دکتر مرضیه نیکزاد، مدیر باشگاه ورزشی رایکا:

همه مردم ایران، رسانه هستند

1402/4/11

ورزش کاراته یکی از محبوب ترین ورزش‌های رزمی جهان محسوب می‌شود. ورزش‌های رزمی به ایجاد هماهنگی میان اعضای بدن و ایجاد تمرکز ذهنی می‌پردازند. کاراته یکی از دینامیک ترین شکل‌های ورزش‌های رزمی محسوب می‌شود. یک کاراته کا (karateka) آموزش دیده می‌تواند میان ذهن و بدن خود توازن برقرار کند، در نتیجه فرد می‌تواند به میل خود نیروی فیزیکی قابل توجهی را در موقعیت‌های مورد نیاز استفاده کند. در همین رابطه روزنامه جام جم البرز با دکتر مرضیه نیکزاد، مدیر توانمند باشگاه ورزشی رایکا وارد گفتگویی اختصاصی و ویژه شده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

رویکرد ورزش های رزمی خصوصا سبک کیوکوشین را توضیح دهید.

تمامی ورزش های رزمی خوب هستند، ما باید نگاهی متفاوت تر‌ نسبت به آنها داشته باشیم. خاور دور، روسیه و ازبکستان درباره ورزش کیوکوشین کاراته مقالات بسیاری را ثبت کرده اند. در تمامی مقالات به ورزش های رزمی اشاره شده است؛ زمانی که ورزش به سمت حرفه ای سوق پیدا می کند، تاندون آشیل کوتاه می شود ولی در ورزش کیوکوشین این اتفاق نمی افتد و می توانیم اعلام کنیم که یک ورزش اصلاحی و بسیار مفید است.

با توجه به تحقیقات شما در این حوزه، ورزش کیوکوشین چگونه می تواند در زندگی افراد موثر واقع شود؟

بنده در مورد تمام تکنیک های این ورزش تحقیق کرده ام. حرکات این ورزش از نظر متابولیسم بدن درست است و یک روش زندگی به حساب می آید؛ هنرجویان با منش احترام آشنا می شوند و با احترام وارد و خارج می شوند. تمرکز در این حوزه اهمیت بسزایی دارد، از قدیم گفته اند که عقل سالم در بدن سالم است وقتی شما یک قدرت خوب و بدن سالم داشته باشید، مسلما اعتماد به نفس بالایی دارید.

با چه آرمانی قدم بر این عرصه گذاشتید و چه مدت از شروع آن می گذرد؟

حدود سی سال است که کاراته را تدریس می کنم، هدف مالی نداشتم و همیشه فقط عشق به کار بوده است‌. در باشگاه های دولتی هیچ امکاناتی وجود ندارد و حتی سرمایش خوبی برای فصل تابستان وجود ندارد. تمایل داشتم مدیران با ما همکاری کنند تا بچه ها دیده شوند و برای حضور در کلاس انگیزه پیدا کنند. نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ شاگرد را تعلیم داده ام و از این بابت خدا را شاکرم که به جای اتلاف وقت آموزش دیده اند و این موضوع باعث رضایتمندی خانواده هایشان هم شده است. حدود یکسال است که خودم مدیریت باشگاه را بر عهده دارم.

معضلات و مشکلات در این زمینه و تاثیر رسانه را توصیف کنید.

مشکلات بسیاری در این مسیر وجود دارد، مانند اجاره سالن و... . برای برگزاری هر دوره از مسابقات باید هزینه جداگانه پرداخت و اجازه به سختی صادر می شود، حمایتی هم صورت نمی گیرد. تمام مربیان ما با عشق کار می کنند تا بچه ها رشد کنند. در دنیای امروز مردم با رسانه در ارتباط هستند و به تعداد هشتاد میلیون انسان رسانه داریم که رقم بسیار بالایی است. همه مردم کشور رسانه هستند.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "