واکاوی اسلوب کارآفرینی با مدیران مجموعه مبلمان آلانو:

تفکرخلاق در گفتگو با محمدربانی و علی انصاری فر

خلاقیت و نوآوری در فرآیند تولید تا توزیع، موجب گردیده مبلمان آلانو، جهت تحقق اهداف اولیه خود موفق عمل نماید. در این راستا مجموعه صنعتی آلانو با مدیریت محمد ربانی و علی انصاری فر، توانایی انجام صفر تا صد تولید بخش های مختلف را بدست آورده است. از نگاه این مدیران صنعتگر، همکاری حمایت گرایانه و همسو، تلاش مستمر و تداوم در ادامه مسیر پیشرفت، از شاخصه های بارزی می باشد که همواره مد نظر قرار گرفته است. شیوه واسلوب کارآفرینی و نحله تفکرخلاق بهانه ای بود که مصاحبه ای را با مدیران توانمند و زبده این مجموعه صنعتی موفق انجام دهیم که توجه خوانندگان را به آن جلب می کنیم:

1402/8/25

در ابتدا از شراکت صمیمانه و کارآمد یکدیگر که برآیند یک رفاقت دیرینه است، بگویید.

علی انصاری فر: همکار و دوست بنده با قدمت رفاقت سی ساله ؛ حدود ۸ سال در این زمینه فعالیت داشت. اما از سال ۱۳۹۷ تصمیم گرفتیم با یک ایده و تفکر نو و البته مرتبط با حرفه و صنعت مورد علاقه مان شروع به فعالیت نماییم. به این ترتیب از آبان ماه سال ۱۳۹۷ به شکل جدی کار مشترک مان را آغاز کردیم.  در حال حاضر کارخانه در زیبادشت کرج واقع است. حدود ۵۰ پرسنل به صورت مستقیم و نیز تعدادی از افراد به صورت غیر مستقیم در مجموعه فعال می باشند.

اشاره داشتید به تعداد مبسوطی از اشتغال آفرینی که خداقوت دارد؛ علاوه براین مهم  در ابتدای فعالیت چه اهداف و اولویت هایی را تبیین کردید؟

از ابتدا با هدف خدمت رسانی آغاز به کار نمودیم و تنها به دنبال سود و درآمد نبودیم. با این دیدگاه که علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به معنای واقعی نیز  داشته باشیم. متاسفانه این موضوع در ایران مورد توجه قرار نمی گیرد.

در سه سال نخست به علت هزینه های بالا، به سود دهی نرسیدیم. از سوی دیگر برند مجموعه بین مردم شناخته شده نبود. اما از آنجایی که دیدگاه و چشم اندازمان بلند مدت بود، به شکل گسترده و اصولی و نیز با تعداد پرسنل حتی بیشتر به فعالیت مان ادامه دادیم.

استراتژی و چشم انداز بلند مدت شما در ادامه این مسیر چیست و چه برنامه هایی برای آینده دارید؟

هدف بلند مدتی که علاقه مند به تحقق آن هستیم گرچه آسان نیز به نظر نمی رسد، صادرات محصولات خودمان است. در حال حاضر مواد اولیه مورد استفاده ما در ایران و با کیفیت بالا موجود می باشد. تا کنون مشتریان ثابت بسیاری جذب کرده ایم و لذا به این نتیجه رسیده ایم که باید به همین شکل به فعالیت ادامه دهیم.

همچنین علاقه مند به انجام صادرات می باشیم. موضوعی که غیر ممکن نیست، البته اگر بستر آن فراهم گردد. بعد از کسب گزارشات و انجام بررسی های لازم، در حال قدم برداشتن برای رسیدن به آن هستیم.

رمز موفقیت مجموعه تحت مدیریتتان را در انجام چه عواملی می دانید؟

در هر حالتی توقف نکردیم و تلاش مستمر داشتیم. حتی در شرایط بسیار ناخوشایند بدون وقفه به سمت جلو حرکت کردیم. به علت بد بودن شرایط انرژی خود را ازدست ندادیم. سعی کردیم همیشه با یک شیب ملایم ولی مستدام پیش برویم. همچنین از یکدیگر حمایت کردیم، پشتیبان هم بودیم و به همین علت توانستیم موفقیت را لمس و بر ادامه راه امیدوار و مصمم باشیم.

ضمن اشاره به سوابق خود بگویید، ویژگی بارز تولیدات این مجموعه صنعتی چیست؟

محمد ربانی : من از سال ۱۳۸۹ در حوزه صنعت مبلمان فعالیت دارم. در همین راستا همراه با تجربیات همکارم در زمینه مدیریت تصمیم گرفتیم به صورت متفاوت و خاص، محصولات باکیفیت تر تولید نماییم. در ابتدا با شرکت های دیگر همکاری داشتیم اما با گذشت زمان خودمان پروسه تولید را آغاز نمودیم. بطوریکه هم اکنون صفر تا صد بخش های مختلف تولید در مجموعه آلانو انجام می پذیرد و این یکی از ویژگی های بارز ما بر شمرده می شود.

