محمدحسین ناظری و بهروز سلیمی، مدیران باشگاه ورزشی ماسل پلاس:

دولت، باید از مربیان و قهرمانان ورزشی حمایت کند

1402/4/13

چنانچه ورزش در زندگی الزام پيدا کند و برای آن برنامه ریزی کنیم، انواع بیماری ها و مشکلات ناشی از کم تحرکی از بین رفته و رنگ می بازد. ورزش بدنسازی در سال های اخیر بسیار تخصصی‌تر صورت گرفته و نتایج خوبی به علاقه‌مندان خود ارائه کرده است. در این خصوص روزنامه جام جم البرز با محمد حسین ناظری و بهروز سلیمی مدیران مجرب باشگاه ورزشی ماسل پلاس گفتگویی اختصاصی و ویژه انجام داده است که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

ورزش در بین عموم مردم دارای چه جایگاهی است؟

محمد حسین ناظری: هر فردی که تصمیم به انجام ورزش می گیرد، از صفات بد دور می شود. پدران و مادران باید بستر مناسبی را جهت فراگیری ورزش فرزندانشان، فراهم کنند. متاسفانه در  اکثر سریال ها و فیلم ها به افراد ورزشکار برای بازیگری، نقش منفی می دهند. این امر موجب می شود، که والدین به فرزندانشان برای ورزش اجازه مراجعه به باشگاه ها را نمی دهند. تمام دوستان ما از این موضوع ناراحت هستند. بهتر است خصلت مرام و مردانگی ورزشکار را به نمایش عموم بگذارند.

تاثیر ورزش و فعالیت بدنی در دوره میانسالی و سالمندی به چه صورت می باشد؟

افرادی که به فکر سلامتی هستند، به تناسب اندام خود توجه ویژه دارند و رژیم غذایی مناسبی را رعایت می کنند و در سنین سالمندی به اهمیت ورزش پی می برند. کسانی که دارای فعالیت بدنی هستند، در سنین بالا مستقل خواهند بود و به اصطلاح، سربار جوان ترها نمی شوند و همچنین از سایر بیماری ها در امان هستند.

عملکرد رسانه را در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟

محمدحسین ناظری: رسانه در این حوزه بسیار تاثیر گذار است و موجب جذب جوانان می شود .

بهروز سلیمی: به نظر بنده نیز رسانه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در حرفه ما  تبلیغات مثبتی انجام شود.

از معضلات موجود در باشگاه های ورزشی توضیح فرمایید.

محمدحسین ناظری: ما در این صنف دچار مشکلات متعددی هستیم؛ از جمله: هزینه های بسیار بالایی که در بخش های مختلف وجود دارد. ۹۰ درصد سالن های ورزشی به صورت استیجاری است. از طرفی هزینه های دیگر مانند: اجاره بها، خرید، تعمیر و نگهداری دستگاه ها، دستمزد کارگر و مدیر بسیار بالا می باشد.

بهتر است دولت، از افرادی که دارای قهرمانی و یا مدرک درجه مربی گری هستند حمایت کند. به عنوان نمونه، زمین یا سالن در اختیارشان قرار دهد تا دغدغه اجاره بها و یا تخلیه مکان ورزشی رفع شود. ما به منظور طراحی سالن و خرید دستگاه ها زحمات فراوانی را متحمل می شویم. با توجه به افزایش قیمت ها، دستگاه خریداری شده بعد از مدتی دچار استهلاک می شود.

دستگاه های ایرانی از چه منظر قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند؟

بهروز سلیمی: تلاش ما مبنی بر بهره گیری از دستگاه های درجه یک ایرانی در این مجموعه بوده است. دستگاه های ایرانی از کیفیت مطلوب و مناسبی برخوردار هستند. از این جهت ما رضایت کامل داریم. قطعات دستگاه های خارجی در صورت نیاز به تعمیر، در بازار موجود نیستند. ولی در مقابل برای دستگاه های تولید داخل در هر لحظه امکان سرویس دهی وجود دارد.

باورهای عموم جامعه در خصوص استفاده از مکمل های ورزشی بر چه اساسی است؟

معمولا افراد تصور می کنند که این ورزش نیازمند استفاده از دارو و آمپول است، در حالی که بدنسازان با سخت ترین رژیم های غذایی درگیر هستند. رعایت رژیم غذایی نیازمند اراده و تلاش مستمراست. همچنین افراد تازه کار، نسبت به این رشته، علم و آگاهی لازم را ندارند. در مجموعه ما مکمل های سالم با تاییدیه وزارت بهداشت ارائه می شود. بدنسازی ورزشی است که جای پیشرفت و توسعه بسیاری دارد؛ فقط نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "