زهرا مسگری ،متخصص زنان و زایمان

پیشگیری بهتراز درمان است

1402/10/9

افتخار داشتیم در خدمت سرکار خانم دکتر زهرا مسگری  متخصص زنان و زایمان و نازایی فلوشیت جراحی زنان سزارین و زایمان طبیعی باشیم.

مشکلات و مسائلی که در حیطه فعالیت شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟

متاسفانه تغییر الگوی مقاربت‌های جنسی مهمترین مشکل بیماران خواهد بود ویروس ‌های مختلف از قبیل زگیل‌های تناسلی که ۱۷۰ نوع از این ویروس شناخته شده است که دو نوع تایپ ۱۶ و ۱۸ معمولاً ۷۰ درصد از سرطان‌های دهانه رحم را در پی خواهد داشت.

متاسفانه خیلی از بیماران از این ویروس‌ها بی‌ اطلاع هستند و به راحتی به دلیل نداشتن آگاهی باعث سرایت به دیگر افراد جامعه می شوند.

راه حل شما برای بهبود شرایط فعلی چیست؟

بهترین راه حل تست پاپ اسمیر برای خانم‌ها و برای آقایان از طریق آزمایش خون خواهد بود اما متاسفانه به علت عدم پوشش بیمه  و مبلغ زیاد غربالگری در این زمینه ؛سرایت این بیماری بسیار با سرعت در حال انجام است.

با توجه به تخصص زنان و زایمان که در حیطه فعالیت بنده هست از مسئولین درخواست می‌کنم هزینه‌های غربالگری را در بیمه قرار دهند تا بتوانیم بیماران را شناسایی و از سرایت به همدیگر جلوگیری کنیم.

نقش رسانه چقدر می‌تواند در بهبود شرایط فعلی تاثیرگذار باشد؟

قطعاً رسانه‌ها نقش بسیار بالایی خواهند داشت در زمینه اطلاع رسانی و نحوه اینکه سرایت چگونه خواهد بود نقش اصلی رسانه را در پی خواهد داشت متاسفانه به علت هزینه بالا آحاد مردم برای تست و غربالگری مراجعه نمی‌کنند و زمانی مطلع بیماری خواهند شد که دچار سرطان‌های دهانه رحم خواهند شد که با توجه به تاخیردردرمان امکان بهبودی دیگر نمی باشند.

توصیه و سخن پایانی

با توجه به علم به روز دنیا همه مردم می‌بایست در سنین مختلف از واکسن گارداستیل استفاده کنند و این تزریق می‌تواندمانع پیشگیری و یا راه حل جلوگیری از بیماری می باشد.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "