فرهاد رحیمی، مدیر رستوران ایتالیایی حس خاص:

ایران، خوش طعم ترین غذاهای جهان را دارد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ فرهاد رحیمی، مدیر رستوران ایتالیایی حس خاص جلب می‌ نماییم:

1402/9/5

درخصوص چالشهای صنف رستوران داران توضیح فرمایید.

طی چند سال اخیر، با مشکلات بسیاری مواجه شده‌ ایم و یکی از بزرگترین چالش‌ ها برای شغل ما کمبود نیروی کار ماهر و ساده می باشد. یافتن منابع انسانی مناسب بسیار دشوار شده است و در بعضی مواقع نیز غیرممکن خواهد بود. یکی دیگر از مشکلاتی که به مدت چند سال است که با آن مواجه هستیم، افزایش هفتگی قیمت مواد اولیه می باشد که باعث گران شدن خدمات بیشتر رستوران‌ ها گردیده و منجر به سرمایه‌ گذاری ناموفق و ورشکستگی برخی از آنها شده است.

اگر جنابعالی مدیر اتحادیه بودید چه تصمیمات تاثیرگذاری را در راستای رشد و توسعه بیشتر لحاظ می نمودید؟

متأسفانه، اتحادیه‌ ها تنها به صورت سطحی وجود دارند و هیچگونه حمایت عملی را ارائه نمی ‌دهند. اگر بنده یک عضو فعال در این زمینه بودم، همه سعی و تلاش خود را به کار می گرفتم تا از همکارانم حمایت کرده و از دولت امتیازاتی برای این شغل دریافت می نمودم، مانند تأمین برنج، روغن و لوازم اولیه از طریق برنامه‌ های دولتی. در کل، به نظر می ‌رسد که خدمات و فعالیت های اندکی در جهت حمایت از این صنعت به عمل می آید.

نقطه نظر شما در مورد غذاهای ایرانی به لحاظ طعم و ذائقه سنجی افراد چیست؟

به عقیده من و بر اساس اطلاعاتی که از مشتریان و اطرافیان جمع آوری کرده ‌ام، غذاهای ایرانی از جمله بهترین و خوش طعم ترین غذاها در جهان به شمار می روند. اینجانب نیز در کشورهای متعدد غذاهای مختلف را تجربه نموده ام و به جرات می ‌توانم بیان کنم که غذاهای ایرانی قابل مقایسه با هیچ یک از آن ها نیستند. قورمه سبزی و آبگوشت از بهترین غذاهایی به شمار می روند که در کشورهای دیگر نیز مورد توجه و علاقه عموم قرار گرفته‌ است. ایرانیان به طعم ‌ها و خوراک‌ های خوب و لذیذ علاقه زیادی دارند.

درصورتی که جنابعالی عضوی تصمیم گیرنده در این حوزه بودید، رویکردتان برای رشد و توسعه صنایع غذایی چه بود؟

یکی از مسائل مهم، حمایت و پشتیبانی، به ویژه از کشاورزان و تولید کنندگان است. باید به این مسائل توجه کرده و آن ها را به صورت جامع بررسی نمود. این مسائل به سادگی قابل حل نیستند و تلاش و توجه بیشتری را می طلبند. باید از افرادی که در ابتدای زنجیره تولید فعالیت دارند، حمایت کرده و آن ها را عضوی مهم در نظر گرفت.

در مورد تشکیل شرکت تعاونی برای رستوران داران چه دیدگاهی دارید؟

به نظر من، اگر این روند به درستی و با اصول پیش رود، می ‌تواند تأثیر گذار بر قیمت رستوران‌ ها باشد و کاهش قیمت‌ ها را ممکن شود.

در حقیقت، من احساسی خوب نسبت به صنعت رستوران ندارم، زیرا وضعیت معیشت مردم کاهش یافته است و از رستوران ‌های فلافل تا رستوران‌ های گران قیمت، کاهش در فروش مشاهده می‌ شود. بنده بیش از ۲۰ سال در این صنعت فعالیت داشته ‌ام و هر ساله شاهد کاهش تعداد مشتریان هستم. امیدوارم که وضعیت معیشت بهبود یابد و تعداد مشتریان رستوران ‌ها افزایش یابد. در گذشته، مردم بیشتر به رستوران‌ ها مراجعه می کرند.

اهمیت رسانه را در حوزه فعالیت خود چگونه عنوان می کنید؟

رسانه‌ ها بدون شک تأثیر چشمگیری در جامعه دارند. برای مثال، تبلیغات در رسانه و داشتن کیفیت بالا می ‌تواند به یک رستوران تازه تاسیس شده و کمبود مشتری کمک کند تا به وضعیت فروش مطلوبی برسد.


برچسب ها

فرهاد رحیمی

رستوران ایتالیایی حس خاص

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "