بهرام سلطانی، مدیرفروشگاه لوازم خانگی سلطانی :

شبکه های مجازی فروش کالا، بزرگترین مشکل فروشگاه های لوازم خانگی است

1402/4/12

لوازم خانگی علاوه بر آسان کردن کارهای روزمره، تاثیر زیادی بر دکوراسیون دارند. نیاز همیشگی به لوازم خانگی و تقاضای پایدار آن از جمله دلایلی هستند که راه‌ اندازی فروشگاه لوازم خانگی را به یک کسب‌وکار خوب تبدیل کرده‌اند. از همین رو روزنامه جام جم البرز با بهرام سلطانی مدیر مجرب و اخلاق مدار فروشگاه لوازم خانگی سلطانی گفتگویی اختصاصی و ویژه انجام داده است که در ادامه می خوانید:

از جمله دغدغه های موجود در صنف خود توضیح فرمایید.

بزرگترین مشکل کاسبان جزئی مانند ما، وجود شبکه هایی است که به صورت مجازی مشغول فروش کالا هستند. آنلاین شاپ ها نه تنها ما، بلکه فعالیت دیگر همکارانمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. به عنوان مثال: هدف ما فروش محصول با کمترین حاشیه سود می باشد. در این حین فروشگاه مجازی(آنلاین شاپ) بدون داشتن کالایی برای عرضه، قیمت گذاری غیر واقعی انجام می دهد. در صورتی که اگر محصول موجود باشد، قطعا قیمت اصلی آن بسیار گران تر خواهد. مشتری با توجه به قیمت های غیرواقعی، همچنان انتظار خرید کالا با قیمت گذشته را دارد. متاسفانه هنگامی که به‌ مرحله خرید می رسند، از قیمت واقعی محصول مطلع می شوند. قیمت گذاری کاذب موجب می شود تا این دسته از افراد بازار را در دست خود بگیرند. بیشتر تبلیغات تلویزیونی برای فروشگاه های عظیمی مانند: سرای ایرانی، شهر لوازم خانگی و ... اختصاص دارد. تبلیغات گسترده در این زمینه موجب مراجعه مردم به آنها می شود. در نهایت بعد از خرید، متوجه می شوند که محصول مورد نظر را می توانستند از محله اطراف خود با قیمتی مناسب تر خریداری کنند.

جنابعالی چه پیشنهاداتی برای تغییر شرایط موجود ارائه می دهید؟

به نطر بنده باید بستری فراهم شود تا به افرادی که محصولی را موجود ندارند و نرخ گذاری بی پایه و اساس انجام می دهند تذکرات لازم داده شده و نظارت صورت گیرد. زیرا اثبات نرخ واقعی محصولات به مشتریان، فرآیند دشواری است.

نرخ محصولات و همچنین وضعیت بازار داخلی را نسبت به بازار خارجی چگونه ارزیابی می کنید؟

در بازار ما حدود ۹۵ درصد محصولات تولیدات داخل است. شرکت هایی مانند انتخاب سرویس که از برند دوو و اسنوا حمایت می کنند باید خلاقیت بیشتری به خرج دهد و بر روی محصولاتشان مانور دهند. همچنین واردات مواد اولیه با دقت خاصی انجام شود و با تاخیر مواجه نشود. در این صورت می توانیم با برندهای خارجی مثل ال جی و سامسونگ به رقابت بپردازیم. برند دوو، یخچال ساید بای ساید و لباسشویی در سطح بالا با ضمانت به مشتریان عرضه می کند. هرچه میزان محصولات در این حوزه افزایش یابد، به طبع آن رضایت‌مندی خریداران را در پی دارد. از نظر قیمت نیز، برای مشتریان، کالای داخلی مناسب تر از کالای خارجی است . نزدیک به دو هزار نیرو در گروه انتخاب سرویس مشغول فعالیت هستند که شامل: کارگر، کارمند، ویزیتور و ... است. هموطنان عزیز با انتخاب محصولات داخلی از بیش از دو هزار نفر حمایت می کنند. حمایت از بازار داخلی و دریافت حق کارمندی و کارگری امری پسندیده می باشد.

رسانه چگونه می تواند در این حوزه مثمر ثمر واقع شود؟

رسانه ای که با در نظر گرفتن واقعیت ها فعالیت داشته باشد بسیار حائز اهمیت است‌. همچنین می تواند به معرفی افراد، مشخصات فروشگاه و... بپردازد. به موازات همین امر، تولید کننده نیز موظف به پایبندی وعده ها و سخنانی که در رسانه مطرح شده است، می باشد.

به عنوان سخن پایانی چه توصیه ای برای مخاطبان دارید؟

کشورمان با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند. امیدواریم مسئولین تلاش کنند تا دیگر ملت عزیزمان تحت فشار نباشد. ایران در مقایسه با کشورهای همسایه مانند ترکیه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و این موضوع جای تأسف دارد. در بسیاری از کشورهای خارجی مسئولین بدون اینکه بیان کنند، مشغول فعالیت هستند. به عنوان نمونه: کشور قدرتمندی مثل ژاپن با وجود اینکه بهترین امکانات را برای مردمش فراهم کرده،  بازهم به دلیل کم و کاستی ها عذر خواهی می‌کند.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "