سید جواد میری، مخترع، تولیدکننده و مدیرعامل ماشین سازی سادات صنعت البرز:

افتخارم اختراع، تولید و صادرات در خدمتگزاری به مردم ایران بوده است

افتخار این را داشتیم که با یکی از فن سالاران عرصه تولید و مخترع در صنعت ماشین سازی ایران گفتگوی ویژه‌ای را تمهید نماییم. سید جواد میری متولد ۱۳۳۵ و زاده مشهد مقدس و عضو انجمن مخترعین کشور می باشد. ایشان از سال ۱۳۶۰ در زمینه طراحی، محاسبه و ساخت ماشین آلات صنعتی سبک فعالیت داشته است. در شرکت ماشین سازی سادات صنعت البرز علاوه بر این ساخت انواع ماشین آلات صنعتی غذایی مانند کیک، کلوچه و بیسکویت در دستور کار بوده است. وی و مجموعه تحت مدیریت، برای اولین بار در کشور موفق شدند که ساخت دستگاه سینی چین تمام اتوماتیک را در سال ۱۳۷۸ به انجام رسانند. همچنین اختراع، طراحی و ساخت دستگاه تولید تمام اتوماتیک روشوی (سفید آب) را در کارنامه خود ثبت نمایند. این پیشکسوت خلاق و کارآفرین، شرکت ماشین سازی سادات صنعت البرز را در سال ۱۳۷۸ تاسیس کرد. موفقیت ها و تاثیر گذاری ایشان در سطح عالی تولیدات ملی و اختراعی که توسط اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی انجام شده، بهانه ای شد تا با این مخترع نامدار دعوت به مصاحبه نماییم که در ذیل می آید:

1402/9/29

به جنابعالی به علت سوابق درخشان تبریک می گوییم، جهت اطلاع بیشتر خوانندگان لطفاً بخشی از عملکرد شرکت تحت مدیریت را ذکر کنید.

 ما کارخانه را در استان خراسان رضوی تأسیس کردیم و ماشین آلاتی که تولید کردیم در خطوط تزریق کن، قیف زن، خنک کن، خشک کن، آسیاب، دیپازیتر، سینی چین، ردیف کن و میکسر بوده است. همچنین  سایر تولیدات از جمله ماشین آلات صنایع غذایی، خشک کن سبزی و میوه، خنک کن کیک، دستگاه قیف زن شیرینی، دستگاه تزریق شکلات، دستگاه تزریق مارمالاد کیک و شیرینی و خط تولید کشک می باشد. در همین راستا در طرحی جدید این شرکت اولین خط تولید تمام اتوماتیک دونات در ایران را با طول ۳۵ متر و تولید ۳۰۰۰ قطعه دونات در ساعت در مهر ماه ۱۳۸۹ طراحی و تولید نموده است.

مطلع شدیم که شما کار را از نقطه صفر شروع کردید و پس از سالها جهد و ممارست تبدیل به یک مخترع سرشناس، تولیدکننده، عمده فروش و صادرکننده خدمتگزار به مردم ایران شدید، پیام شما به والدین و جوانان چیست؟

پیام من در پیشینه یک صنعتگر به پدر و مادرهای گرامی و جوانان عزیز این است که برای موفقیت باید قاطعانه تصمیم بگیرند. از فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند و منتظر دولت های مختلف نباشند که برای آنان چه راهکاری را ارائه می کنند. در عین حال وظیفه ذاتی دولتمردان این است که تسهیلات لازم جهت ایجاد شغل و برداشتن موانع تولید را فراهم آورند. با این همه نباید به امید آنان دست روی دست گذاشت و هیچ کاری انجام نداد. شما اگر ثروتی هم داشته باشید و یا از طریقی به دست شما برسد، وقتی تجربه کافی در زمینه بازار کار اعم از تجاری، صنعتی نداشته باشید، آن سرمایه هدر می رود و موفقیتی در پی نخواهد داشت.

ما با سیر این شرایط افتخار آن را داشتیم که در عرصه صنعت، اختراع، تولید و صادرات در خدمتگزاری به مردم ایران باشیم. ضمناً ما تا امروز هیچ گونه تسهیلاتی از دولت و بانکهای کشور دریافت نکردیم و در تولید محصولاتمان متکی به منابع داخلی خود بوده ایم؛ به همین دلیل معضل بیکاری که مردم از آن سخن می گویند را به هیچ وجه  قبول ندارم، چون اکثر کسانی که فاقد شغل هستند، در واقع مهارت ندارند‌. متاسفانه بیشتر تحصیل کرده های ما فقط به دنبال مدرک گرایی بوده اند، چنان چه از هر یک از آنها در زمینه تحصیلاتشان سؤال کنید، قادر به پاسخگویی نیستند. به عنوان مثال اگر بخواهید از یک کارشناس کشاورزی درباره قلمه زدن یک درخت کمک بگیرید، از عهده این کار برنمی آید، چرا که همه چیز را به صورت طوطی وار خوانده و پاسخ داده است.

لطفاً راه های ارتباطی مجموعه تحت مدیریت را اعلام فرمایید.

آدرس کارگاه: ملارد- اسفندآباد- خیابان یادگارامام- پلاک ۱۰۷

آدرس دفتر مرکزی:تهران- بلوار انقلاب اسلامی- خیابان بهار- برج بهار- طبقه ۹- واحد ۷۲۰

ساعت کاری از ۸صبح لغایت۱۷

شماره تماس دفتر مرکزی:

02174391260

شماره های همراه:

09912141790

09305419634

برای مشاهده محصولات ماشین سازی سادات صنعت البرز لینک زیر را لمس بفرمائید:

https://instagram.com/msadatco

واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا ، ایتا و آی گپ: 09191636604

 

برچسب ها

سید جواد میری

مدیرعامل ماشین سازی سادات صنعت البرز

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "