دکتر مریم یکه زارع ، جراح و دندانپزشک تصریح کرد :

رسانه، عامل محرکی برای بهبود شرایط

افتخار این را داشتیم تا با یکی از دندانپزشکان حاذق و توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ دکتر مریم یکه زارع ، جراح و دندانپزشک جلب می‌ نماییم:

1402/9/25

لطفا مشکلات و چالش‌هایی که در صنف دندانپزشکان وجود دارد را واکاوی و تحلیل کنید .

 در حال حاضر تعداد دندانپزشکان نسبت به جمعیت موجود ، اندک است . ممکن است که تعداد آنها در کرج بیشتر از گذشته شده باشد اما به جهت اینکه جمعیت هم به همان نسبت افزایش پیدا کرده ، همچنان تعداد دندان پزشکان در حال حاضر کافی نمی‌باشد.

مطلب بعدی اینکه درصد بالایی از مردم جامعه متاسفانه هزینه تعریف شده‌ای ، برای دندانپزشکی در نظر ندارند . دلیل آن هم مشکلات اقتصادی مردم است که ترجیح می‌دهند برای این موضوع هزینه نکنند و با تعدادی دندان خراب ، به زندگی خود ادامه دهند . در واقع با استفاده از مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت  ، این مشکلات را تحمل می‌کنند تا در نهایت دندان را بکشند. متاسفانه امروزه درصد کمی از مردم از خدمات دندان پزشکی استفاده می‌کنند.

مشکلی که بنده شخصاً میبینم این است که  با وجود تشکیل هئیت مدیره و یا هئیت اجرایی که از سوی نظام پزشکی ، برای صنف دندانپزشکان با رای گیری دندانپزشکان تعیین می گردد ، اما متاسفانه تشکل ملموسی در این حوزه دیده نمی‌شود. یعنی سازمانی باشد که بتوانیم از طریق آن مشکلات خود را بیان نموده، پیگیری کنیم و شاهد نتیجه آن باشیم.

نقش رسانه را در حوزه فعالیت دندانپزشکان چگونه ارزیابی می کنید؟

رسانه می‌تواند فعالیت‌های بسیار مثمر ثمری ارائه دهد . علم، روزبه‌روز در حال پیشرفت است، امروزه مردم کمتر روزنامه می‌خوانند اما از منابع مختلف در فضاهای مجازی ، بمباران اطلاعاتی می‌شوند . زمانی که مردم به صورت مداوم موضوعی را مشاهده نمایند ، آن موضوع ملکه ذهنشان می‌شود.  از این رو رسانه می‌تواند با بازگو کردن و تکرار مسائل ، عامل محرکی برای بهبود بخشیدن به آن باشد .

ضمن تشکر از آگاهی بخشی به مخاطبان ما، چنانچه کلام پایانی دارید آن را بیان کنید.

تعرفه‌های ما بسیار عقب‌تر از تورم می باشد ، و نسبت به آن افزایش پیدا نکرده است . دولت برای دندانپزشکی باید بیمه قرار دهد ، تا مردم بتوانند بهتر و بیشتر از خدمات مربوط به آن استفاده کنند؛ چون در حال حاضر اکثریت جامعه توان پرداخت هزینه های دندانپزشکی را ، ندارند .

از آنجایی که بیمه‌ها هزینه های دندانپزشکی را تامین نمی‌کند، شاهد آن هستیم که این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی هم برای مردم و هم برای دندانپزشکان شده است . برای حل این چالش باید راه‌حلی مانند ارائه یارانه به دندانپزشکان در نظر گرفته شود .

 

 

 

 

 

برچسب ها

دکتر مریم یکه زارع

دندان پزشک

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "