مریم مافی پور، مدیر سالن زیبایی لنا تاکید کرد:

ضرورت رعایت فاصله صنفی برای سالن های زیبایی

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مریم مافی پور، مدیر سالن زیبایی لنا جلب می‌ نماییم:

1402/9/25

لطفا مشکلات و چالش‌هایی که در صنف سالن داران وجود دارد را واکاوی و تحلیل کنید.

اولین مسئله‌ ای که تمام صاحبان آرایشگاه ها از آن شکایت دارند، عدم رعایت فاصله کافی بین سالن ‌ها است. این مسئله باعث رقابت سختی بین آرایشگران در نزدیکی یکدیگر می ‌شود. افتتاح آرایشگاه های بسیار در ساختمان ‌ها، رقابت سختی را بین آرایشگران به وجود می ‌آورد.

در گذشته، قانون خاصی برای فاصله بین این سالن ‌ها وجود داشت و رعایت می ‌شد. اما امروزه این قانون لغو شده است و افراد می ‌توانند مجوزهای لازم را دریافت نمایند. اگر این قانون همچنان وجود داشت، اتحادیه می‌ توانست همانند سایر موارد دیگر در این زمینه سختگیری ‌های لازم را به عمل آورد.

فرآیند دریافت مجوز بسیار دشوار است. در حال حاضر، این روند از طریق یک وبسایت که برای این منظور راه‌ اندازی شده، کمی آسان ‌تر می ‌باشد. در گذشته این مسیر روالی طولانی داشت و باید زمان زیادی صرف می‌ شد. خودم حدود ۷ ماه برای دریافت مجوز تلاش نمودم.

برای آرایشگاه ‌ها، در برخی موارد سختگیری‌ های زیادی در فرآیند دریافت مجوز وجود ندارد، مگر اینکه موارد خاصی وجود داشته باشد که نیاز به سختگیری و زمان زیاد برای دریافت مجوز داشته باشد.

بحران‌ های دیگری نیز مانند رکود بازار بر کار ما تأثیر می ‌گذارد. بنده خود مشاهده می ‌کنم که در ابتدا و انتهای ماه، فعالیت ‌ها تفاوت‌ هایی دارند.

چه راهکارهایی می ‌توان برای حفظ و افزایش درآمد کارکنان نیازمند در یک کسب و کار جدید ارائه داد؟

در صورتی که یک خانم تصمیم به راه‌ اندازی کسب و کار خود به عنوان یک کارآفرین در یک مجموعه می گیرد، باید به این نکته توجه نماید که بین کارکنان، افرادی هستند که نیازمند درآمدند. برای این افراد، تلاش می‌ کنیم تا درآمدی پایدار از طریق قراردادهای ثابت و پروژه‌ های متنوع برای آن‌ ها فراهم کنیم. همچنین، برخی از مشتریان در تلاش برای کاهش هزینه‌ ها، در زمان مراجعه به آرایشگاه، انتخاب خدمات جزئی به جای خدمات کامل را ترجیح می ‌دهند. این امر باعث کاهش درآمد آرایشگاه می‌شود. بنابراین، برخی از آرایشگران مجبورند خدمات جدیدی را ارائه داده و آرایشگاه ‌های خود را به‌ روزرسانی کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند.

آیا وجود تفاوت قابل توجه در کیفیت محصولات ایرانی و برندهای خارجی، تأثیری بر رضایت مشتریان در بازار داخلی دارد؟

در حال حاضر، برندهای ایرانی در زمینه قیمت تفاوت چندانی با برندهای خارجی ندارند. اکثر محصولاتی که استفاده می ‌شود، مانند محصولات ترکی و آلمانی هستند. اگرچه محصولات آلمانی گرانتر هستند، محصولات ترک، قیمتی مشابه محصولات ایرانی دارند، اما کیفیت آن ‌ها به طور قابل توجهی متفاوت است و تأثیر قابل مشاهده ‌ای روی پوست و موی مشتریان دارد. مشتریان انتظار دارند که با پرداخت هزینه ‌ای اندک، محصولات با کیفیت مناسبی دریافت کنند. حتی لوازم برقی که استفاده می ‌شود، اکثراً از محصولات خارجی است و استفاده از محصولات ایرانی در این زمینه معمولاً ممکن نیست. همچنین، مواد رنگ و کراتین تولید شده در ایران، کیفیت مناسبی ندارند.

 

 

 

برچسب ها

مریم مافی پور

سالن زیبایی لنا

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "