصولات و شناساندن آنها به بازار هدف، زحمات بسیاری را متحمل شده بودیم، نمی‌توانستیم این به اصطلاح فرزند را رها کنیم. بنابراین پایدار ماندیم و سرانجام موفق شدیم مجددا چرخ این صنعت و کارخانه را به چرخش درآوریم و استارت تولید را آغاز نماییم.

در آن مقطع زمانی اولین محصولی که از کارخانه خارج شد، دقیقا برای ما حکم فرزندی را داشت که از کما خارج شده است. این موضوع باعث گردید طی ماه های متوالی بدون استراحت و وقفه جهت رسیدن به هدف تلاش نماییم.

جهت آشنایی خوانندگان برای اینکه وجه تمایز محصولات مجموعه آرکا با تولیدات مشابه آن را بدانند، توضیح فرمایید شاخصه ممتاز این محصول و علت محبوبیت آن چیست؟

یکی از دغدغه های بسیار مهم  در بحث ساخت و ساز و صنعت ساختمان، بحث دریافت خدمات و نیروی انسانی می باشد. مواقعی که این خدمات و نیروی انسانی درگیر تخصص می شود، تازه چالش ها خود را نشان می دهد. در این حالت وقتی اقبال از یک تخصص افزایش می یابد، نقطه عطف تمام چالش ها است. به این معنا که کمبود نیروی متخصص چقدر می تواند زیانبار باشد و از سوی دیگر منجر به افزایش هزینه های یک پروژه گردد.

محصول ابزار پیش ساخته پلی یورتان دقیقا تمام این نیازها را پوشش داد. در واقع یک کار هنری و تخصصی که باید توسط نیروی متخصص انجام می گرفت با یک محصول صنعتی که کیفیت ثابت و سرعت بسیار بالایی داشت جایگزین گردید. بنابراین هزینه های یک پروژه را بسیار کاهش داد. اما بزرگ‌ترین خدمتی که این محصول به صنعت ساختمان کرد بحث کاهش نیاز به  نیروی انسانی بود که می‌توانست چالش های زیادی را برای  یک سازنده ایجاد نماید.

 به عنوان نمونه در زمان پاندمی کرونا که دسترسی به نیروی انسانی کم و یا سخت شد، این تولیدات توانست نقاط ضعف به وجود آمده را پوشش دهد.

پروسه ای که توضیح دادید، قطعا نیاز به خلاقیت دارد؛ در این زمینه چه نکته ای را می توانید بازگو کنید که برای خوانندگان جذاب باشد؟

با توجه به اینکه ما میراث دار اولین تولید کننده و بنیانگذار این محصول در ایران بودیم پس قطعا رسالت ما در شناخت نیازهای بازار و نوآوری در محصولات جدید از اهمیت زیادی برای اعضای این مجموعه برخوردار بود. البته باید ذکر کنم که ما محل تلاقی سه مجموعه به نام های آسپر و آلتین و دایان- نیکادل  هستیم. همکاری این سه شرکت در حال حاضر منجر به خلق برند آرکا شده است.

 در واقع همگرایی و همکاری  بین این شرکتها، هنر مدیریتی است که شما دارا هستید، در این رابطه هر موضوعی که فکر می کنید مخاطبان باید بدانند بفرمایید.

اعتماد داشتن به نیروهایی که داخل کشور داریم، در واقع اعتمادی دو جانبه ایجاد می کند. یک سو، جنبه اعتماد در مصرف کننده است که باید این اعتماد را داشته باشند و این فضا را در اختیار نیروهای بومی در هر سطح و نقطه ای که باشند، قرار دهند. از طرف دیگر اعتماد باید در لایه های بالا و توسط مسئولین و صاحب نظران و صاحبان صنایع بزرگ شکل گیرد. همچنین این اعتماد باید به همراه کسب دانش و تجربیات خاص خود باشد. ولی بنده طی این سال ها این پتانسیل را می بینم و درک کردم که ما می توانیم کارهای بزرگ را رقم بزنیم. بسیاری از مواقع به گفته و کارهای ما اعتماد نشد. اما این موضوع باعث نگردید کار و تلاش خود را متوقف کنیم. در مواردی شکست خوردیم اما از آنجا که معتقد بودیم قادر به اصلاح هستیم و می توانیم با تمام کاستی ها رقابت کنیم؛ باعث گردید بنده امروز با قطعیت بگویم که این محصول دارای قابلیت های بسیار است.

در این راستا علاوه بر اینکه توانستیم بخش بزرگی از نیاز بازار داخلی را فراهم نماییم قطعا حرف های بسیاری نیز در صادرات برای گفتن داریم. کما اینکه در سال های گذشته صادرات به کشورهای همسایه  مثل عراق، امارات، عمان، آذربایجان، پاکستان و کشورهای همسایه خود را تجربه کردیم. همچنین هم اکنون در حال بررسی و مطالعه جهت توسعه فروش پایدار در سه کشور همجوار می باشیم.

سخن پایانی خود را با مخاطبیین بفرمایید.

صحبت پایانی بنده به وضعیت و شرایط فعلی جامعه باز می گردد. شرایطی که شاید باعث دلسردی و دلخوری بسیاری از جوانان ما می شود. همیشه در بازار کسب و کار یک روال سینوسی وجود دارد و هیچ وقت هیچ صنعتی را پیدا نمی کنید که به صورت مداوم در اوج موفقیت قرار گرفته باشد. همیشه این سینوس یک نقطه اوج و یک نقطه افت دارد. بنابراین هیچ وقت در هیچ زمینه ای نباید نسبت به شرایط ناامید شویم. چنانچه با اطمینان به هدفی که داریم تلاش خود را ادامه دهیم، قطعا منجر به موفقیت می شود.اگر منجر به موفقیت نشود پس هیچ چیز دیگری نمی‌تواند ما را موفق کند، بنابراین هیچ چیزی را از دست نخواهیم داد.

آدرس:تهران-بلورمرزداران-خیابان پورجعفری

شماره تماس شرکت: ۰۲۱۴۴۳۸۲۹۰۰

وبسایت:  
http://Www.arcadecor.com



برچسب ها

مهندس فرشاد عقیلی

شرکت آرکا دکور

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "