مرضیه پوربخت،مدیر آموزشگاه صنایع غذایی پوربخت:

غذایی که با عشق طبخ شود، فضای خانه را پرانرژی می کند

1402/4/12

شرکت در دوره های آشپزی برای افرادی که به دنبال افزایش مهارت های خود در این زمینه می باشند، می تواند بسیار مفید و ضروری باشد. در حقیقت هنر، تبدیل مواد خام به انواع غذاها و شیرینی های خوشمزه، مطبوع و سالم است. شیرینی‌پزی از جمله هنرهایی است که علاوه بر به کارگیری عناصر خلاقیت، ذوق و استعداد، مستلزم دانش و آگاهی در خصوص مواد اولیه برای تهیه شیرینی مورد نظر است. این اهمیت زمانی نمود پیدا می‌کند که شما بخواهید وارد عمل شوید و به جای استفاده از یک ماده پیشنهاد شده، به دلیل در دسترس نداشتن آن، بخواهید از ماده‌ای شبیه به آن استفاده کنید. در این خصوص روزنامه جام جم البرز با مرضیه پوربخت، مدیر خلاق و متبحر آموزشگاه صنایع غذایی پوربخت گفتگویی اختصاصی و ویژه انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

از چالش هایی که در این صنف با آن دست و پنجه نرم می کنید توضیح فرمایید.

مشکلات در این حوزه فراوان است؛ اولین معضل ما نوسان قیمت ها است. برای آموزشگاه غذایی این نوسان ها، تاثیر مستقیمی  بر شهریه هنرآموزان دارد و تحت فشار قرار می گیرند. مشکل دیگر، اصولی نبودن آموزش های فضای مجازی است. دستورهای طبخ اشتباهی که توسط افراد در فضای مجازی آموزش داده شده، دست به دست می شود و در نهایت منجر به هدر رفت مواد اولیه می شود. مهم ترین چالش پیش روی ما، نیاز به وسایل مصرفی روزانه جهت امر آموزش است‌.

در آموزش و یادگیری به چه مواردی اهمیت داده می شود؟

اولین نکته ای که هنر آموز فرا می گیرد، عدم آسیب به خود در حین فعالیت است. نکته بعدی، در نظرگرفتن بهداشت آشپزخانه می باشد. البته بهداشت و ایمنی مکمل یکدیگر هستند و باید هم زمان رعایت شود.

برای مقابله با چالش ها چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟

همان طور که اشاره شد، یکی از مشکلات این حوزه، آموزشگاه های غیرمجازی است که به صورت غیر اصولی به آموزش می پردازند. هنرجویان، هزینه های گزافی پرداخت می کنند و در مقابل آموزش خوبی دریافت نمی کنند. این موضوع موجب شکست روحی آنان می شود. مقابله با موضوع عنوان شده مستلزم این است که ما مانند یک ساعت به صورت دقیق فعالیت داشته باشیم. همچنین با یاری و مساعدت یکدیگر به کیفیت مطلوبی دست یابیم. سپس به ترمیم کمیت کار بپردازیم. در پایان نیز محصول را با قیمت مناسب عرضه کنیم. تولیدکنندگان نیز بهتر است با بردن وسایل خود به محیط آموزشگاه، در آموزش هنرجویان گامی مثبت بردارند. در این صورت هنرجو از نزدیک با کارکرد آن آشنا شده و تجربه کسب می کند.

رسانه در این حوزه چگونه می تواند موثر واقع شود؟

در جایی که آموزش وجود دارد تبلیغات بسیار مهم است. رسانه کمک شایانی در راستای معرفی آموزشگاه ها انجام می دهد. شهرداری ها نیز با نصب بنر می توانند یاری رسان باشند .

به عنوان سخن پایانی چه توصیه ای برای مخاطبان دارید؟

ما در آموزشگاه به بانوان و آقایان آموزش می دهیم. خانم ها بعد از مدتی که در یک چارچوب مانند منزل می مانند، دچار افسردگی می شوند. و چه خوب است که به مشاوره مراجعه می کنند. مصرف دارو و انجام ورزش یوگا کمک اندکی به آن ها می کند. ولی افرادی که به آموزشگاه مراجعه و شروع به انجام فعالیت می کنند از حالت افسردگی خارج می شوند. زمانی که یک غذا با عشق  طبخ شود، به مرور فضای خانه را پرانرژی می کند.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "