1402/4/8
روزنامه جام جم البرز با سید شهریار علوی، مدیر فروشگاه سرزمین سبز گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
چای ایرانی متضمن سلامت افراد و بسیار سودمند است. علاوه بر آن در بخش اقتصاد موجب گردش مالی میان کشاورز و کارخانه دار می شود. طی سال های اخیر تبلیغات رسانه ای موجب آشنایی بیشتر مردم نسبت به این موضوع شده است؛ ولی ضروری است که اقدامات بیشتری در این حوزه صورت پذیرد. در این زمینه مسئولین باید در کانال های توزیع حمایت بیشتری از هم صنفان ما به عمل آورند. ما نیز به عنوان توزیع کننده باید با مصرف کنندگان ارتباط بهتری برقرار کنیم؛ چرا که معرفی بیشتر به مصرف کننده موجب می شود که محصولات بیشتری به آنها عرضه کنیم.
چالش اصلی در این حوزه، تعارض بین مصرف کننده و خریدار است. بنابراین فروشندگان باید نگرش خود را نسبت به نوع کالای ارائه شده و درک متقابلی که به مصرف کننده دارند تغییر دهند؛ این موضوع موجب می شود برای عرضه بازار بهتری پیدا کنند. در وهله اول باید فروشندگان آموزش های تخصصی و حرفه ای را در این در زمینه طی کنند . فعالان حوزه خواربار باید سطح دانش و آگاهی خود را ارتقا دهند. همچنین در زمینه آموزش باید تاکید بیشتری داشته باشیم تا نتیجه بهتری حاصل شود. در حال حاضر خرید مصرف کنندگان بسیار پیچیده تر شده و با دقت بیشتری خرید می کنند. رسانه در بروز و ظهور و بهبود تصویر ذهنی مشتری بسیار تاثیر گذار است.
در زمینه بازاریابی در ابتدا باید نیاز های مصرف کننده مورد بررسی و نظارت قرار گیرد و سپس کالای مورد نظر باتوجه به نیازهای مصرف کننده تولید شود.
سلامت چای ایرانی و کیفیت آن نسبت به همتای خارجی بهتر است. این چای به دلیل اینکه داخل کشور تولید می شود مدت زمان کمتری در انبارها ذخیره می شود و با سرعت بیشتری در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.