تولید مبلمان بخش های مختلفی را شامل می گردد. از جمله نجاری در دو زمینه ام دی اف و چوب همچنین کلاف سازی، خیاطی، رویه کوبی، رنگ کاری، جوشکاری و غیره باید انجام گیرد تا در نهایت بتوان یک محصول را ارائه داد. در واقع تمام این مراحل در مجموعه آلانو انجام می گیرد.

در کل دو بخش مهم در پروسه تولید مبلمان وجود دارد. علاوه بر چاپ اولیه با کیفیت، نحوه استفاده ازمتریال نیز مهم است.هشتاد درصد از آنها وارداتی است چوبی که استفاده می کنیم چوب روس و راش گرجستان است تنها فاکتوری که ایرانی است اسفنج است و همچنین بخشی از پارچه ها. در بخش تولید ظرافتی که مورد نیاز است فقط در مورد نحوه استفاده از متریال نیست و کیفیت مواد اولیه مورد استفاده نیز بسیار موثر است سعی می کنیم برای هر مدل و هرمحصول متریال مناسب خود را استفاده کنیم .

همچنین در روند تولید افرادی ماهر و با تجربه به عنوان سرپرست مشغول به کار هستند.

آلانو به چه معناست و چرا این نام را برای مجموعه خود انتخاب کردید؟

انتخاب نام برای مجموعه از این جهت اهمیت داشت که باید قابل ثبت و از طرف دیگر جذاب و دلنشین باشد‌ با توجه به معنی اسامی پیشنهادی؛ نام آلانو را انتخاب نمودیم. آلانو در زبان اسپانیایی به معنی صداقت است. همچنین آلا در زبان ترکی یعنی بخر و نو هم در فارسی به معنای جدید می باشد. به صورت کلی آلانو یعنی نو بخر که دو ریشه اسپانیایی و ترکی دارد.

با گذر زمان به آن علاقه مند شدیم زیرا این اسم با کار ما همخوانی دارد. واقعا خط مشی ما ارائه محصول باکیفیت و درجه یک بوده است و مشتریانی که از محصولات ما استفاده کرده اند کاملا متوجه این موضوع هستند.

پس از سالها فعالیت و موفقیت در کار از بهترین خاطره ای که دارید بگویید.

خاطره های خوب بسیاری برای بازگو کردن هست، اما مهم ترین آن رفاقت ۳۰ساله ای است که با همکارم داریم. همچنین یکی از مشتریان ما عنوان کرد که با آلانو رویای خود را  تحقق بخشیدیم. این امر موجب خرسندی و افتخار مجموعه ما محسوب می شود.

درتحقق رشد و بالندگی کشورمان اشتغال آفرینی و جذب منابع انسانی حرفه ای ومتخصص شاخصه مدیران خلاق است چه متدی را در سیطره موفقیت دراین گستره مورد مداقه قراردادید؟

در فرایند گزینش پرسنل؛ اصل ومبنا در مصداق صداقت، تعریف شده است. این مهم در معنی اسم آلانو نیز قابل مشاهده می باشد. خود ما به عنوان مدیریت هر اتفاقی و یا مشکلی در مجموعه رخ دهد، آن را باید از راس و ریشه حل نماییم.
از آنجایی که طرز فکر مشخصی برای ارائه محصول با کیفیت وصادقانه به مشتری داریم،خود به خود نیروهایی که به ما مراجعه می کنند متوجه می شوند.کسی که در این مسیر با ما هم قدم نباشد ازما جدا می شوند.ما نیز وقتی می‌خواهیم استخدام کنیم فاکتور های بسیاری را در پرسشنامه هادرنظر می گیریم .پارامتر هایی داریم که پرسنل باید داشته باشند به هرحال این موضوع تنها در یک جلسه مصاحبه اتفاق نمی افتد.

ذکرمعنادار و مهمی را در اساس به کارگیری نیروهای سالم و مهارت محورداشتید؛ لطفا سخن نهایی را با خوانندگان این گفتگو بیان نمایید.

به نظرم در این صنف گستره وسیعی برای پیشرفت در کل کشور وجود دارد.فقط باید دیدگاه مان را ارتقاء دهیم. هر مجموعه ای اگر بتواند نوآوری، خلاقیت، و سبک ویژه خود را داشته باشد مطمئنا موفق خواهد شد. در غیر این صورت چنانچه بخواهد کار کپی انجام دهد، مشتری نیز متوجه می شود.

در حوزه صنعت عامل خلاقیت، نوآوری و سلیقه باید اتفاق بیافتد تا اثرگذاری بهتری حاصل گردد.

از طرف دیگر صنف ما صنف بسیار سختی است و بنده علاقه مند هستم که افراد شروع کنند و وارد این صنعت شوند اما باید بسیار قوی باشند و اشتیاق داشته باشند.

برچسب ها

مجموعه مبلمان آلانو

جام جم البرز

محمدربانی

علی انصاری فر

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "