مریم مصطفایی، مدیر آموزشگاه هنری مصطفایی:

رویکرد آموزشگاه های هنری، گسترش فرهنگ بین مردم است

1402/4/13

به آن دسته از هنرهایی که قابلیت تجسم و شکل پذیری داشته باشند و به عبارتی با استفاده از آن هنر بتوان باورها، تخیلات، ایده‌ها و احساسات خود را به وسیله مواد و مصالح به شکلی قابل رویت درآورد، هنرهای تجسمی می گویند. از جمله هنرهای تجسمی می توان به نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی، طراحی محصول، فیلمسازی، طراحی، عکاسی، سینما، گرافیک و… اشاره کرد. امروزه هر یک از این هنرها، حوزه فعالیت گسترده‌ای دارند و شما می‌توانید با گسترش توانمندی‌ها در حوزه علاقه‌مندی خود، به درآمد سرشاری نیز دست یابید. از این رو روزنامه جام جم البرز با مریم مصطفایی، مدیر خلاق آموزشگاه هنری مصطفایی گفتگویی اختصاصی و ویژه انجام داده است که در ادامه می خوانید:

در خصوص سوابق تخصصی آموزشگاه هنری خود توضیح فرمایید.

بنده از سال ۹۰ در بسیاری از آموزشگاه ها به عنوان مربی فعالیت هنری خود را به صورت حرفه ای آغاز کردم. در نهایت تصمیم گرفتم تا آموزشگاه هنری خودم را پایه گذاری کنم. با تلاش بسیار توانستم به این مهم دست یابم.

در این حوزه با چه چالش هایی مواجه هستید؟

 اولین معضل مشترک بین تمام همکاران، کمبود منابع مالی است. متاسفانه بودجه ای به آموزشگاه ها اختصاص پیدا نمی کند. هیچ تسهیلاتی به مدارک هنری تعلق نمی گیرد، شرایط وام بسیار دشوار است. همچنین برای کسب جواز نیز مشکلات فراوانی را پیش رو داریم. کمبود فضای آموزشی از دیگر چالش های ما بشمار می رود. آموزشگاه هنرهای تجسمی باید دارای فضای مناسبی باشد و هر بستری را نمی توان برای آموزشگاه در نظر گرفت. علاوه براین موارد، بعد از گذشت یکسال باید مکان را به دلیل استیجاری بودن تخلیه کنیم. بنابراین تمام زحمات و تبلیغات ما به هدر می رود و باید مجدد از نقطه صفر آغاز کنیم. وجود آموزشگاه های غیر مجاز، موجب شده تا آموزش های غیر حرفه ای بدون نظارت خاصی ارائه شود. این موضوع چالش هایی را برای والدین و هنرجویان به وجود می آورد. تمام همکاران سعی می کنند خودشان مشکلات را حل نمایند.

سرکارعالی چه راهکاری را جهت بهبود شرایط موجود پیشنهاد می دهید؟

دراین خصوص باید بستری فراهم شود و طی جلسه ای با حضور مسئولان بتوانیم نقطه نظرات و مشکلات خود را عنوان و بیان کنیم. رفع مشکلات موجود نیازمند تفکر جمعی می باشد.

در فضای رقابتی، تولیدات داخلی از چه امتیازی نسبت به نمونه های خارجی برخوردار هستند؟

ترجیح ما بر این است که از تولیدات داخلی استفاده کنیم.‌ تولیدات خارجی هزینه بسیار بالایی دارد این امر خانواده ها را تحت فشار قرار می دهد. همچنین کیفیت محصولات بسیار حائز اهمیت است. مسئولین باید مسیر را برای تولید کنندگان داخلی هموار کنند تا از مواد اولیه مطلوبی بهره ببرند و در نهایت محصولات با کیفیتی تولید کنند.

از خلاهایی که در زمینه تبلیغات وجود دارد توضیح فرمایید.

تبلیغات از دیگر معضلات ما به حساب می آید. رویکرد آموزشگاه های هنری، گسترش فرهنگ بین مردم است. هنرهای تجسمی، یادآور فرهنگ ایرانی قدیم می باشد. فعالیت در بخش فرهنگی اهمیت بسزایی دارد. هزینه های سرسام آور تبلیغات، مانع بهره مندی ما از این بستر می شود. در نتیجه آثار هنرجویان بازخورد چشم گیری نخواهد داشت. خواسته قلبی هنرآموزان دیده شدن آثارشان است. بستری وجود ندارد که به صورت رایگان این خدمات را ارائه دهند تا آثار خلق شده آن ها به مرحله فروش برسد. همچنین شرکت در  نمایشگاه های مختلف نیز هزینه بسیاری در بر دارد که پرداخت آن از عهده هنرجویان خارج است.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "