1402/4/7
طراحی یکپارچه آشپزخانه
منازل با استفاده از لوازم
توکار، موجب می شود که به مکانی با ظاهری زیباتر تبدیل شوند. سید محمد حسن مرتضوی، یکی از فعالان خوشنام لوازم خانگی توکار است که مدیریت سه مجموعه با عنوان
دلتون در این حوزه را بر عهده دارد . این مدیر زبده و توانمند، دارای سابقه ای درخشان و پیشینه ای بلند
مدت است. بنیان گذار مجموعه تخصصی دلتون با بهره گیری از تجربیات پانزده ساله خود توانسته است در شهرستان های پرمصرف کشور، انبارهایی را تاسیس کند. از این رو سهولت
در انجام امور را افزایش داده و کالا را به مشتری های خانگی و یا همکاران خود، سریع تر و راحت تر می رساند. از این رو خبرنگار روزنامه جام جم البرز با این مدیر مجرب و متخصص گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن
از نگاه شما می گذرد:
به
نظر جنابعالی، اصلی ترین و مهمترین راز موفقیت مشاغل
در چیست؟
مداومت و استمرار در انجام همه
کارها، اصلی ترین و مهمترین راز موفقیت در هر صنف محسوب می
شود.
از دیدگاه شما مهمترین
دغدغه خریدار و فروشنده در صنف لوازم خانگی، چه مسئله ای است؟
یکی از دغدغه های موجود برای مغازه دار و مصرف کننده این است که به محصول مورد
نظر به سرعت دست یابد؛
واقعیت امر این است که محصول، موجود است، ولی به دست مشتری نمی رسد؛ در شهرهای دیگر نیز روال به همین صورت است. به عنوان مثال، یک خریدار به فروشگاهی
در شهرستان مراجعه
می کند و
نیاز دارد کالا را همان روز تحویل بگیرد. در اینجا همکار ما با مشکل تامین کالا مواجه
می شود.
عملکرد اتحادیه را در
این حوزه چگونه ارزیابی می کنید؟
اتحادیه فروش لوازم خانگی، عمدتا مسائل کلی را در نظر می گیرد، چارچوب ها
و قوانین اصلی
که در هر صنفی رعایت می شود، اما در مسائل ذکر شده، به میزان
کافی یاری دهنده اهالی
اصناف نیست.
چنانچه
جنابعالی، یکی از اعضای اتحادیه بودید، چه اقداماتی در راستای بهبود وضعیت
فعلی انجام می دادید؟
اگر از اشخاص مهم و تاثیرگذار اتحادیه بودم، اولین قدمم در راستای تغییر فضای سنتی و اینترنت بود؛ زیرا در صنف ما بین فضای فروش آنلاین و سنتی، اختلاف به وجود آمده است که
گاهی اختلاف قیمت به یک تا دو میلیون نیز می رسد. در بخش سنتی به دلیل میزان بیشتر هزینه های جاری مانند: حقوق
کارکنان، اجاره مغازه و... قیمت مصرف کننده افزایش می یابد. در مقابل و در بخش فروش اینترنتی، قیمت به کف می رسد. چون هزینه ها کمتر است و محصول، با حاشیه سود پایین عرضه می شود. برای
اینکه کمتر شاهد تنش های این چنینی باشیم، بهتر است بستری فراهم شود تا به
مدیریت قیمت ها در سطح کشور بپردازد نه سطح شهر.
کیفیت محصولات داخلی را
نسبت به همتای خارجی چگونه توصیف می کنید؟
اجناس داخلی از نظر
قیمت، نمی توانند رقابتی با جنس های خارجی داشته باشند. برای حضور دربازار جهانی باید
قدرت رقابت داشت تا اجناس به کشورهای همسایه صادر شوند. با توجه به این موضوع که
خریدار هست، برای اینکه بتوانیم سهم بیشتری از این بازار را تصاحب کنیم باید با
برند های مطرح دنیا مانند بوش به رقابت بپردازیم. به عنوان مثال یک گاز رده خوب را در
نظر بگیرید، در ایران دوازده میلیون است و در اروپا هفت میلیون.
به
موضوع مهم رقابت اشاره کردید؛ رسانه در این زمینه چه نقشی را ایفا می کند
و جنابعالی چه توصیه ای برای پیشبرد اهداف در این حوزه دارید؟
رسانه، یکی از مهمترین و اصلی ترین
ابزار در حیطه کسب و کارهای کل جامعه است. پیام رسان های داخلی باید فعالیتشان را بیشتر
و امکاناتشان را گسترش دهند تا من نوعی میهن دوست، امکان فعالیت در رسانه داخلی را
داشته باشم.
راه
های ارتباطی
اهالی استان البرز با مجموعه دلتون را اعلام کنید.
نشانی: کرج- طالقانی جنوبی- ساختمان
ولیعصر
ساعت کاری مجموعه دلتون از ۹ صبح لغایت
۲ ظهر و از3 تا 6 عصر می باشد.
نشانی سایت : WWW.DLTON.IR
شماره تماس: 09105422682