داریوش آقازاده، مدیر شرکت دادا سازه البرز و دکوراسیون داریوش:
1402/3/21
امروزه اهمیت طراحی
مناسب فضای داخلی منزل، محیط کار و تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش،
امری انکار ناپذیر است. هرچند استفاده از میلگرد و رابیتس و متعاقب آن گچ یا سیمان
سالهاست در کشور ما رواج دارد، اما در طول این مدت نحوه طراحی داخلی به ویژه طراحی
دکوراسیون سقف، دستخوش تغییرات بسیاری شده است. در این زمینه روزنامه جام جم
البرز با داریوش آقازاده، مدیرشرکت دادا سازه البرز و دکوراسیون داریوش وارد گفتگویی اختصاصی شده است که در
ادامه به تفصیل می خوانید:
ضمن اشاره
به فعالیت هایتان، پیشنهادات خود را جهت موفقیت و پیشرفت افراد در مشاغل مختلف
مطرح نمایید.
اینجانب حدود ۲۷ سال
است که در این حوزه فعالیت خود را آغاز نموده ام. طی این مسیر با سعی و ممارست فراوان
و کارگری به جایگاه مدیریت رسیده ام. برای دستیابی به موفقیت در ابتدا و آغاز هر فعالیتی
باید آموزش ها و تعالیم لازم را در آن زمینه کسب نمایید. چرا که هر شغلی برای
پیشرفت و توسعه بیشتر نیاز به آموزش دارد. پس از آموزش و تعلیم کافی چنانچه قصد
تاسیس مجموعه ای را دارید، باید تحقیق و تفحص کافی در رابطه با جوابدهی فعالیت در
آن منطقه انجام دهید.
در خصوص
مشکلات موجود در حیطه فعالیت خود توضیح فرمایید.
یکی از مشکلات بزرگ
این حرفه عدم آنالیز و بررسی منطقه مورد نظر است که موجب آسیبهای بسیاری در کار می
شود. بزرگترین مشکل ما فقدان و نبود
استانداردهای کافی در بخش های فعالیت ما و همچنین عدم آموزش کافی توسط مراکز فنی و
حرفه ای است. متاسفانه با وجود دریافت مدرک، آموزش زیادی صورت نگرفته و برای شغل
ما ظرفیت شناسی انجام نمی شود. اشخاص زیادی وجود دارند که از طریق آموزش در رسانه
های مجازی به بازار کار وارد می شوند، در حالی که در این حرفه باید تلاش و تجربه
زیادی را کسب نمود. این دسته از افراد زمان ورود به عرصه شغلی متوجه می شوند که در
واقع کاری از عهده آنها بر نمی آید و در این رابطه نیز کسی پاسخگو نیست. افراد
زیادی وجود دارند که با وجود مدارک شغلی فراوان، قادر به انجام فعالیت نیستند.
در حال
حاضر صنعت دکوراسیون در ایران چه جایگاهی دارد؟
این صنعت در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و
فعالیت در سبک های جدید انجام می شود. متاسفانه در ایران فرهنگ دکوراسیون به جامعه
القاء و تزریق نشده و در واقع نیازمند بازنگری است.
بنابراین مدیران باید آموزش های لازم را
در کشورهای دیگر طی نمایند. در این حوزه سبک ها و روش های جدید زیادی در دنیا
وجود دارد. متاسفانه فرهنگ جامعه ما به این صورت است که در همه جا حضور داریم، همه
خود را صاحب سبک می دانند اما هیچ اطلاعات مفیدی در اختیار ندارند. در حال حاضر
مشتریان ما در این زمینه آگاهی کافی دارند، بنابراین انتظار آنها ارائه خدمات با کیفیت و درجه یک است.
نقش رسانه
و تبلیغات را در پیشبرد اهداف چگونه ارزیابی می کنید؟
تبلیغات و رسانه در
همه جا حرف اول را می زنند. تبلیغ در رسانه می تواند شما را به توسعه و اهدافتان
نزدیک تر کند، اما چنانچه هدف، منفی باشد آسیب رسانه بسیار بیشتر خواهد شد. دنیای
مجازی در حال حاضر پیشرفت زیادی نسبت به دیگر رسانه ها دارد. در صورت نبود رسانه،
بسیاری از مشاغل فعال از میان خواهند رفت.