مریم عشقی، مدیر سالن زیبایی آریایی:

رسانه ها امکان دسترسی به محتوا را در سراسر دنیا فراهم می ‌کنند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مریم عشقی، مدیر سالن زیبایی آریایی جلب می‌ نماییم:

1402/10/5

با توجه به چالش‌ ها و محدودیت ‌های حرفه شما آیا راهکاری وجود دارد که بتواند در بهبود وضعیت اقتصادی و شرایط کاری آرایشگران کمک رسان باشد؟

با افتخار خدمتگزار بانوان شهر کرج، به عنوان یک آرایشگر بومی و ساکن این شهر، فعالیت خود را در این زمینه آغاز نموده ام. در حرفه‌  آرایشگری، با چالش‌ های فراوانی مواجه هستیم که بزرگترین آن ها مربوط به عدم آینده‌ ای مشخص است. برای ما آرایشگران، کارمان تنها منبع درآمد و پس‌انداز است و هیچگونه حمایت بیمه ‌ای از سوی سازمان‌ ها و یا ارگان‌ ها دریافت نمی کنیم. همچنین، فروشگاه‌ های اختصاصی برای آرایشگران جهت فروش محصولات وجود ندارند و مجبوریم محصولاتمان را از فروشندگان مختلف به صورت جداگانه تهیه نمائیم. متأسفانه، در حال حاضر تعاونی خاصی نیز برای ما در این زمینه وجود ندارد.

یکی از انتظارات کوچک ما، قرار دادن بانوان آرایشگر تحت پوشش بیمه است. اتحادیه کاری خاصی برای ما تشکیل نشده است و این امر باعث نگرانی افراد فعال در این زمینه خواهد شد. در حال حاضر، ما با هر دو برند های خارجی و بومی کار می ‌کنیم، و انتخاب برند بستگی به تقاضا و هزینه مشتریان دارد.

به نظر سرکار عالی آیا محصولات ایرانی با همتایان خارجی قابل قیاس هستند؟

اکنون، برندهای خوبی وجود دارند که قادر به رقابت با محصولات خارجی هستند، به عنوان مثال محصولات بدون آمونیاک در زمینه رنگ مو. این محصولات در حال رقابت با محصولات خارجی می باشند. با این حال، باید توجه داشت که محصولات خارجی بر اساس پوست و پیگمنت اروپایی طراحی شده‌ اند و با ما به عنوان افراد شرقی با ترکیبات رنگی متفاوتی که داریم، سازگار نیستند. بنابراین، محصولات خارجی نمی ‌توانند به خوبی با ما عمل نمایند که اگر این چنین بود تاثیر بسیار مثبتی در تاریخچه ما داشت.

از نظر آسیب ‌پذیری پوست و مو، درصد آسیب ناشی از محصولات خارجی کمتر است، زیرا پوست و مو با حساسیت بیشتری روبرو هستند و محصولات کمتری آمونیاک دارند.

عدم ثبات در کیفیت محصولات آرایشی موجب بروز چه مشکلاتی می شود؟

زمانی که یک محصول تبلیغ ویژگی‌ های آن معرفی می‌ شوند، انتظار می‌ رود که محصول واقعی که به تولید می‌ رسد دقیقاً ویژگی ‌هایی را که معرفی شده است، داشته باشد. اما متأسفانه در صورتی که محصولات ایرانی تولید می‌ شوند، اغلب در سری اولیه یا در مدت زمان کوتاهی پس از تولید کیفیت و عملکرد خوبی دارند، اما پس از گذشت مدتی، کیفیت آن‌ ها کاهش می‌ یابد و عملکرد و پیگمنت آن‌ ها نیز تضعیف می شود.

رسانه ها چگونه می توانند در توسعه فعالیت شما تاثیر گذار باشند؟

تبلیغات بسیار تأثیرگذار هستند و با استفاده از رسانه‌ ها می ‌توان به صورت عمومی در سطح جهانی و کشوری شناخته شد. این تبلیغات باعث می‌ شود که محصولات به صورت عمومی معروف شده و تبلیغات دیگر از حالت خاص و محدود خارج شوند.با استفاده از فضای مجازی، می ‌توان در سطح جهانی فعالیت کرده و شناخته شد. این رسانه امکان دسترسی به محتوا را برای بازدید کنندگان از هر نقطه‌ای از کشور فراهم می ‌کند و محدودیت‌ ها را برطرف می‌ نماید.

 

برچسب ها

مریم عشقی

سالن زیبایی آریایی

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "