مهندس حسین اکبرزاده خویی، مدیر گروه:

شاخصه گروه نقشه برداری و ساختمانی ژئومپ؛ Surveying group Geo map

مهندس حسین اکبرزاده خویی، کارشناس رشته نقشه برداری و کارشناس درجه یک سازمان نظام مهندسی معدن تهران (رشته مهندسی نقشه برداری) و بازنشسته سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور (gsi) و مدیر گروه نقشه برداری ژئومپ می باشد. وی همچنین مؤلف دو جلد کتاب ارزشمند و تخصصی با عناوین: نقشه برداری کاربردی و خودآموز نرم افزار SDR MAP است که برای استفاده دانشجویان و هنرجویان و نقشه برداران می باشد. ایشان سال ۶۹ فعالیت رسمی و تخصصی خود را با تاسیس مجموعه گروه نقشه برداری و ساختمانی ژئومپ به همراه برادر بزرگوارشان جناب مهندس حسن اکبرزاده خویی آغاز کردند. در همین ارتباط روزنامه جام جم البرز با این مدیر فن سالار و مجرب گفتگویی انجام داده است که از منظر مخاطبان می گذرد:

1402/8/27

ضمن معرفی ، از سوابق تخصصی و تجربیات حرفه ای خود در حوزه علوم جغرافیایی و نقشه برداری توضیح فرمایید.

به نام خدا و با سلام اینجانب حسین اکبرزاده خویی متولد شهر زیبای " خوی " از آذربایجان غربی و دانش آموخته رشته نقشه برداری از دانشگاه شهید رجایی تهران و سی سال خدمت در سازمان زمین شناسی کشور می باشم که شایسته است از اساتید بزرگوارم در دانشگاه و سازمان زمین شناسی کشور، به ویژه جناب مهندس مرتضوی و جناب مهندس تبریزی شعرباف تشکر و قدردانی و دعای خیر بنمایم. در سال 1369 مجموعه گروه نقشه برداری و ساختمانی ژئومپ، را به اتفاق برادر بزرگوارم تشکیل دادیم؛ اینجانب در بخش نقشه برداری و برادربزرگوارم مهندس حسن اکبرزاده خویی در بخش معماری و ساختمان فعالیت می کنیم.

در امر ساختمان : تهیه و ترسیم نقشه های معماری و ساختمانی، تهیه نقشه ازبیلت ساختمان

As Built) (تصویر و نقشه ساختمان احداث شده ، برنامه ریزی برای نوسازی و نگهداری پروژه های موجود)

 در امر نقشه برداری : مساحی، تفکیک اراضی و باغات، ترازیابی، زهکشی زمینهای کشاورزی، تهیه تقشه های توپوگرافی از جمله فعالیت های ما محسوب می شود.

به چالش ها و دغدغه های موجود در این بخش اشاره کنید.

متاسفانه طی چند دهه گذشته و عدم سازماندهی و مدیریت، برنامه ریزی برای منابع انسانی، جهت استفاده بهینه از نیروهای متخصص نشده است، پروژه های عمرانی به حداقل رسیده و نیروهای متخصص فاقد شغل مناسب می باشند و لازم است هر مدیری برای آبادانی میهن عزیزمان ایران ، به فرموده ی پیامبر اکرم (ص) توجه فرمایند: آنکه بدون علم به عمل برخیزد، پیش از آنکه اصلاح کند، سبب تباهی می شود.

باتوجه به تجربیات ارزشمندی که طی سالهای فعالیت خود در این حوزه علمی و عملی داشته اید، دستاوردها و آثار خروجی خود را در تمرکز و مداقه به چه موضوعاتی می دانید؟

خوشبختانه و با افتخار مجموعه ما در طرح های عمرانی و آبادانی کشور با اتکا به نیروی کارآمد، پروژه های محوله به گروه را با دقت بالا و در کمترین زمان ارائه می دهد و بنده علاوه بر تالیف دو عنوان کتاب در این حوزه، نقش آموزش و تربیت دهها نقشه بردار حرفه ای را به عهده داشتم، در اینجا لازم است بگویم برای انجام هر کاری اگر عشق و علاقه نباشد چیزی خلق نمی شود، پس عاشق باشید و عاشق بمانید.

به عنوان یک مدیر موفق و متخصص در حوزه علوم جغرافیایی و همچنین نگارنده دو کتاب ارزشمند، چه عواملی را موجب موفقیت جوانان می دانید؟

مهمترین چیز در موفقیت برای جوانان، عشق و علاقه واقعی به رشته و شغلی که مد نظرشان است می باشد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید : انگیزه، اراده، پشتکار، ایمان و اعتماد به نفس را در خود داشته باشند. اتفاقا بنده در کتاب نقشه برداری کاربردی فصل پیوست(2) ، جهت تشویق‌ و ایجاد انگیزه برای قشر نوجوان و همچنین آشنایی با علوم و فن نقشه برداری،  مباحثی مانند : جهت یابی (شمال، جنوب، شرق، غرب) و چگونگی تعیین ظهر شرعی و قبله و روش ساخت ساعت خورشیدی (آفتابی)، محاسبه و مدرج کردن ساعت خورشیدی را عنوان کرده ام و علاقه مندان محترم می  توانند جهت تهیه کتاب نقشه برداری با مدیریت تماس بگیرند تا کتاب برایشان ارسال شود.

در پایان ضمن تشکر، راه های ارتباطی با مجموعه خود را ذکر فرمایید.

ضمن تشکر از شما و خوانندگان محترم، از اینکه فرصتی برای معرفی گروه نقشه برداری ژئومپ فراهم نمودید، از مدیریت محترم روزنامه جام جم البرز و همکاران محترم تشکر و قدردانی می نمایم.

شماره تماس امور نقشه برداری :  09123617065  و 09335055603

شماره تماس امور ساختمان :  09912685389  و  09386552169
برچسب ها

مهندس حسین اکبر زاده خویی

گروه نقشه برداری ژئومپ

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "