افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژهای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با افسانه فلاحتی، مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی تتیس جلب می نماییم:
1402/9/30
به نظر شما مهمترین چالشها و معضلات آموزشگاههای هنری در سطح کشور چیست؟
به نظرم اولین مشکل عدم حمایت ازاین رشته میباشد. همچنین تبلیغات بسیار هزینه بالایی داشته و برای مدیران آموزشگاهها ایجاد محدودیت میکند. در تهران آموزشگاههای بسیار خوبی در زمینه هنرهای تجسمی وجود دارد اما در کرج خیلی کمتر می باشد، لذا برای جذب هنرجو و آگاهی مردم از این مجموعه ها با چالش اطلاع رسانی و تبلیغات مواجه هستیم.
اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودید چه تدابیری برای رفع مشکلات موجود لحاظ میکردید؟
در ابتدا از طریق دستگاه هایی مثل شهرداری فضایی را جهت تبلیغات آن هم با شرایط منصفانه و سهل الوصولتر در
اختیار هنرمندان قرار میدادم مثل بیلبوردهای تبلیغاتی که هزینه بسیار بالایی دارند.
آیا ملزومات هنری ایرانی با انواع خارجی خود قابل رقابت هستند؟
متاسفانه درحال حاضر ملزومات خارجی مرغوبترهستند، اما برندهای داخلی نیز جای رشد دارند، مثل پارس که از کیفیت مناسبی برخورداراست. قطعا برای ارتقاء آنها تبلیغات نقش به سرایی دارد. چراکه در زمینه تبلیغات مربوط به هنر زیاد کار نشده است.
هزینههایی که برای تهیه وسایل مورد نیاز کارهای هنری انجام میشود به چه میزانی است؟
تهیه ملزومات هنری فوق العاده گران قیمت است و باعث شده که افراد با اینکه علاقه فراوانی به هنردارند اما جرأت ندارند سمت رشتههای هنری بروند.ابزار و وسایل خارجی نیز هزینه بالایی دارند، طوری که هنرجویان به صورت محدود قادر به تهیه ملزومات ایرانی هستند. باید در این زمینه راهکارهایی اندیشیده شود.
چنانچه در مقام یک مدیر مسئول تصمیم ساز بودید در این زمینه چه پیشنهاداتی ارائه میدادید؟
تبلیغات مناسبی با توجه به کیفیت و مزایای هر برند انجام داده وآگاهی لازم را به مردم ارائه میدادم. زیرا بسیاری از افراد ابزارها و کاربرد آنها را نمی شناسند همچنین هزینهها و قیمتها را مدیریت میکردم.
رسانهها و فضای مجازی چه کمکی به رشد آموزشگاهها کرده و چقدر اهمیت دارند؟
بسیار زیاد، تقریبا برهمه مبرهن است که اکثر مردم ساعاتی از وقت خود را در فضای مجازی هستند. یقیناً رسانهها نقش به سزایی در این زمینه میتواند داشته باشند. زیرا رسانه حرف اول را در جذب مخاطب میزند، به گونه ای که حتی میتواند از بیلبوردهای تبلیغاتی هم موثرتر باشد.