ساماندهی دفاتر مشاور املاک در البرز با جدیت دنبال شود

استاندار البرز با اشاره به شعار سال و نقش تولید مسکن در کاهش تورم، گفت: باید از تمامی ظرفیت های مردمی، انبوه سازان بخش خصوصی، خیرین و تعهدات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای تولید مسکن ارزان در استان باره برداری کنیم.

1402/3/17

به گزارش جام جم البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در جلسه قرارگاه مسکن استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با قدردانی از اتحادیه مشاوران املاک استان، گفت: سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شد و ساماندهی و ضابطه مند کردن دفاتر املاک در دستور اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی شفاف در خصوص حق الزحمه مشاوران املاک بدرستی شکل گرفت و انتظار می‌رود که استمرار و تداوم داشته باشد. 

عبداللهی گفت: شناسایی و تعیین تکلیف دفاتر مشاور املاک فاقد جواز و پروانه باید با جدیت دنبال و فواصل قانونی اعمال شود.

وی افزود: جمع آوری مبایعه نامه های کاغذی و ثبت معاملات در سامانه، اقدام برای اخذ جواز کسب، اطلاع رسانی شفاف در خصوص حقوق موجر و مستاجر، دریافت رسید مبالغ پرداختی در دفاتر و... از جمله موضوعاتی است که ضرورت دارد اجرایی شود.

استاندار البرز گفت: جلسات قرارگاه مسکن با موضوع ساماندهی دفاتر املاک و نظارت بر معاملات خرید، فروش و اجاره مسکن در شهرستان ها به ریاست فرمانداران برگزار شود.

وی با اشاره به شعار سال و نقش تولید مسکن در کاهش تورم، افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های مردمی، انبوه سازان بخش خصوصی، خیرین و تعهدات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای تولید مسکن ارزان در استان باره برداری کنیم.

عبداللهی گفت: در این راستا شهرداری‌ها نقش موثری دارند چراکه اعمال تخفیف‌های ویژه، اعطای پروانه ساخت رایگان، نظارت بر روند ساخت و ساز و... مشوق و راهگشا خواهد بود. 

وی افزود: شهرداری‌ها با توجه به افزایش درآمدها از محل ارزش افزوده و تعیین تکلیف ساختمان های فاقد سند، باید در جهت ساخت مسکن، احداث سالن های ورزشی و مجموعه‌های بهداشتی و درمانی، همراه استان باشند‌.

استاندار البرز گفت: از این طریق طی همکاری و هم افزایی بین مسؤولان می‌توانیم سرانه.ها را ارتقا دهیم و روند ارائه خدمات را تقویت کنیم.

وی افزود: باید تعهدات خود را در نهضت ملی مسکن با برنامه ریزی و اقدامات قرارگاهی، محقق کنیم.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "