محمدرضا صمیمی و قادر پاشایی، مدیران دفاتر املاک:

دست واسطه ها را از بازار مسکن کوتاه کنیم

افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‌ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ محمدرضا صمیمی، مدیریت املاک صمیمی و قادر پاشایی ، مدیریت املاک قادر پاشایی ، جلب می‌ نماییم:

1402/9/21

در مورد مهمترین مشکلات و چالش‌هایی که در صنف املاک وجود دارد ، توضیح فرمایید.

در وهله‌ی اول مهمترین مشکل ، افزایش تعداد دفاتر غیرمجاز ، در سطح شهر کرج است که باعث ایجاد تغییرات در املاک دیگر شده‌اند ‌و با مدت فعالیتی که داشتند، از طرفی باعث رونق و از سوی دیگر موجب تخریب بازار شده اند.

متاسفانه هنوز این مشکل وجود دارد و ریشه‌کن نشده است.این افراد نه تنها تخصص لازم را ندارند بلکه از مشکلات موجود نیز بی‌اطلاع هستند و براین اساس نمی‌توانند مانع از کلاهبرداری‌های موجود شوند .

به طور معمول افرادی که به مشاورین املاک مراجعه می‌کنند از آن‌جایی که اطلاعات کافی در این حوزه ندارند ، پس انتظار دارند با افراد متبحر و دارای آگاهی کامل برخورد کنند.

خریدار باید دقت و توجه لازم را داشته باشد و در مورد املاک، اطلاعات کافی کسب کند .متاسفانه بعضی از همکاران ما ، اطلاعات و تحصیلات لازم در مورد ملک و این حوزه را ندارند و تنها هدف آن‌ها دریافت مبلغی از طریق معامله میباشد .این امر باعث ایجاد مشکلاتی از جمله رکود بازار شده است .

از این رو این حوزه را مهم می‌دانیم چون ملک موضوعی است که هر شخصی و خانواده‌ای یا باید اجاره و یا خرید کند ، چون جزو ارکان بسیار مهم زندگی است.

راهکارها و پیشنهادات شما برای مشکلات موجود چیست؟

در ابتدا خود خریدار و یا مستاجر مشاورین املاک را شناسایی کرده و بعد از اطمینان حاصل ، با هوشیاری کامل برای معامله به آنها مراجعه کنند . لازم به ذکر است برخی از املاک داران با تبلیغات گوناگون و قراردادن بنر ، اعتماد مردم را به دست می‌آورند در حالی که فاقد مجوز هستند .

در حال حاضر وضعیت ساخت‌و‌ساز مسکن و کیفیت مصالح به کار رفته چگونه است؟ از میزان رضایت خریداران بگویید.

۶۰درصد موارد دچار مشکل می‌شوند،چون در ابتدا معمار، مشخص نیست و ملک و مصالح وجود ندارد . قرارداد را می‌بندند، واحد مشخص می‌شود و معامله صورت می‌گیرد.

در مرحله بعد باید به دفترخانه مراجعه کنند ، املاک تنها یک قرارداد تنظیم می‌کند و آن را به دفترخانه می‌فرستد تا ثبت شود که ملک مورد نظر به شخص دیگری نیز فروخته نشود .مدت ساخت گاهاً ممکن است برای خریدار بسیار طولانی شود ، به گونه‌ای که ممکن است به کیفیت مصالح توجه لازم را نداشته باشد.

متاسفانه سازندگان کرج ضعیف هستند و دیرکرد دارند ، البته این وضعیت رو به بهبود است .

لطفا چنانچه سخن پایانی دارید بیان کنید.

اگر هر فردی در تخصص خود قرار بگیرد شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود .  در این حوزه وجود دلال‌ها رو به افزایش است ، ما اگر آنها را از بازار حذف کنیم، در اصلاح روند بازار پیشرفت چشم‌گیری را شاهد خواهیم بود. مسئولین باید اقداماتی برای حذف این اشخاص اتخاذ کنند تا به صورت ریشه‌ای مشکلات برطرف شود.

خوشبختانه هدف مجموعه ما معامله برای مشتریان واقعی است و هیچگونه همکاری با دلالان نداشته‌ایم ، املاکی که به درستی کار کند به تبلیغات نیازی ندارد زیرا هر مشتری، مشتریان جدیدی را می‌آورد.

 

برچسب ها

محمدرضا صمیمی

قادر پاشایی

املاک قادر پاشایی

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "