گفت و گویی صمیمی با محسن فرخی، جوانی موفق در حوزه طب سنتی و سلامتکده:

اولویت فعالان عرضه گیاهان سنتی نباید انتفاع مالی باشد

اولویت فعالان عرضه گیاهان سنتی نباید انتفاع مالی باشد مدیر سلامتکده های زندگی پاک و سفیر سلامت گفت: مبنای ورود به حیطه طب اسلامی و سنتی خدمت به مردم بدون کسب سود می باشد. زیرا درمان و سلامتی مهمتر از پول است.

1402/9/1

به گزارش جام جم البرز، محسن فرخی مدیر سلامتکده های زندگی پاک و سفیر سلامت طی مصاحبه ای اختصاصی اظهار کرد: در حال حاضر مبنای کار ما این است که تمام نسخه ها به صورت رایگان ارائه گردد. در این خصوص حدیث داریم که وقتی شخصی به دنبال سود نباشد، ثروت به دنبال او می آید. زمانی که نسخه به صورت رایگان باشد شخصی که از راه دور مراجعه می نماید به واقع درمی یابد که برای ما سلامتی و درمان، مهم تر از پول است.

وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به زیان مصرف خوراکی های تراریخته و تهدید سلامت مردم یادآور شد: با توجه به افزایش مصرف خوراکی های تراریخته و مواد غذایی دارای افزودنی های نگهدارنده؛ مجموعه ما خود را محصور گیاهان دارویی نکرده است. در این راستا عرضه خوراکی های سالم یکی دیگر از اهداف تعیین شده است. بخشی از سلامتکده، اختصاص به طب سنتی و گیاهان دارویی دارد. یک بخش نیز انواع و اقسام خوراکی ها و لوازم آرایشی و بهداشتی سالم را شامل می شود. در این قسمت حتی تنقلات مخصوص کودکان مانند چیپس و پفک موجود می‌باشد. ولی به شکل سالم و بدون افزودنی هایی که سلامت بدن را به خطر می اندازد. 

این متخصص گیاهان دارویی که به دلیل استعداد و علاقه وافر وارد عرصه طب سنتی و اسلامی شده است، در ادامه افزود: برای افزایش مصرف مواد غذایی سالم در شهر کرج و سراسر کشور باید مراجعه به فروشگاه های سلامت محور در بین مردم فرهنگ سازی شود. در فروشگاه‌های سلامتکده تمام مواد غذایی که در فروشگاه های معمولی وجود دارد، موجود است.

مدیر سلامتکده همچنین به محصول پر مصرف عسل به عنوان فرآورده ای که هم جنبه درمانی دارد و هم غذایی، اشاره نمود و گفت: درحال حاضر تخلف در این حوزه به شکل حرفه ای انجام می گیرد. به همین دلیل عسل های تولید شده در مجموعه جهت اعتماد سازی مصرف کننده، به آزمایشگاه ارسال می گردد. البته تمام این مراکز از نظر ما زنبورداران قابل اعتبار و اطمینان می باشند. آزمایشگاه های شهرهای نجف آباد اصفهان، مشهد و تهران از جمله مراکز معتبر برشمرده می شوند. 

فرخی توضیح داد: عسل خوب باید دارای مولفه های مختلفی باشد. مواردی که وجود اچ.ام.اف مناسب، قندهای احیا، قند کل ،پرولین و ساکاروز را شامل می شود. به عبارت دیگر محصول طبق استاندارد، تولید و مورد بررسی قرار می گیرد. این زمانی است که مشخص می شود عسل دست ساز نیست و برند عسل طبیعی بر روی کار نصب می گردد. همچنین برخی بیماران دیابتی از طریق مصرف عسل روند درمانشان را انجام می دهند. برای این منظور عسل مخصوص به نام زول یا بوقناق تولید می شود که از گل بوقناق بدست می آید و همچنین من این خواهش را از همکاران محترم دارم که بدون آزمایش معتبر هیچ گونه عسلی را وارد مجموعه برای فروش نکنند، زیرا تقلب هایی که اخیرا صورت می گیرد به هیچ عنوان بدون آزمایش مشخص نمی شود؛ مانند شربت های پرولین یا انسولین گاوی و...

با تشکر و قدردانی از جناب آقای فرخی بابت قبول دعوت روزنامه جام جم البرز جهت مصاحبه در خصوص طب سنتی و دغدغه های افرادی که در این حوزه فعالیت دارند و همچنین پیشنهادات سازنده ای که برای اجرای قوانین بهتر توسط مسئولین مربوطه ارائه دادند.

روزنامه جام جم البرز به پاس همراهی شما خوانندگان عزیز به عنوان قدردانی پل ارتباطی شما و این متخصص عزیز را جهت ویزیت رایگان و آشنایی با محصولات طبیعی برقرار می کند:

کانال ایتا: @salamatkadeh_safir_salamat

اینستاگرام: zendegi.paak

برچسب ها

محسن فرخی

طب سنتی

سلامتکده های زندگی پاک

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "