علیرضا آریان مجد، مدیر املاک آریان:

آزادی عملکرد اصناف، بهترین نتیجه را حاصل می کند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ علیرضا آریان مجد، مدیر املاک آریان جلب می‌ نماییم:

1402/9/1

اساسی ترین مشکل مشاورین املاک استان البرز چیست؟ لطفا آن را تحلیل نمایید.

دفتر مشاوره بنده، که با کد 56 اتحادیه فعالیت می ‌کند، در فاز 4 مهرشهر کرج واقع شده است. مشکل اصلی ما مربوط به دفاتر املاک غیرمجاز است که بدون داشتن کد اتحادیه فعالیت می ‌کنند و قادر به دریافت کد رهگیری نیستند. به همین دلیل، باید به دفاتر معتبر کد رهگیری ارائه گردد. این نابسامانی در کارهای اتحادیه و املاک مجاز، که ماهانه و سالانه مالیات پرداخت می ‌کنند، مشکلاتی را ایجاد می‌ کند. ما به اعضای اتحادیه و نیز مقامات مربوطه درخواست داده ایم تا این مسئله را پیگیری کنند، اما این پیگیری به خوبی انجام نشده است.

در حال حاضر چه تعداد واحد صنفی املاک در استان فعال است؟

تعداد واحدهای صنفی فعال در استان البرز در حال حاضر 11620 است، اما تعداد افرادی که پروانه دارند و توانایی دریافت کد رهگیری را دارند، 10450 نفر است. 1170 نفر بدون پروانه در این حوزه فعالیت می ‌کنند که این امر باعث اجحاف در حق واحدهای دیگر می ‌شود.

درخصوص دفاتر املاک بدون مجوز چه اقداماتی باید انجام شود؟

اداره اماکن باید تلاش بیشتری را برای پیگیری و پلمب دفاتر املاک غیرمجاز انجام دهد و یا درخواست آن ها را سریعتر به جواز کسب برساند. اتحادیه نیز همکاری خود را در این زمینه انجام می‌ دهد و این موضوع را پیگیری می‌کند، اما مرجع اصلی در این مورد اداره اماکن است، سازمانی که مسئولیت پلمب یا  فک پلمب دفاتر را دارد.

این مشکل مدت‌ هاست وجود دارد و دوره‌های صعود و نزول داشته و تعداد آن نیز متغیر است. بهتر است هنگام اجاره مغازه، با افرادی که پروانه کسب دارند همکاری نموده و شماره پروانه کسب را در قرارداد قید کنید. این کار باعث کاهش قابل توجهی از این مشکلات می ‌شود و افراد بدون تخصص نمی ‌توانند به آسانی وارد این حوزه شوند.

چند درصد مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی، داخلی و چند درصد آنها وارداتی است؟

با توجه به اینکه خودم معمار هستم و دفتر معماری دارم، اطلاع دارم که بیشتر مصالح، ایرانی‌ است. ما هم ترجیح می ‌دهیم با هموطنان خود همکاری کنیم. اگر این چرخه مالی بین هموطنان ما باشد سطح زندگی بهتری خواهیم داشت و میزان تخلف نیز کاهش می یابد.

از فعالیتها و پروژه های خود در حوزه ساخت و ساز بگویید.

در مناطق مختلف از فاز ۴ مهرشهر تا شهر جدید هشتگرد و هشتگرد قدیم و نظرآباد فعالیت می ‌کنیم. همکاری ما با جناب سرفراز، یکی از دوستان خوبمان می باشد. در این زمینه ترجیح می‌ دهیم از مصالح ایرانی استفاده نماییم، چرا که در صورت نیاز قادر خواهیم بود سفارش دوباره خود را ثبت نموده و پیگیری کنیم. استفاده از مصالح خارجی باعث مشکلات واردات و خروج ارز از کشور می‌ شود که منطقی به نظر نمی‌ رسد.

پیشرفت در این حوزه نیازمند چه فاکتورهایی است؟

دولت باید همیاری و کمک های لازم را به عمل آورده و مسیر را باز نماید، این حمایت باید شامل تولیدکنندگان، سازندگان و افرادی باشد که یک صنف را ایجاد کرده، مجوز دریافت کرده ‌اند و در همایش ‌ها و کلاس ‌های آموزشی شرکت می‌ کنند.

بسیاری از افراد وقت زیادی را در این فضا سپری می ‌کنند، بنابراین بهبود این فضا بهترین راه برای پیشرفت و ترقی در زمینه ساخت و ساز و اصناف است. باید آزادی عملکرد برای اصناف وجود داشته باشد تا بهترین عملکرد را ارائه دهند.

 

برچسب ها

علیرضا ارین مجد

مدیر املاک آریان

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "