محمد خانی، مدیر دپارتمان املاک پلاس:

نگرش مردم نسبت به صنف املاک باید تغییر کند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ محمد خانی، مدیر دپارتمان املاک پلاس جلب می‌ نماییم:

1402/9/5

در حال حاضر مهمترین مشکل موجود در حوزه فعالیت شما چیست؟

مشکلاتی که در دپارتمان ما که یک مجموعه بزرگ فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و فعالیت آنلاین، با آن مواجه هستیم، به شرح زیر است:

یکی از مشکلات ما مربوط به برنامه دیوار است. تعرفه‌ های آگهی در این برنامه به طور قابل توجهی افزایش یافته است و برای فروش و رهن و اجاره ملک هزینه‌ ها را افزایش داده است. این مسئله برای ما چالش‌ هایی ایجاد کرده است و مانند گذشته نمی ‌توانیم به راحتی و با تعداد زیادی آگهی فعالیت کنیم.

مشکل دیگر مربوط به اتحادیه املاک است که کمکی در این باره از سویشان دیده نمی شود. از جمله بزرگترین مشکلات ما در برنامه دیوار رخ می دهد چرا که فعالیت آنلاین را در آن انجام می ‌دهیم. بسیاری از املاک در این برنامه آگهی‌ های خود را در دسته ‌بندی شخصی قرار می ‌دهند و برخی حتی اسم املاک خود را نیز ذکر نمی‌کنند. در نتیجه، زمان ما تلف می‌ شود، زیرا هنگام تماس با آن ها، متوجه می‌ شویم که از همکارانشان هستند. باید بهبودی و بررسی های لازم در ساماندهی و تنظیمات دیوار صورت گیرد، یا یک وبسایت جداگانه برای املاک ایجاد شود.

در حوزه مالیات چه مشکلاتی گریبان گیر شما و همکارانتان است؟

در مورد مالیات، به طور کلی موافقیم اما ممکن است برای املاک بیش از حد سنگین باشد. زیرا ما هم ارزش افزوده را داریم و هم مالیات پرداخت می‌ کنیم. اما در کارتخوان نمی ‌توانیم هیچ مبلغی را برداشت نمائیم. به عنوان مثال، برخی افراد برای بیعانه معامله مبالغ بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان را پرداخت می‌ کنند، اما اداره مالیات از ما مالیات این پول را دریافت می‌ کند.

به نظر شما ساختمان های نوساز نسبت به ساختمان های قدیمی تر، از نظر کیفیت ساختاری تفاوتی دارند؟

نسبت به گذشته، نقشه نورگیر پارکینگ در کشور ما تغییر کرده و بهبود یافته است. در گذشته، نقشه نورگیر پارکینگ بیشتر به صورت شخصی سازی شده بود، اما در حال حاضر بهتر شده است. با این حال، هنوز جای کار برای بهبود بیشتر وجود دارد.

در کشور ما، مشکلاتی مانند گرانی و تورم وجود دارد و بسیاری این مسئولیت را به عهده املاک قرار می ‌دهند، در حالی که این چالشی برای ما است. مردم معتقدند که گرانی رهن و اجاره و قیمت ساختمان‌ ها به خاطر املاک است، اما این دیدگاه صحیح نیست. چرا که قیمت مواد و متریال اولیه نیز افزایش می ‌یابد و مالکان نیز همه چیز را گران می ‌کنند. نگرش ما نسبت به املاک باید تغییر کند و مردم باید درک کنند که برخی افراد واقعا به این شغل نیاز دارند؛ زیرا آن‌ ها زمان کافی ندارند و به پول نیاز دارند. باید افرادی باشند که این افراد را در امور مربوط به املاک راهنمایی کنند و یاری رسان آنان باشند.

در این راستا دولت چه کمک و حمایتی را می تواند برای بهبود شرایط به عمل آورد؟

دولت باید این حرفه را حمایت کند و یک برنامه خاص برای املاک ایجاد کند تا هزینه ‌ها را کاهش دهد یا در امور ساخت و ساز آنان را حمایت کند. ما مثل دلالان بازار نیستیم؛ تازه کار کرده ‌ایم و سرمایه ای نداریم. نگرش مردم نسبت به حرفه املاک باید تغییر کند. باید مستنداتی از رکوردهایی که پشت سر گذاشته ‌ایم ایجاد شود تا بسیاری از افراد که وارد این حرفه شده‌ اند ورشکست نشوند و بتوانند در حرفه‌ های دیگر نیز موفق شوند.


برچسب ها

محمد خانی

دپارتمان املاک پلاس

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "