بتول بلبل آبادی مدیر و موسس آموزشگاه زبان پدیده آراد:

باید از فعالیتهای فرهنگی حمایت های بیشتری صورت گیرد

1402/4/12

یادگیری زبان مهارتی است که برای هر شغل و جایگاهی لازم و ضروری می باشد. دانش زبان خارجی یکی از مهمترین اهدافی است که بسیاری از افراد برای مهاجرت و یا دریافت مدرک زبان و آیلتس به آن نیاز دارند. موسسات زبان با برگزاری کلاس های مختلف در سطوح متفاوت از مقدماتی تا پیشرفته برای آموزش زبان فعالیت می کنند. در هر آموزشگاه کتاب های مختلف با تکنیک های متفاوت برای آموزش زبان تدریس می گردد. در این خصوص روزنامه جام جم البرز با بتول بلبل آبادی، موسس و مدیر متبحر آموزشگاه زبان پدیده آراد گفتگویی اختصاصی و ویژه انجام داده است که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

ضمن معرفی خود، از عملکرد آموزش و پرورش در زمینه فراگیری زبان انگلیسی توضیح فرمایید.

بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مترجمی زبان و موسس و مدیر آموزشگاه زبان پدیده آراد در شهرستان اشتهارد هستم.

در ابتدا از اداره آموزش و پرورش استان البرز و نیز شهرستان اشتهارد به دلیل همکاری با این موسسه قدردانی و تشکر می کنم؛ چرا که در ابن امر خطیر پشتیبان ما هستند. همچنین مسائل مختلف را مورد بررسی و رصد قرار داده و نسبت به آن ها دغدغه دارند.

در حوزه فعالیت های آموزشی خود با چه معضلاتی مواجه هستید؟

 مشکلات بسیاری در مسیر فعالیت آموزشگاه ها قرار دارد. طی سالهای اخیر به دلیل پاندمی کرونا، آموزشگاه ها مرز ورشکستگی را لمس کردند. متاسفانه مجتمع های آموزشی مشمول دریافت تسهیلات از هیچ ارگانی نمی شوند و به صورت  خصوصی و خودگردان فعالیت می کنند. در آن دوران دشوار نیر مجوز فعالیت و آموزش حضوری وجود نداشت.

همچنین کلاس های مدارس نیز بصورت مجازی برگزار می شد که در ابتدا عملکرد مطلوبی نداشت. به همین علت ما به ورشکستگی نزدیک شدیم. مضاف بر هزینه اجاره بها، حقوق پرسنل را نیز باید پرداخت می کردیم؛ ولی متاسفانه هیچ گونه حمایتی صورت نگرفت. در این راستا، وب سایتی را در اختیار ما قرار داده و اعلام کردند که از طریق ثبت نام در آن، تسهیلاتی برای ما در نظر گرفته می شود؛ ولی در نهایت نتیجه ای حاصل نشد. مالیات معضل دیگر ما بشمار می رود و در حال حاضر نیز فصل اخذ آن فرا رسیده است.

آموزشگاه یک مکان فرهنگی می باشد. درآمد حاصل آن نیز چشمگیر نیست. به عنوان مثال؛ هزینه کتاب های دانش آموزان از طریق دستگاه کارت خوان آموزشگاه اخذ می شود. از هزینه شهریه نیز یک درصد به آموزشگاه تعلق دارد و ما بقی حق الزحمه مدرسین است. ما به ازای هر دانش آموز، چهار درصد مالیات را در آخر فصل بعنوان سرانه به اداره آموزش و پرورش می پردازیم. در واقع پرداخت آن از وظایف آموزشگاه می باشد. مالیات بر درآمد هر دانش آموز نیز ۴ درصد است.

آیا اقدامی در خصوص رفع مشکل مالیات صورت گرفته است؟

متاسفانه دراین خصوص با اداره دارایی به توافق نرسیده ایم. اداره دارایی به صورت سالیانه بر اساس مبالغ دریافتی دستگاه کارتخوان آموزشگاه، مالیات در نظر می گیرد.

در این مورد توضیح می دهیم که دستگاه کارتخوان برای اخذ هزینه کتب استفاده شده است. این مقدار کارکرد شامل درآمد خالص آموزشگاه نمی شود و هزینه های جانبی را نیز در بر می گیرد. همان طور که اشاره شد در پایان هر فصل به ازای هر دانش آموز چهار درصد از شهریه به حساب آموزش و پرورش واریز می شود. این مورد به صورت کتبی بعنوان مالیات برارزش افزوده نوشته شده است. با این وجود  موظف به پرداخت مجدد مالیات می باشیم.

در بخش کارآفرینی چه اقداماتی انجام داده اید؟

در هر مدرسه تعداد پنج یا شش مدرس و دو منشی مشغول فعالیت هستند. این افراد همان دانشجویان فارغ التحصیلی هستند که بیکار بوده اند. در این خصوص با بهره گیری از توانمندی آنان بستر کارآفرینی خصوصا در حوزه شهرستان را فراهم کرده ایم. همچنین ما در راستای پیشبرد اهداف دانش آموزان فعالیت داریم. باید از قشر فرهنگی و همچنین فعالیتهای فرهنگی حمایت های بیشتری صورت بگیرد.

 به عنوان سخن پایانی چه سخنی به مخاطبان جام جم البرز دارید؟

علی رغم کوشش و تحقیق هایی که آموزش و پرورش انجام می دهد، متاسفانه آموزشگاه های بدون مجوز بسیاری وجود دارد. در صورتی که اهتمام ما مبنی بر اخذ مجوز در چارچوب های قانونی می باشد که شامل: گزینش مدرسین و پرسنل، زمانبندی فعالیت آموزشگاه، جنسیت دانش آموزان و ورود و خروج است. متاسفانه آموزشگاه های متعددی به سادگی و بدون دریافت مجوز به فعالیت خود ادامه می دهند؛ همچنین در فضای مجازی و نصب بنر نیز تبلیغات گسترده ای دارند.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "