گفتگو با دکتر علیرضا معقولزاده و مسئول فنی کلینیک درمان وابستگی اندیشه نوین

1402/8/11

 

افتخار این را داشتیم تا با دکتر علیرضا معقولزاده، موسس و مسئول فنی کلینیک درمان وابستگی اندیشه نوین در استان البرز گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی جلب می‌نماییم:

معرفی کاملی از خودتون و مجموعه معظمتون بفرمایید.

کلینیک ما از سال ۱۳۸۷ راه اندازی شده و از سال ۱۳۸۸ در محل فعلی که در ۴۵ متری گلشهر است فعال است.

اندیشه نوین یک مرکز درمان سرپایی وابستگی‌ها است که عمده مراجعین ما وابستگی به مواد دارند البته ما در زمینه انواع وابستگی کار درمانی انجام می‌دهیم مواد الکل عادت‌های رفتاری کاری و تمام وابستگی‌هایی که می‌تواند زندگی یک فرد را دچار اختلال کند.

درمان سرپایی به دو دسته تقسیم می‌شود خدمات درمان دارویی و روان درمانی درمان دارویی ما بیشتر شامل داروهای نگهدارنده است که با کمک آن مصرف مواد را برای مراجعینمان قطع می‌کنیم و فرد به مدت حداقل ۶ ماه دارو استفاده می‌کند سبک زندگی فرد عادی می‌شود نیاز به خرید و مصرف مواد ندارد و تغییرات رفتاری مصرف را نخواهد داشت و یک زندگی نرمال پیدا خواهد کرد با این تفاوت که روزی یک بار دارو مصرف می‌کند.

همچنین در کنارش قسمت اصلی و مهمی که به بیماران کمک می‌کنیم درمان وابستگی‌های فکری بیماراست و درمان مشکلات زمینه‌ای که باعث وابستگی مراجعه ما به مصرف یک ماده شده است که زمان این قسمت دوم می‌تواند از۶ماه و یا طولانی‌ترهم باشد قطعاً مثل هر مرکز درمانی تجربیات موفق و کمک بسیار زیادی به همشهریان داشتیم.

از تجربیات خود در طول این مدت صحبت کنید.

مراجعینی که بسیار ناامید پیش ما آمدند و احساس می‌کردند که دیگر خوب شدنی نیستند بهبود پیدا کردند. به عنوان مثال: به دلیل پروتکل‌های درمانی کوتاه مدتی که استفاده می‌کردند یا ترک‌هایی که کوتاه مدت و به صورت بستری‌های چند روزه بوده یا نگهداری در مرکز کمپ صورت گرفته شده است، پس از مراجعه به مرکز ما و مشاوری که برایشان انجام شده و مسائلی که پیدا کرده بود خداروشکر حل گردید، و در نهایت با یک درمان موفق از مرکز ما خارج شدند. از این موارد در طول ۲۰ سال گذشته زیاد بوده است که باعث دلگرمی ما و ادامه فعالیتمان است.

مجموعه شما چه خدماتی را به مردم عزیز کشورمون ارائه میدهد.

ما در مرکز درمان اندیشه نوین هدفمان ارائه خدمات در سطح عالی است به هر حال هم کارهای روانشناس با سطوح و مهارت‌های مختلف با ما همکاری می‌کنند که در زمینه‌های مختلف بتوانیم مسائل و مشکلات بیماران را به نحو احسن حل کنیم  و همچنین هدف ما در کنار درمان دارویی که قسمت اصلی و شروع درمان است این می‌باشد که کیفیت خدمات روان درمانی مان را بالا ببریم که بیمارهای ما در یک دوره نگهدارنده مسائل زمینه‌شان حل شده باشد و وقتی که از درمان خارج می‌شوند و مسیر زندگی عادی راه پیدا می‌کنند مشکلی وجود نداشته باشد که آنها را وادار کند تا دوباره به سمت وابستگی‌های خودشان بروند.

مراجعان شما از چه مزایایی بهره مند می‌شوند؟

قطعاً مراجعین ما یکی از مزایایی که در مرکز ما خواهند داشت این است که سطح خدمات ما برای آنها تعیین می‌شود یعنی از خدمات با سطح متفاوت می‌توانند بهره‌مند شوند بسته به مشکلات زمینه‌ای و فردی میزان مهارت‌ها و غیر سطح متفاوتی از خدمات را دریافت خواهند کرد ما سعی کردیم که این وجه تمایز را در مرکز خود برای مراجعین خود محسوس کنیم.

تعرفه ها به چه صورتی می‌باشد؟

تعرفه‌های مرکز و مطابق تعرفه‌های درمانی است  که بسته به تعداد دفعات جلسه دارویی که مصرف می‌شود میزان مصرف و غیره سطح متفاوتی دارد و در جلسه اول به بیمار اعلام می‌شود.

کلام آخر

به عنوان سخن پایانی خدمت مخاطبین عرض کنم که وابستگی که اصطلاحا به آن اعتیاد گفته می‌شوند یک بیماری کاملا خوب شونده است درسته  مزمن است و بیمار را خسته می‌کند عوارض زیادی در زندگی فرد روابط او خانواده او کار او و غیره به جا می‌گذارد، ولی وقتی که درمان شروع می‌شود کاملاً بهبود یافته و تمام این عوارض از زندگی بیمار خارج می‌شود.

یک نکته وجود دارد و آن هم این است که مثل همه بیماری‌های دیگر خطر عود یا برگشت دارد که آن هم اگر فرد مهارت خودش را بالا ببرد یعنی درسطحی که خود بداند در موقعیت‌های پراسترس اطراف چه کند احتمال عود به حداقل می‌رسد و چون با روش‌های درمان آشنا است اگرهم لغزشی باشد فقط در سطح لغزش حفظ می‌شود و مجدداً درمان می‌شود و به زندگی خود برمی‌گردد نکته قابل توجه این است که خسته نشوید ناامید نشوید از درمان وقتی که مشکلات به صورت اصولی حل شوند به زندگی عادی خود باز می‌گردید و فرقی نمی‌کند در چه مرحله‌ای از وابستگی باشید.

ازسوی مصرف تفننی تا بیماری که تمام توانمندی خودش را از دست داده است مراجعین محترم مرکز اندیشه نوین می‌توانند با تماس با شماره‌های مرکز و تعیین وقت قبلی از خدمات مرکز بهره‌مند شوند دقت کنند که حتماً باید با تعیین وقت قبلی باشد زیرا جلسات مشاوره زمانبر است به امید روزی که با آموزش و  پیشگیری کامل در سطح نوجوانان  شاهد جامعه‌ای عاری از وابستگی باشیم. 

مخاطبان ما چطور می‌توانند با مجموعه شما ارتباط برقرار کنند؟

زمان فعالیت: فعالیت صبح و بعد از ظهر از ساعت: الی 13 و 16 الی 19:30

آدرس: کرج ۴۵متری گلشهر، نبش اختر شرقی، ساختمان نیکخواه، طبقه دوم واحد 5 کلینیک اندیشه نوین

شماره های تماس:

۰۲۶۳۴۶۰۵۴۷۷

۰۲۶۳۴۶۰۵۶۱۸

۰۲۶۳۴۶۰۶۱۱۰

۰۲۶۳۴۶۰۸۶۵۴

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "