به بهانه سفر رئیس جمهور به البرز؛

بی نیازی کشور از منسوجات بی بافت " اسپان باند"

یکی از طرحهایی که در سفر دوم آیت الله رئیسی، رئیس جمهور به استان البرز به بهره برداری رسید طرح توسعه شرکت بی بافت گستر جهان بود که با حضور علی آبادی وزیر صمت، افتتاح شد.

1402/9/27


به گزارش جام جم البرز،رئیس هیات مدیره شرکت بی بافت گستر جهان در مراسم افتتاح این طرح،  گفت : این شرکت از سال 1395 تاکنون در زمینه تولید منسوجات بی بافت و تولید محصولاتی همچون "اسپان لیس" و "ملت بلون" فعالیت دارد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشور در زمینه این محصولات است.

محمد رضا محمدی طامه افزود : منسوجات بی بافت اسپان لیس در صنایع پایین دستی و برای تولید لباس های بیمارستانی و جراحی، لایی چرم مصنوعی، دستمالهای پاک کننده سطوح و ظروف و انواع دستمالهای مرطوب برای مصارف آرایشی و بهداشتی و نیز منسوج نبافته ملت بلون برای تولید ماسک های بهداشتی استفاده می شود.

او ادامه داد : طرح توسعه شرکت بی بافت گستر جهان از سال 1400 و برای تولید منسوجات نبافته " اسپان باند " آغاز شد و با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا، طی مدت کمتر از 21 ماه با جدیدترین ماشین آلات جهان به مرحله تولید رسید.

به گفته محمدی طامه، برای بهره برداری از این طرح، هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی انجام و برای 200 نفر در بزرگترین شهرک صنعتی کشور در اشتهارد، شغل ایجاد شد.

منسوجات نبافته اسپان باند در زمینه تولید لباسهای بیمارستانی، پوشک نوزاد و نوارهای بهداشتی استفاده می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت بی بافت گستر جهان خاطرنشان ساخت : نخستین بار در ایران اسپان باند با گرماژ هشت در این شرکت تولید شد و توان تولید محصول تا گرماژ 130 نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در کمتر از 2 ماه از راه اندازی خط تولیداسپان باند نه تنها نیاز داخلی تامین شده بلکه صادرات را هم آغاز کردیم و زمینه برای صادرات 15 میلیون دلاری فراهم شده است.

با آغاز فعالیت این مجموعه، کیفیت محصولات بهداشتی افزایش و قیمت این محصولات هم کاهش یافت.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "