معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز خبر داد؛

پاکسازی کامل جاده سیلابی چالوس تا ۱۰ روز آینده زمان می برد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: جاده چالوس تا ۱۰ روز آینده کاملا پاکسازی می شود اما قابل بهره برداری نیست.

1402/3/28

به گزارش جام جم البرز،احمد افضلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از آخرین اقدامات انجام شده در زمینه پاکسازی جاده چالوس از گل و لای ناشی از سیلاب در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس پس از پاکسازی جاده چالوس عملیات اصلاح هندسی ، نصب تابلوها و تجهیزات هدایت مسیر ، روشنایی تونل ها را خواهیم داشت .
وی بیان کرد: اکنون مخابرات درحال اصلاح فیبر نوری برای همراه اول است که تمام این اقدامات زمان بر بوده و نباید عجله برای بهره برداری از این جاده تا ایمن سازی کامل داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: تونل ۲ و سه در جاده چالوس در حال پاکسازی است و عوامل راهداری به صورت شبانه روزی درحال جمع آوری گل و لای ناشی از بروز سیلاب دراین جاده هستند .

وی گفت: در تونل ۲ بین قسمت الف و ب نیاز است اقدامات بیشتری برای پاکسازی صورت گیرد .
افضلی با اشاره به بروز چند ریزش در جاده چالوس از جمله یک ریزش در تونل یک گفت: تمام تلاش ها برای پاکسازی و ایمن سازی کامل این جاده توسط عوامل راهداری درحال انجام است و از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نمی شود.

سیل شامگاه پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه جاری به بیش از ۲۰ کیلومتر از جاده کرج - چالوس آسیب وارد کرد و سبب انسداد این مسیر شد.

بیش از ۵۰ دستگاه خودرو در حادثه سیلاب این جاده خسارت کلی و جزیی دیدند و ۱۹ نفر مصدوم و ۲ نفر مفقود شدند.

همچنین ریزش کوه و انتقال رسوب به محدوده سد و رودخانه کرج سبب انسداد مسیر خروجی آب این سد گردید که با تلاش گروه‌های فنی و مهندسی دریچه سد کرج پاکسازی و مشکل قطعی و افت فشارآب در بسیاری از مناطق کرج حل شد.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "